דני אבדיה עשה הלילה (בין ראשון לשני) היסטוריה כשהבטיח לעצמו את מעמדו כספורטאי הישראלי בעל השכר הגבוה ביותר אי פעם. לא פחות מ-55 מיליון דולר ירוויח הפורוורד למשך ארבע שנים החל מהקיץ הבא, כאשר הוויזארדס הבהירו למעשה עד כמה הם בונים עליו לעתיד, כחלק מהקבוצה החדשה הנבנית בוושינגטון.
עומרי כספי, שב-11 שנותיו ב-NBA הרוויח 17.8 מיליון דולר (מעט מעל השכר אותו אבדיה צפוי להרוויח בעונה אחת), פירגן לאבדיה בחשבון הטוויטר שלו, כשצייץ: "אני ממש שמח בשביל דני". גם קייל קוזמה, חברו לקבוצה של אבדיה והכוכב הגדול שלה אחרי עזיבתו של בראדלי ביל, פירגן לישראלי על החוזה החדש ועל הסכומים שהוא צפוי להרוויח.
1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
הבעת אמון מצד הוויזארדס. דני אבדיה
(רויטרס)
לצד זאת, היו גם ביקורות. שחקן העבר צ'נדלר פרסונס, ששיחק בזמנו עם כספי במדי יוסטון, טען כי אבדיה הוא "עוד שחקן ממוצע שמתעשר לדורות. השחקנים הוותיקים רואים חוזים כאלה, ובטח רוצים לתת אגרוף לקיר".

הבעת האמון של הוויזארדס

בארה"ב ניתחו את החוזה החדש של אבדיה, ורואים בכך עדות לאמון שנותן בו הג'נרל מנג'ר החדש, מייקל ווינגר. "זה נדיר לראות שחקנים צעירים עם התלהבות כזו בהגנה כמו זו שיש לדני", כתבו ב"אתלטיק". "אם אבדיה, שידוע בתור שחקן שעובד קשה וחושב קודם כל על הקבוצה, יוכל לשפר את היציבות שלו בקליעה מעבר לקשת, הוא יוכל להיות משמעותי מאוד עבור הוויזארדס".
בנוסף, בארה"ב מאמינים כי החוזה החדש עם אבדיה לא מהווה סיכון מבחינת הבנייה המחודשת של הקבוצה. "מבחינת הפרספקטיבה של וושינגטון, זו תהיה עסקה טובה ומציאה גדולה אם אבדיה אכן יתפתח בצד ההתקפי, וישמור על היכולת הטובה שלו בהגנה".
עם זאת, לא הכל ורוד. ב"אתלטיק" התייחסו לכך שעל העמדה של אבדיה נמצאים גם קייל קוזמה - שחתם הקיץ על חוזה חדש לארבע שנים תמורת 90 מיליון דולר - וגם הרוקי בילאל קוליבאלי, שנבחר הקיץ במקום השביעי בדראפט. "הפוטנציאל השלילי של החוזה החדש של אבדיה הוא שהוא עלול לקחת דקות מקוליבאלי", כתבו. אך מצד שני, טענו כי אפשר לנהל את הדקות בחוכמה בין השניים (קוזמה, הכוכב הגדול של הקבוצה, אמור לקבל את מרבית הדקות בעמדה).

למה העסקה טובה לאבדיה?

לאור השינויים הגדולים שנעשו הקיץ בוויזארדס, בראשם הוויתור על הכוכב הגדול, בראדלי ביל, עלו לא מעט קולות שטענו שאולי לאבדיה עדיף לעזוב. על פי מרבית סוכנויות ההימורים, מעמדה של וושינגטון נפגע משמעותית מבחינה מקצועית, והיא נחשבת לאחת הקבוצות החלשות בליגה. ובכל זאת, אבדיה בחר לפזר את הערפל וצפוי לסגור שמונה שנים בקבוצה (בחוזה אין אפשרות יציאה לאף אחד מהצדדים).
לאחר שדווח על החוזה החדש, בארה"ב הזכירו כי אבדיה אמר מספר פעמים כי הוא נהנה לשחק בוויזארדס, והחתימה הצפויה נותנת לכך גושפנקה. מעבר לכך, על אף "התקרית" עם ג'ורדן פול, סביר להניח שלאבדיה יהיה חלק משמעותי הרבה יותר בהתקפת הקבוצה והוא צפוי לגעת בכדור הרבה יותר מאשר בעונותיו הראשונות.
"בגלל שהוויזארדס בונים את עצמם מחדש, הם ימשיכו להשקיע באבדיה וייתנו לו לשחק הרבה יותר - באופן משמעותי", כתבו ב"אתלטיק". "התקווה היא שהוא יתפתח בטווח הארוך".