גלבוע/גליל עשתה עונה קסומה מבחינתה. עצם ההגעה לגמר הפלייאוף לראשונה מזה עשור הייתה הצלחה אדירה עבור המועדון הקטן והצנוע מגן נר, ולמרות ההפסד אמש (חמישי) 67:73 במשחק המכריע על התואר בהיכל מנורה מבטחים למכבי תל אביב - האדומים יוצאים מהעונה הזאת עם חיוך גדול על הפנים.
הפנים עכשיו לעבר העונה הבאה שמסתמנת כלא פשוטה בכלל בכל מה שקשור להשארת השחקנים מהסגל הנוכחי, וגם עם המחשבות על השתתפות באירופה.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו. יישאר?
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת הסגל, רק לארבעה ישראלים יש חוזה לעונה הבאה: הקפטן יותם חנוכי, גיל בני, בניה סרור וחן כלפון. יפתח זיו, הכוכב הגדול, כבר חושב רחוק ולא ימשיך כשהמטרה שלו היא לצאת לחו"ל או לשחק במכבי תל אביב/הפועל ירושלים. ישראלים נוספים שמסתיים להם החוזה ועשויים לעזוב הם הקפטן השני, נתנאל ארצי, בו חושקות כבר מספר קבוצות בארץ ועמית גרשון שמאוכזב ממעמדו ומדקות המשחק שקיבל במהלך העונה.
לשני הזרים המובילים, קרי בלאקשיר וג'הייבה פלויד יש חוזה לעונה הבאה, אבל עם סעיפי יציאה. בקבוצה מבינים כי לא יוכלו לעמוד בדרכו של בלאקשיר בו מתעניינות כבר קבוצות מכל רחבי אירופה, אבל שאת פלויד אפשר לשכנע להמשיך, בטח אם הקבוצה תשחק במסגרת אירופית. ג'ון תומאסון מסיים שנתיים מצוינות בגן נר, וגם הוא כבר קיבל פניות, כולל מקבוצות ישראליות. הרכז כבר בגיל שהכסף מאוד חשוב בקריירה, בטח כשיש לו משפחה עם שני ילדים ואחד נוסף בדרך. בנוגע לאייזאה קאזנס, לגלבוע/גליל יש התלבטות. הוא הראה יכולת טובה, אבל קשה באמת לסמוך עליו ולהפוך אותו לשחקן מוביל, לכן לא בטוח שיישאר.
4 צפייה בגלריה
קרי בלאקשיר
קרי בלאקשיר
בלאקשיר. מכוון גבוה
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
עמית גרשון חוגג
עמית גרשון חוגג
עמית גרשון. מאוכזב ממעמדו
(צילום: עוז מועלם)
בגלבוע/גליל מבינים שהם חייבים לשחק בעונה הבאה באחד מגביעי אירופה. בקבוצה לא רוצים לקפוץ מעל הפופיק ואין בכוונתם לשחק בליגת האלופות או ביורוקאפ, אלא להתחיל ביורופקאפ אליו ניתן להירשם עד חודש יולי. מקומה בשלב הבתים די מובטח, והיא לא תצטרך לעבור את שלב המוקדמות. לשם כך הקבוצה צריכה לגייס להערכתה מיליון שקלים ושיחות עם המועצה וספונסרים כבר החלו בנושא. במועדון מבינים כי אי השתתפות באירופה תוביל לעזיבה ודאית של שחקנים כמו ארצי וכנראה שגם פלויד. כמו כן, הם לא רוצים להנציח את הבינוניות אם אחרי ההצלחה הגדולה העונה הם יישארו רק במסגרות המקומיות.
בעמדת המאמן לא אמור להיות שינוי. אבישי גורדון שהגיע באמצע העונה במקום ליאור ליובין צפוי להמשיך, ובמועדון ככל הנראה יוותרו על העוזר גיא קפלן, לו מניות רבות בהצלחה, אבל הבהיר כי הוא רוצה להשתדרג לעמדת המאמן.
4 צפייה בגלריה
אבישי גורדון
אבישי גורדון
אבישי גורדון. צפוי להישאר
(צילום: עוז מועלם)