אחרי הבלגן שהיה בסיום המשחק בין עירוני נס ציונה להפועל חולון אתמול (שישי) שלישיית השופטים הגישה את הדו"ח שלה, והוא חמור בלשון המעטה. דודי רומנו, כפיר מועלם וליאור בייניש, מתארים קללות וגידופים מצד יו"ר הסגולים איתן לנציאנו, התנהגות בלתי הולמת של המאמן סטפנוס דדאס וכן של גיא פניני (השניים האחרונים גם הורחקו).
"במהלך המשחק לנציאנו קילל וצעק מיציע האוהדים מאחורי הסל הסמוך לספסל חולון את צוות השופטים, תוך שהוא מלהיט ומחמם את האוהדים של קבוצתו", נכתב בדו"ח. "לאחר הרחקת דדאס, ירד לנציאנו לפרקט ונכנס לאיזור הספסל של חולון והחל להפציר ולצעוק לצוות האימון: 'תורידו את השחקנים מהמגרש, נפוצץ את המשחק'. בנוסף, קילל לנציאנו את צוות השיפוט במילים הבאות: 'מכרתם את המשחק, מושחתים, אפסים, זבלים, ב** ז****'".
3 צפייה בגלריה
לנציאנו מגיע לישיבה
לנציאנו מגיע לישיבה
איתן לנציאנו
(צילום: עוז מועלם)
על ההתנהגות של דדאס, שכזכור גם התעמת עם צלם הטלוויזיה וקרא ככל הנראה לעבר אחד מאנשי נס ציונה "נחש", נכתב בדו"ח: "מיד לאחר שקיבל את הטכנית נכנס המאמן לתחומי המגרש לעבר השופט רומנו ותוך שימוש בתנועת ידיים התלונן על השיפוט וביקש הסברים. בעקבות כניסתו למגרש הורחק דדאס ע"י רומנו. לאחר מכן נעמד המאמן בתוך המגרש במשך כחצי דקה וגרם לעיכוב בחידוש המשחק".
בנוגע לפניני נכתב: "ברבע הרביעי נשרקה לחובתו עבירה טכנית על התחזות. זו הייתה העבירה החמישית שלו, אך במקום לרדת לספסל הוא ניגש לשופט רומנו וביקש לדעת על מה נשרקה הטכנית. לאחר שקיבל הסבר צעק לעבר רומנו מספר פעמים "תתבייש, תתבייש". על התנהגות זו הורחק פניני מהמגרש".
3 צפייה בגלריה
דדאס ורומנו
דדאס ורומנו
דדאס ורומנו
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד מציינת שלישיית השיפוט כי דדאס ופניני לא יצאו מהאולם למרות שהתבקשו, ועמדו ליד דלת הכניסה לאולם".
לנציאנו הגיב לדברים בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו: "הנה זה מגיע, דו״ח שיפוט עמוס שקרים והמצאות. אם היו רואים כמו שהם טוענים שהם שומעים מצבנו היה נפלא. חבל להגיע לדיון בכלל כי התוצאה ידועה מראש. הפעם זה לא ילך, אני אדאג שתגידו את השקרים שלכם בקולכם, ואם תעשו זאת תקבלו תביעה אזרחית, שם כבר לא יהיה מי שיגן עליכם". חבורת שקרנים, הפעם אתם תשלמו ביוקר על ההמצאות שלכם. כלום לא מפריע לי מלבד זה שהילדים שלי ואשתי ומשפחתי קוראת את תגובות הנאצה של אנשים בעקבות מסכת השקרים שלכם שעושה לי עוול גדול. יש לכם 24 שעות להתנצל, ואם לא אתם תשלמו ביוקר".
3 צפייה בגלריה
התגובה של לנציאנו לדו"ח
התגובה של לנציאנו לדו"ח
התגובה של לנציאנו לדו"ח
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של איתן לנציאנו)
בקבוצה זועמים על השיפוט של רומנו, מועלם ובייניש לאורך כל המשחק, ובעיקר בכל מה שקשור למספר העבירות. לסגולים נרשמו לא פחות מ-33 עבירות, כאשר בראיין אנגולה, שחקנה של נס ציונה נשלח אל הקו לא פחות מ-20 פעמים, הכי הרבה בליגה מזה 12 עונות, ופטריק מילר זרק 13 זריקות מהעונשין (סה"כ זרקו הכתומים 41 פעמים מהקו במשחק). ואילו לנס ציונה נשרקו רק 21 עבירות, ושחקני חולון זרקו 15 פעמים מהעונשין. כמו כן, בנוסף לפניני שיצא בחמש עבירות לפני שהורחק, גם כריס ג'ונסון ואייזאה מיילס סיימו את ההתמודדות עם חמש עבירות.
דדאס עצמו הגיב באופן רשמי לאירועים בסיום המשחק: "בסיום משחק ההפסד של קבוצתי אמש מול עירוני נס ציונה התנהגתי באופן לא ראוי ,לא מכבד ולא מוסיף כבוד לא לי ולא לענף שאנחנו כל כך אוהבים, חיים ומתנהלים סביבו. ברצוני להביע את התנצלותי הכנה בפני כל מי שנפגע מהתנהגות זו, אין ולא היתה לי כוונה לפגוע באף אחד".
"בסערת הרגשות בה הייתי לאחר המשחק, טוב הייתי עושה אם הייתי מתרחק מזירת המשחק והולך להירגע. אך את הנעשה אין להשיב וכל שנותר לי כאמור זה להתנצל. מאחל לכולנו שנדע ימים טובים יותר ורק בריאות לכולם".
מחולון נמסר: "אנו כמועדון שמכבד את עצמו ואת אוהדי ענף הכדורסל כולו, מבקשים להצטרף להתנצלות תוך הבטחה כי נפעל ונעשה הכל על מנת שאירועים כגון אלה לא ישובו עוד".