"אליפות לא מקבלים, אליפות צריך לקחת", אומרת הקלישאה, אבל בחסות הנהלת בני־סכנין מכבי חיפה זכתה באליפות בלי משחק הכתרה, והגיעה למחזור האחרון במצב מוזר: היא זכתה בצלחת, אך חגגה אותה רק ברשתות החברתיות ומול מסכי הטלוויזיה כאילו אנחנו עדיין בתקופת הקורונה. אמש (שבת) היא זכתה לעשות את זה כמו שצריך: אצטדיון מפוצץ, אווירה מחשמלת, ו-0:4 מהדהד על מכבי נתניה.
מחוץ למגרש האוהדים הירוקים היו חצויים בין "חייבים לתת קונצרט היום" ל"צריך לשמור על הרגליים לקראת גמר הגביע ביום רביעי", אולם שעה לפני הפתיחה רוב האצטדיון כבר היה מלא והתפאורה הייתה מונחת במקומה. המסר ברור: זה משחק האליפות, ואנחנו רוצים לראות היום כדורגל של אליפות, כמו באמצע העונה, עם שישיות וחמישיות ומהפך נגד מכבי ת"א. מה שהיה בסמי עופר שעה לפני השריקה זה הרבה יותר מחשמל באוויר. מהאנרגיה של היציע הצפוני בלבד היה אפשר להקים תחנת כוח. מנוחה לקראת גמר הגביע? בדיחה טובה. ברק בכר אמנם החליט לתת לכוכבים לפתוח על הספסל, אבל ביציעים הבהירו היטב שהמשחק הזה מאוד חשוב. רוצים עוד סיבה להניף את הצלחת.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה. קונצרט סיום
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
קרנבל ביציעים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שער העיתון
שער העיתון
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
הלהיט ביציעי הירוקים זה שיר החתונות "מי לא יבוא" עם התוספת "לאליפות שלנו". ואוהדי מכבי חיפה בהחלט הרגישו כמו חתנים ביום חתונתם. למרות שזאת לא הפעם הראשונה והבצורת נשברה בעונה שעברה. הרעב לא נגמר אחרי אליפות אחת, וגם לא שתיים. הפיצוי על עשור שחון צריך להיות הרבה יותר מזה. הם יבואו עם אותו רעב גם בעונה הבאה, וכנראה גם בעונה שאחריה.

פיצוי הולם

אורח הכבוד היה יעקובו איגביני, זכר למכבי חיפה הרבה יותר מפחידה ודורסנית. מכבי חיפה כזאת כבר לא נראה, גם הכדורגל כאן לא יחזור להיות מה שהיה. אבל אווירה כזאת החלוץ הניגרי לא חווה בקריית אליעזר הישן, הקהל של מכבי חיפה מרעיש לפעמים ברמה עולמית. הפער מהיכולת על הדשא די גדול. אפשר לפנטז מה הקבוצה של רוסו, פראליה, קטן ואיגביני הייתה עושה בסמי עופר. באווירה כזאת מנצ'סטר יונייטד הייתה חוטפת 5:0.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
איגביני. בא לברך
(צילום: עוז מועלם)
בסופו של דבר, שחקני מכבי חיפה החליטו להתיישר לבקשת הקהל. הם שיחקו ונלחמו כאילו אנחנו בינואר ולא במאי והם צריכים להוכיח שהאליפות מגיעה להם, ואחרי השלישי של עומר אצילי אפשר היה לשיר בנחת את "הנה היא עולה, אלופת המדינה". האוהדים קיבלו פיצוי הולם על השערורייה באצטדיון בפ"ת, וחגגו את האליפות כמו שצריך. כי קודם כל - היא שייכת להם.
עכשיו הפנים של מכבי חיפה לגמר הגביע והמלחמה שלה היא על איך ההיסטוריה תזכור אותה. עם גביע ביד שישלים קוואדרופול מקומי, אף אחד לא יוכל "לצחוק" על מכבי חיפה הנוכחית, כמו שאמר הקפטן שלה נטע לביא בחגיגות המאולתרות אחרי ההפסד למכבי ת"א.