אירוע חריג בסיום המשחק בין עירוני נס ציונה להפועל חולון אחר הצהריים (שישי). מאמן חולון, סטפנוס דדאס, שהורחק במהלך ההתמודדות, כמו גם גיא פניני, התקשה לקבל את ההפסד והתעמת עם אחד מצלמי הטלוויזיה.
דדאס נראה מתכוון לרדת מהפרקט, ובירך לשלום את הבעלים לשעבר של חולון, שלמה אייזיק, ולפתע הסתובב וממרחק רב ראה שהצלם מצלם אותו והחל לצעוק לעברו.
2 צפייה בגלריה
דדאס מתעמת עם הצלם
דדאס מתעמת עם הצלם
דדאס מתעמת עם הצלם
(צילום מסך מתוך הטלוויזיה)
"תוריד את המצלמה, תפסיק לצלם אותי", צעק היווני, ואז התקרב לצלם והמשיך להתעמת איתו: "המשפחה שלי צופה בזה, אין לך משפחה? כל הזמן דדאס, דדאס, דדאס, תעזוב אותי בשקט. מה אתה רובוט? אין לך רגשות?". באותו שלב הגיעו לדדאס יו"ר חולון, איתן לנציאנו, שזעם גם הוא, ובהמשך המנכ"ל רועי דבורה ומנהל הקבוצה ניר אורון, כאשר השניים האחרונים ניסו להרגיע את דדאס ולהרחיקו מהמקום.
דווקא שהיה נראה כי האירוע נגמר, דדאס, שישב עם אנשי חולון בשורה הראשונה ביציע וניסה להירגע, צעק היווני כלפי ככל הנראה אחד מאנשי נס ציונה: "אתה נחש", ושוב החלה מהומה שבסיומה המאמן עזב את המקום.
בסיום דדאס צייץ ותקף: "לא נתתם לי כל כך הרבה יחס כשהעפלנו לפיינל-8 של ליגת האלופות. אבל הצלחה לא חשובה לכם, אתם נהנים רק לראות אנשים מתוסכלים. זה המשחק האחרון שאני או מישהו מהשחקנים שלי ידברו לפני או אחרי משחק. אנחנו נמות בשביל הקבוצה הזו, זו לא בדיחה".
היווני המשיך: "אנחנו לא ליצנים כמו שאתם רוצים להראות לצופים. ניצחנו ב-35 משחקים העונה, אנחנו מייצגים את הכדורסל הישראלי בגאווה באירופה. אתם יכולים לראיין אנשים שהם פוליטקלי קורקט, עזבו אותנו בשקט כדי לעבוד. אנחנו נשתפר ונלמד מהטעויות שלנו. אף אחד לא מושלם, גם אתם לא, שמבקרים וחושפים אנשים בעונג כזה גדול".
לאנשי חולון היו תלונות רבות לשלישיית השיפוט, שכללה את דודי רומנו, כפיר מועלם וליאור ביניש, שבנוסף להרחקתו של דדאס, הרחיקה גם את גיא פניני והוציאה את כריס ג'ונסון ואייזאה מיילס בחמש עבירות. מספיק להסתכל על לוח העבירות (21:33 לחולון) כדי להבין את התסכול של דדאס ושל אנשי חולון.
"ככה זה כשמותר להם הכל ואף אחד לא מבקר אותם", צייץ אחרי המשחק לנציאנו. "מתי ראינו פעם דו"ח שמבקר אחד מהם? לא תראו כי מותר להם הכל. רק לקנא בכדורגל, כל משחק דו"ח מפורסם. זה בעיה של כולנו, היום אנחנו מחר אתם. תתעוררו לפני שיהיה מאוחר. 7 רמות מתחת לליגה".
2 צפייה בגלריה
איתן לנציאנו
איתן לנציאנו
איתן לנציאנו
(צילום: אבי מועלם)
ממינהלת הליגה נמסר: "רואים בחומרה רבה את התנהגותו והתבטאויותיו של מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס כלפי ערוץ הספורט ואנשיו. כל עוד מאמן או שחקן נמצאים על המגרש, הם צריכים לדעת שהם מצולמים והם חלק מהמשחק גם ברגעי אושר וגם לאחר הפסדים כואבים או ברגעי פאניקה ולחץ. אין זה לגיטימי לתקוף צלם או כתב שעושים את עבודתם. מינהלת הליגה מצפה מסטפנוס דדאס ומכל מאמן ושחקן אחר בליגה לכבד את הצלמים והכתבים ולאפשר להם לעשות את עבודתם.
"לגבי נושא השופטים, מינהלת הליגה תפנה לאיגוד הכדורסל ותבקש להיפגש בהקדם על מנת לדון בנושא ולפעול שהשיפוט בליגה יהיה מקצועני ומאוזן וכן שתיערך ביקורת על השופטים שתהיה שקופה לקבוצות, כפי שנעשה בכדורגל. מנגד שחקנים, מאמנים, אנשי צוות והנהלת הקבוצות יכולים להביע את מחאתם כנגד שריקת שופט כלשהי, אבל חייבים לעשות זאת בצורה מכובדת וראויה והמינהלת יחד עם האיגוד תדאג שכך יהיה".