בקיץ האחרון, כבש דני אבדיה את ראשות טבלת המרוויחים הישראלים, לאור העובדה שבעונה הקרובה הוא יקבל בוושינגטון שכר ברוטו של 6.26 מיליון דולר, שהם כ־3.76 מיליון נטו. בסיום העונה הוא יחצה את גבול 20 מיליון הדולר ובכך יחלוף על פני עומרי כספי, שהשתכר בכל התקופה שלו בליגה הטובה בעולם 17.8 מיליון.
החוזה החדש עליו סיכם אבדיה עם הוויזארדס, לפיו ירוויח 55 מיליון דולר לארבע שנים (13.75 מיליון ברוטו בממוצע לעונה, 8.25 מיליון דולר נטו), יגרום לו כבר לפתוח פער עצום משאר הספורטאים הישראלים.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
בקרוב יחלוף על פני כספי. אבדיה
(רויטרס)
אבדיה הוא כמובן לא הישראלי היחיד שנהנה מהכסף הגדול. סכומי הכסף שמשולמים לספורטאים בכל רחבי העולם שוברים שיאים בכל פעם מחדש, שלא לדבר על דמי ההעברה העולים וגואים, אז אין שום סיבה שגם הישראלים לא יהיו שותפים לחגיגה הזאת. קבלו את עשרת המשתכרים כחול־לבן הגדולים ביותר, שמונה מהם כדורגלנים ושניים כדורסלנים.
קצת אחרי אבדיה צועד מנור סולומון, שדורג ראשון מבין הכדורגלנים הישראלים כבר בעונה שעברה עם ההצטרפות לפולהאם, והקיץ רק הגדיל את הפער עם שכר בגובה 3.5 מיליון דולר בממוצע לעונה בחמש השנים הקרובות בטוטנהאם, ו־17.5 מיליון לתקופה כולה.
במקום השלישי הכללי נמצא עומר אצילי, היהודי הראשון שעבר לשחק בליגה האמירתית, אצל סגנית האלופה אל־עין. שכרו של השחקן הטוב ביותר בליגת העל בשלוש העונות הקודמות, קפץ מ-590 אלף דולר במכבי חיפה (לאחר שדרוג), לשכר בסיס של 2.45 מיליון דולר באיחוד האמירויות.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון נגד שפילד יונייטד
מנור סולומון נגד שפילד יונייטד
מנור סולומון
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
במקום הרביעי מדורגים שניים, עם שכר שנתי של 1.7 מיליון דולר: מונס דאבור, שמשחק באלופת האמירויות, שבאב אל־אהלי, ושמר על שכרו מהופנהיים, ומגן הנבחרת אלי דסה שמשחק בדינמו מוסקבה. למקום השישי נכנס קפטן מכבי חיפה לשעבר, נטע לביא, שעזב במהלך העונה שעברה לגמבה אוסקה והכפיל פי חמש את שכרו ל־1.1 מיליון דולר. יחד איתו מדורג ערן זהבי, המשתכר הבכיר בליגת העל בכדורגל, שהגיע כבר בעבר לכ־11 מיליון דולר בגוואנגז'ו הסינית וכ־2.8 באיינדהובן.
במקום השמיני נמצא הכדורסלן השני ברשימה, ים מדר, ששידרג את שכרו משמעותית מ־400 אלף דולר בפרטיזן בלגרד לכמיליון דולר בפנרבחצ'ה הטורקית אחרי שדחה הצעה בגובה של 1.7 מיליון דולר מהפועל ירושלים. את העשירייה הראשונה סוגרים שני לגיונרים, ליאל עבדה מסלטיק וגדי קינדה מקנזס סיטי, עם שכר של 880 ו־850 אלף דולר בהתאמה.