תקרית הזויה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. הודף כדור הברזל מוחמד זיאד זולקפלי ממלזיה חגג אתמול (שלישי) זכייה במדליית זהב אחרי ששבר פעמיים את שיא העולם. לתדהמתו, מאוחר יותר נמסר לו כי לא יעלה על הפודיום אחרי שנפסל בגלל שאיחר לתחרות.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
זולקפלי בן ה-31, המתחרה בדרגת נכות F20, הגיע למשחקים כאחד הפייבוריטים לסיים במקום הראשון ולהגן על תוארו בריו 2016. בניסיון הראשון שלו הוא קבע 17.31 מטר ושבר את שיאו הקודם, שעמד על 17.29 מטר מאליפות העולם באתלטיקה ב-2017.
2 צפייה בגלריה
מוחמד זיאד זולקפלי
מוחמד זיאד זולקפלי
מוחמד זיאד זולקפלי
(צילום: AP)
בניסיון השלישי שלו הצליח זולקפלי להדוף למרחק של 17.94 מטר והותיר את יריביו הרחק מאחור. כל זה לא עזר לו ובמהלך החגיגות נמסר לו על הפסילה.
לטענת ההתאחדות הפראלימפית העולמית באתלטיקה, הפסילה נובעת מחוק שנקרא "אי הגעה לחדר ההצבות", אשר קובע שמי שאינו נוכח בחדר בזמן - נפסל. הוא הגיש ערעור על ההחלטה, אבל הדבר לא עזר לו.
2 צפייה בגלריה
מוחמד זיאד זולקפלי
מוחמד זיאד זולקפלי
הערעור לא עזר. מוחמד זיאד זולקפלי
(צילום: AP)
הפסילה הגיעה לאחר שאוקראינה הגישה מחאה בפני הוועדה הטכנית, ולאחר בדיקה פסלו המארגנים את המלזי ועוד שני ספורטאים נוספים. מי שנהנה מההחלטה, ניחשתם נכון, היה האוקראיני מקסים קובל שזכה בזהב אחרי שקבע 17.34 מטר, תוצאה שגם היא נחשבת לשיא עולם.
שרת הספורט המלזית, חיירי ג'מאלאדין, הגיבה בחריפות והגדירה את ההחלטה כ"בושה, חרפה מוחלטת הנוגדת את הרוח האולימפית. אם זו הפרה של חדר ההצבות, לא היית צריך לאפשר להם להתחרות מלכתחילה".
דובר הוועד הפראלימפי הבינלאומי, קרייג ספנס, הגיב: "הוועדה הפראלימפית הלאומית של אוקראינה מוטרדת מאוד לאחר שספגה איומים ברשתות החברתיות".