בגיל 26, לא עם קריירה יוצאת דופן מאחוריו, גם לוקה וילדוסה, התוספת הדי טרייה לסגל של מילווקי, הודה השבוע כי הוא "חי בסרט של דיסני". האמת, יותר קרוב לרומן רומנטי מבית היוצר של נטפליקס. כזה שהסוף בו קיטשי למדי.
שלשום בלילה (בין שני לשלישי) שותף הארגנטינאי מהספסל לדקה ב-116:108 של מילווקי מול בוסטון, שקבע 2:2 בסדרת חצי גמר המזרח. לפני כן שותף בארבעה משחקים רצופים במדי הבאקס (שהיו עד אתמול גם היחידים עד כה בקריירה שלו בליגה הטובה בעולם) מאז הוחתם בחודש שעבר. וגם הוא לא האמין לרגע שילבש את מדי אלופת ה-NBA. "אני כמו ילד בחנות צעצועים, כרגע אני רק נהנה מכל רגע", הסביר וילדוסה בראיון לתקשורת בארצו.
4 צפייה בגלריה
לוקה וילדוסה
לוקה וילדוסה
מתאים לסרט של נטפליקס. וילדוסה
(צילום: AP)

ארגנטינה, ספרד, ארה"ב

10 שנים בלבד משחק וילדוסה כדורסל מקצועני, בעיקר בליגה הספרדית - בשתי קדנציות מוצלחות למדי במדי באסקוניה. הוא החל את דרכו בקילמס הארגנטינאית, אבל כבר ב-2016 עבר לספרד. גיחה נוספת למולדתו לא מנעה ממנו לחזור שוב לקבוצה הבאסקית, שם כבר היה בורג מרכזי וזכה איתה בשנת 2020 באליפות ה-ACB ובפרס השחקן המצטיין של סדרת הגמר ההיא מול ברצלונה.
צורת המשחק החזקה והאגרסיבית הייתה בזמנו היתרון שלו על פני רוב הגארדים האחרים ביבשת. בנוסף, הקואורדינציה המרשימה שלו עם הכדור הפכה אותו לאחד השחקנים שהכי קשה לחטוף להם את הכדור ביורוליג.
הישג השיא של וילדוסה בבאסקוניה, כאמור, הגיע בדיוק לפני שנתיים. במשחק האחרון והמכריע, במצב של 3:3 בסדרת הגמר בספרד, קלע וילדוסה את סל הניצחון, 3.4 שניות לבאזר וקבע 67:69 דרמטי על בארסה. "לא רחוק היום שיגיע ל-NBA", אמר אז מאמן באסקוניה, פדרו מרטינס. אמר וצדק.
4 צפייה בגלריה
אוסקוקוביץ' מהכוכב האדום משקיף על וילדוסה מבאסקוניה
אוסקוקוביץ' מהכוכב האדום משקיף על וילדוסה מבאסקוניה
אליפות בלתי נשכחת עם באסקוניה. וילדוסה בימיו בספרד
(צילום: EPA)
במאי 2021 היה אמור וילדוסה לעשות את הקפיצה ולעבור ל-NBA, כשעזב את באסקוניה והוחתם על-ידי ניו יורק ניקס על חוזה זמני. זה לא קרה. שני משחקים בליגת הקיץ לא ממש הרשימו את ראשי הקבוצה והוא נופה מהר מאוד מהסגל. בהמשך עבר ניתוח בכף רגל ימין ולמעשה לא שיחק שנה שלמה, עד שצורף במפתיע על-ידי הבאקס, שהשתוקקו לעבות את מצבת הגארדים שלהם.
את הבכורה שלו במילווקי הוא לא ישכח כל-כך מהר. נכון, לא מדובר על משחק של 25 נקודות או טריפל-דאבל מטורף, אבל מרשים במונחים של וילדוסה. או לפחות בזמן הפרקט שקיבל. זה קרה במשחק השלישי מול שיקגו בסיבוב הראשון בפלייאוף. הבאקס הגיעו ליונייטד סנטר, כשהסדרה בשוויון 1:1, והתפוצצו עם 81:111 ענק. הארגנטינאי נכנס לשמונה דקות על המגרש באמצע הרבע האחרון ורשם שלוש נקודות, ריבאונד, שתי חטיפות ושני אסיסטים, אחד מהם לדאנק מהדהד לג'ורדן נוורה.
אפילו יאניס אנדטוקומבו התהלב. "זה מהלך של שחקן שיש לו איי.קיו כדורסל גבוה", סיפר לאחר המשחק. "באותו ערב היה לו אסיסט ממסירה בין הרגליים ועוד אחד מאחורי הגב. אנשים בטח אמרו: 'מה הוא עושה את זה בפלייאוף?', אבל אנחנו מתעסקים עם שחקן שזה פשוט סגנון המשחק שלו, וזה כיף גדול".
4 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
אפילו הוא התלהב. אנדטוקומבו
(צילום: AP)
"מי שמכיר אותו, יודע שככה הוא משחק", המשיך יאניס. "כשהוא באזור הנוחות שלו, ולא צריך למסור אסיסטים משוגעים, הוא גם צולף שלשות בקלות. כן, הוא יכול לעזור לנו. ברור ששמחתי מאוד בשבילו - בגלל שזה היה משחק הבכורה שלו ב-NBA. אבל בעיקר התלהבתי מהדרך שבה זה קרה. הוא הוכיח כמה בוגר הוא, וזה היה לא ייאמן".

ים הודעות

וילדוסה לא הגיע למילווקי, יש לציין, משום מקום. הוא שחקן בסגל נבחרת ארגנטינה, שהופיעה במשחקים האולימפיים בטוקיו, אך סיימה את דרכה כבר ברבע הגמר. מה עוד, שהיה על הרדאר של כמה קבוצות מה-NBA עוד לפני שהוחתם על-ידי הניקס בקיץ שעבר. "הסיפור שלו די ייחודי", הודה מאמן הבאקס, מייק בודנהולצר. "אנחנו נרגשים מההצטרפות שלו והצוות שלנו שם עליו עין מזמן. לא פחדתי לזרוק אותו למים הקרים כי ידעתי שהוא יצליח. הוא הראה לנו באימונים, ועוד לפני כן בקבוצות בהן שיחק, שיש לו את זה".
4 צפייה בגלריה
לוקה וילדוסה
לוקה וילדוסה
"שחקן יצירתי". וילדוסה בפעולה
(צילום: gettyimages)
בודנהולצר הוסיף: "הוא שחקן מאוד יצירתי, בעל דמיון ואחד שאוהב את הכדור. אני מרגיש שיש לו את הביטחון שצריך כדי להצליח בליגה הזו".
גם אחרי משחק הבכורה שלו, וילדוסה לא באמת רואה המון פרקט. עד כה הממוצעים שלו עומדים על 0.8 נקודות ב-3.25 דקות בלבד, אבל זה לא ממש משנה לו. "אתם לא מבינים כמה הודעות אני מקבל אחרי כל משחק", סיכם וילדוסה. "במיוחד מאבא, אמא, החברים שלי. כל יום מנסים להתקשר ושואלים לא רק עליי, אלא גם: 'מה יאניס עשה?'. אני כל כך שמח מההזדמנות שקיבלתי. האושר שלי נמצא שם למעלה".