לאחר ההתמוטטות שעבר במשחק הפתיחה של נבחרתו ביורו 2020 מול פינלנד, כריסטיאן אריקסן יחובר לקוצב לב באופן קבוע, כך הודיעה היום ההתאחדות הדנית. המטרה היא להתמודד עם הסכנה של הפרעות בקצב הלב לאחר האירוע הלבבי שעבר השחקן. "לאחר שעבר סדרת בדיקות בעקבות האירוע, הוחלט שזהו הדבר הנכון ביותר עבורו כרגע", אמר רופא הנבחרת ד"ר מורטן בוסן.
במקביל, קפטן נבחרת דנמרק סימון קר פרסם הודעה פומבית בנוגע לימים הסוערים שעברו עליו ועל חבריו לנבחרת, שתפגוש היום את בלגיה: "אלו היו כמה ימים מאוד מיוחדים, בהם הכדורגל לא היה הדבר החשוב ביותר. ההלם הזה יהיה חלק ממני - חלק מאיתנו לנצח. הדבר היחיד שחשוב ומשנה כרגע הוא שכריסטיאן בסדר. אני גאה באופן שבו פעלנו כנבחרת באותה שעה קשה ונשארנו יחד. אני מודה ומתרגש מהתמיכה של כולם. היום נעלה למגרש מול בלגיה עם כריסטיאן בלב ובמחשבות וזה יעניק לנו שקט ויאפשר לנו להתרכז בכדורגל. אנחנו נשחק עבור כריסטיאן, וכמו תמיד עבור כל דנמרק. זו המוטיבציה הגדולה ביותר עבור כולנו".
3 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן
(צילום: גטי אימג'ס)
אחד השחקנים הראשונים שהגיבו להתמוטטות של אריקסן עוד באותו ערב, היה רומלו לוקאקו. במשחק השני של אותו בית בין בלגיה לרוסיה, החלוץ הבלגי שמשתף פעולה עם אריקסן באינטר, שלח לו מסר כשאמר למצלמות לאחר אחד משני השערים שהבקיע "אני אוהב אותך כריס". כעת, הוא וחבריו לנבחרת בלגיה מתכננים מחווה נוספת.
הערב (חמישי, 19:00) כאמור ייפגשו בלגיה ודנמרק במסגרת המחזור השני ולוקאקו הודיע ששחקני נבחרתו יוציאו בדקה העשירית את הכדור החוצה במטרה לאפשר מחווה של מחיאות כפיים לכבוד אריקסן, שעדיין מאושפז בבית החולים אף כי נראה כי יצא מכלל סכנה.
3 צפייה בגלריה
לוקאקו ואריקסן
לוקאקו ואריקסן
לוקאקו ואריקסן
(צילום: Getty Images)
3 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו שולח מסר לאריקסן
רומלו לוקאקו שולח מסר לאריקסן
המסר של לוקאקו לאריקסן מול רוסיה
(צילום: AP)
"הוא שלח לי הודעה שהוא בסדר, ואמרתי לו שאני כאן בשבילו אם הוא רוצה לדבר, אבל אני אתן לו להחלים ולבלות עם המשפחה שלו. הרבה מהחברים שלי לנבחרת שיתפו או משתפים איתו פעולה לכן זה חשוב לנו ואנחנו נוציא את הכדור כדי לתת לו כבוד ותמיכה. אחר כך ננסה לנצח את המשחק, שזה הדבר החשוב".
לוקאקו אמר שיכתוב לאריקסן "הודעה קטנה" לפני המשחק, אך לא יטריד אותו מעבר לכך כי רבים בוודאי רוצים לדבר איתו והוא צריך להחלים. גם מאמן בלגיה רוברטו מרטינס התייחס לאירוע שעבר על אריקסן ואמר שזה היה רגע קשה עבור השחקנים שלו ושהמחווה המתוכננת היא "חגיגה של ההישרדות שלו, שאחריה במהירות נעביר את הפוקוס למטרה שלנו, להשיג ניצחון".
אגב, הבחירה לבצע את המחווה תקבל תשומת לב מרבית לאור העובדה שמדובר באחד המשחקים הבודדים עד כה שישוחקו מול יציעים מלאים, באצטדיון בקופנהאגן.
פורסם לראשונה: 08:46, 17.06.21