טורניר יורו 2020 ייכנס להילוך גבוה בשבת כאשר משחקי שלב הנוקאאוט יחלו. הדרך עדיין ארוכה, הכוכבים שהצליחו עד כה יכולים עוד ליפול בגדול ובאמת קשה לעשות סיכומים. ובכל זאת, בחרנו עבורכם את 11 הכדורגלנים שהצטיינו בשלב הבתים וראויים להיכנס לנבחרת השלב הראשון.
יורו 2020 ב-ynet: המתחם המיוחד
רק 11 שחקנים יכולים להיכלל ברשימה הנוצצת והמצומצמת, כך שהיו לא מעט כאלו שהצטיינו, היו ראויים אולי להיבחר ונותרו בחוץ. היכולת המצוינת של אמיל פורסברג השבדי למשל לא הספיקה לו, ובשל המקום המצומצם נותרו גם כוכבים איטלקים כמו ניקולו בארלה וצ'ירו אימובילה והבלגי קווין דה בריינה בחוץ. אז קבלו את 11 המצטיינים שעשו את העבודה הטובה ביותר עד עכשיו, ושבלעדיהם הנבחרות שלהם לא היו יכולות.

שוער

לוקאש רדצקי | פינלנד
נכון שנבחרת פינלנד סיימה במקום השלישי בבית 2 ולא עלתה לשמינית הגמר, אבל קשה להתעלם מהיכולת של השוער בן ה-31, שהפך ליקיר האוהדים בארצו בזכות הביטחון שהוא משרה על ההגנה. בלט בעיקר בסדרת ההצלות בניצחון 0:1 על דנמרק, כולל עצירת פנדל והציג יכולת טובה מאוד גם בהפסד 2:0 לבלגיה המצוינת.
11 צפייה בגלריה
שוער פינלנד לוקאש רדצקי לא מגיע לכדור של מירנצ'וק
שוער פינלנד לוקאש רדצקי לא מגיע לכדור של מירנצ'וק
לוקאש רדצקי . טורניר מוצלח
(צילום: AFP)

הגנה

דנזל דומפריס | הולנד
המגן הימני של נבחרת הולנד היה משחקני ההגנה הבולטים בשלב הראשון וכבש את שני שעריו הראשונים במדים הלאומיים בניצחונות 2:3 על אוקראינה ו-0:2 על אוסטריה. כוח הפריצה שלו מרשים ובכל פעם שהוא עולה לעזור להתקפה הוא עוזר ליצור מצבים מסוכנים. בשל כך, לא פלא שבתקשורת הגרמנית וההולנדית הוא כבר מוזכר כמי שמועמד לעזוב את פ.ס.וו איינדהובן לטובת באיירן מינכן או ארסנל. סעיף השחרור שלו מקבוצתו עומד כעת על 15 מיליון אירו, אבל סביר להניח שאם ימשיך כך ערכו בשוק יעלה בצורה ניכרת.
11 צפייה בגלריה
דנזל דומפריז
דנזל דומפריז
דנזל דומפריז. תגלית
(צילום: רויטרס)
ג'ון סטונס | אנגליה
הבלם האנגלי היה אחד האחראים לכך שנבחרתו לא ספגה בכלל בשלושת המשחקים הראשונים בטורניר. במחצית השנייה של הניצחון 0:1 על צ'כיה הוא הוחלף על מנת לקבל מנוחה מאחר שגארת' סאות'גייט יודע היטב שהוא זקוק לאגרסיביות וההקרבה שלו על מנת להגיע רחוק בטורניר.
11 צפייה בגלריה
ג'ון סטונס
ג'ון סטונס
ג'ון סטונס. שער נקי
(צילום: AFP)
ויקטור לינדלוף | שבדיה
העובדה ששבדיה סיימה ראשונה בבית 5, לפני ספרד, נזקפת לא מעט לזכותו של בלם מנצ'סטר יונייטד. קבוצתו אמנם מחפשת שחקן בתפקידו ואוהדי השדים האדומים התלוננו שהוא משחק טוב יותר בנבחרת שבדיה מאשר בפרמייר ליג, אבל מאידך לאוהדים הסקנדינבים אין מה להתלונן. נבחרתם ניצחה 2:3 את פולין אחרי שנאבקה קשות וסיימה ראשונה לא מעט הודות ללחימה שהפגין לינדלוף בחלק האחורי. הוא זכה בשבעה מבין כדורי הגובה אליהם ניתר, והדבר מעיד על הנחישות וההקרבה מצידו.
11 צפייה בגלריה
ויקטור לינדלוף
ויקטור לינדלוף
ויקטור לינדלוף. בצהוב של שבדיה הוא מרשים יותר
(צילום: AFP)
לאונרדו ספינאצולה | איטליה
גם איטליה לא ספגה בשלב הבתים, השלימה 30 משחקים ללא הפסד והמגן השמאלי של רומא (עבר אליה מיובנטוס ב-2019) היה אחד הבולטים בשורותיה. הוא נבחר לאיש המשחק בניצחון 0:3 על טורקיה (לפני צ'ירו אימובילה שכבש ובישל) ובימים האחרונים דווח על שיחות שמתנהלות בין סוכנו לבין ההנהלות של ריאל מדריד וטוטנהאם.
11 צפייה בגלריה
לאונרדו ספינאצולה
לאונרדו ספינאצולה
לאונרדו ספינאצולה. מבוקש
(צילום: AFP)

