חנה מיננקו העפילה היום (שישי) לגמר אולימפי שלישי בקריירה. הקופצת הישראלית רשמה מקצה מוקדמות טוב שהבטיח לה את המקום בין 12 הקופצות הטובות בעולם שיתחרו על מקום בפודיום ביום ראשון ב-14:15.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"אני מאוד שמחה שעליתי לגמר", אמרה מיננקו לאחר ההעפלה. "המשחקים האולימפיים הם החוויות הכי חשובות בקריירה של כל ספורטאי, זה קורה פעם בארבע-חמש שנים. אני מתרגשת שיצאתי ממצבים לא טובים, אני גאה בעצמי ורוצה להישאר צנועה".
2 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
חנה מיננקו. "מתרגשת שיצאתי ממצבים לא טובים"
(צילום: אורן אהרוני)
האתלטית הוותיקה הוסיפה: "המטרה הייתה לקפוץ רחוק ולהגיע לאולימפיאדה, כל הזמן צעד אחרי צעד. לא ידעתי כמה תהיה התוצאה לעלייה אוטומטית לגמר. עשיתי את תוצאת השנה שלי בכל הקפיצות שלי היום. יום ראשון אני עולה על המסלול בגמר, צריך לקחת סיכונים וללכת עד הסוף ואפילו לשבור את הראש".
על ההכנות לקראת הגמר: "היו כמה דברים לתקן, הקפיצות לא היו כמו שעשיתי באימונים, כאן היה יותר קשה לקפוץ. אני מאמינה אוכל לשפר את התוצאה שלי בגמר.
2 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
חנה מיננקו
(צילום: אורן אהרוני)
זה יהיה כאמור הגמר האולימפי השלישי ברציפות של קנייזבה-מיננקו, שנשאה את דגל ישראל בטקס הפתיחה יחד עם השחיין יעקב טומרקין. בלונדון 2012, כשעוד ייצגה את אוקראינה, היא החמיצה במעט את הפודיום כשסיימה במקום הרביעי. גם בריו 2016, אז כבר במדי ישראל, לא הייתה רחוקה ממדליה, אך נאלצה להסתפק במקום החמישי.