אחרי 18 חודשים מחוץ למגרשים - סימונה האלפ חזרה הלילה (בין שלישי לרביעי) לעשות שוב את מה שהיא הכי אוהבת: לשחק טניס. הרומנייה הראתה מעט ניצוצות, אבל לבסוף הפסידה 1:6, 6:4, 6:3 לספרדייה פאולה באדוסה בסיבוב הראשון של טורניר מיאמי.
כזכור, הרומנייה בת ה-32, המדורגת 1 לשעבר בעולם, הורשעה בידי הסוכנות הבינלאומית ליושרה בטניס אחרי שנכשלה בבדיקות סמים והורשעה ב-7 באוקטובר 2022 בשני סעיפים של סימום. בתחילת החודש בית הדין לבוררות בספורט (CAS) קיבל את ערעור השחקנית וקבע כי תקופת השעייתה של האלפ תופחת מארבע שנים לתשעה חודשים בלבד.
3 צפייה בגלריה
האלפ
האלפ
האלפ בפעולה
(צילום: Brennan Asplen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
האלפ
האלפ
האוהדים הרומניים ביציעים
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
"אני בהחלט יכולה לקרוא לזה יום מיוחד, בהתחשב בתקופה הקשה שעברתי", אמרה האלפ בסיום. "כמובן שזה לא קשור לתוצאה. השגתי ניצחונות גדולים בעבר, אבל כאן, זה משהו שהוא יותר מטניס. זה משהו אישי. אני מאוד אוהבת לראות שאנשים מעריכים אותי אחרי כל מה שקרה".
קבלת הפנים החמה לא הייתה שייכת רק לאוהדים ביציעים. אפילו באדוסה אמרה שהיא התמוגגה לראות שוב את האלפ משחקת טניס: "זה מאוד נחמד לקבל את סימונה בחזרה. למען האמת, עבורי היום זה היה משחק מאוד מנטלי כי היא הייתה אחת השחקניות שתמיד הסתכלתי עליהן. אני יכולה לומר שהיא אחת מהאלילות שלי, אז לשחק מולה היה ממש קשה. ובגלל זה בהתחלה הייתי קצת עצבנית".
3 צפייה בגלריה
האלפ
האלפ
באדוסה והאלפ נפרדות כידידות
(צילום: Brennan Asplen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
האלפ היא אחת השחקניות הטובות והעקביות של הדור הנוכחי. היא זכתה בשני תארי גרנד סלאם - ברולאן גארוס 2018 ובווימבלדון 2019. בסך הכול היא זכתה ב-24 תארים במהלך הקריירה ודורגה במקום הראשון בעולם בשיאה. היא הרוויחה במהלך הקריירה כ-40 מיליון דולר רק מטניס, השלישית בכל הזמנים כשרק האחיות סרינה (כ-94 מיליון) ו-ונוס וויליאמס (כ-42 מיליון) הרוויחו יותר ממנה.
ועם כבר ונוס, הוויליאמסית הפסידה גם היא בסיבוב הראשון - 6:3, 6:3 לדיאנה שניידר. למרות זאת, השתוותה ונוס לאחותה סרינה עם 176 הופעות במשחקי טורניר מאסטרס.