קישור

פול פוגבה | צרפת
צרפת הייתה ונשארה אחת המועמדות לזכייה בטורניר וכצפוי האיש הבולט בקישור שלה נכלל ב-11 המצטיינים עד כה. הדומיננטיות שלו במרכז השדה, הנעת הכדור, היכולת לאיים על השער (עד עכשיו לא ברור אין הפורטוגלי רוי פטריסיו הציל מהבעיטה האדירה שלו) בלטו במרבית הדקות של הטריקולור, כשגולת הכותרת הייתה הבישול לשער הראשון של קארים בנזמה ב-2:2 עם פורטוגל. אם ימשיך כך סיכויים גבוהים שצרפת תניף גביע ב-11 ביולי.
11 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
פול פוגבה. עוד נציג למנצ'סטר יונייטד
(צילום: EPA)
ג'ורג'יניו ויינאלדום | הולנד
היכולת הפנטסטית של הקשר שעבר מליברפול לפריז סן ז'רמן, שכללה צמד בניצחון 0:3 על צפון מקדוניה, עזרה לכתומים לסיים במקום הראשון בבית 3 עם מלוא 9 הנקודות, וגם גרמה ללא ספק לרגשות חרטה בקרב האדומים שנפרדו משחקן מצוין.
11 צפייה בגלריה
ג'ונרג'יניו ויינאלדום
ג'ונרג'יניו ויינאלדום
ג'ונרג'יניו ויינאלדום. בקרוב בפריז
(צילום: EPA)
מנואל לוקאטלי | איטליה
ההחלטה של רוברטו מנצ'יני לתת את הקרדיט לקשר הצעיר (23) של סאסואולו השתלמה. לא רק שני השערים שכבש בניצחון 0:3 על שווייץ, אלא גם יכולת המסירה המצוינת אותתו שהוא עומד להפוך בשנים הקרובות לאחד משחקני מרכז השדה הבולטים באירופה. סביר להניח שלאור ההתעניינות מצידן של יובנטוס וארסנל הוא לא יישאר בקבוצתו הנוכחית הצנועה.
11 צפייה בגלריה
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
(צילום: Getty Images)

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו | פורטוגל
מישהו באמת מדמיין את הכתבה הזו ללא הסופרסטאר הפורטוגלי? גם כשההגנה של אלופת אירופה חורקת, גם כשהיא סופגת מפלה מול גרמניה, פרננדו סנטוס יודע שכל עוד רונאלדו על המגרש שום דבר לא גמור. עם חמישה שערים הוא מוליך את טבלת הכובשים בטורניר, השווה את שיא הכיבושים במשחקים בינלאומיים (109) של עלי דאי וגם הגדיל ל-14 את הכמות בראש טבלת הכובשים ההיסטורים ביורו. עד כה הוא סיפק לא מעט רגעים מרגשים ולמרות שהוא כבר בן 36, רגלו בטורניר הזה עוד נטויה.
11 צפייה בגלריה
רונאלדו חוגג
רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו. מה עוד אפשר להגיד?
(צילום:רויטרס)
פטריק שיק |צ'כיה
חלוץ באיירן לברקוזן בן ה-25 היה ידוע כשחקן מצוין בעל רגל שמאל אימתנית עוד לפני הטורניר, אבל אחרי שכבש שלושה שערים בשלב הבתים, כולל צמד ושער מדהים בלתי נשכח מחצי מגרש מול סקוטלנד, הוא הפך סופית לכוכב שאף אחד לא יכול להתעלם ממנו.
11 צפייה בגלריה
פטריק שיק חוגג
פטריק שיק חוגג
פטריק שיק
(צילום: רויטרס)
רומלו לוקאקו | בלגיה
עם מאזן מושלם והמקום הראשון בבית 2, גם נבחרת בלגיה מועמדת להגיע עד הסוף ולא מעט בשל היכולת של החלוץ הבולט שלה. אחרי שסיים עונה נהדרת עם 24 שערים ו-11 בישולים בזכייה של אינטר באליפות איטליה, הוא המשיך בתנופה כשהבקיע שלושה שערים - צמד ב-0:2 על רוסיה ואחד ב-0:2 על פינלנד.
11 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו. המשיך בתנופה
(צילום: רויטרס)
לאחרונה פורסמו לא מעט שמועות על כך שלוקאקו עשוי לשוב לפרמייר ליג (מנצ'סטר סיטי וצ'לסי הוזכרו כמועמדות לקלוט אותו) בשל בעיות פיננסיות בנראזורי, וסביר להניח שכל קבוצת צמרת באירופה תשמח לקלוט אותו כשהוא בשיאו.