בעוד ימים אחדים זה יקרה: תקופת הפורפליי הארוכה בהיסטוריה תסתיים, ודני אבדיה סוף סוף ייבחר בדראפט. הו, כמה מילים כבר נשפכו על הרגע הזה, כמה הערכות, ניתוחים, ציטוטים של מומחי דראפט. ובינינו, זה לא הרגע הכי חשוב.
אבדיה מגיע ל-NBA, פרויקט מיוחד
זה מזכיר לי קצת היריון ראשון: כותבים יומן, עושים תוכנית לידה, מבזבזים ימים שלמים בפורומים על הנקה, מתייעצים עד בלי די האם צריך דולה, כן או לא להשתמש במזרזים, האם אפשר בלי אפידורל ועוד סוגיות הרות גורל.
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה במדי מככי תל אביב
דני אבדיה במדי מככי תל אביב
וף סוף ייבחר בדראפט. אבדיה
(צילום: GettyImages)
ואז, ביום אחד, הלידה מתרחשת, ואחריה מגיע השלב המייגע של "החיים האמיתיים" כהורים, עם חוסר השינה וההחתלות, שאליו מגיעים נטולי תעצומות נפש כי כל האנרגיה הושקעה בהיריון ובתכנון הלידה, ביום האחד במקום בשנים הרבות שיגיעו אחר כך.
כי בסוף מה זה חשוב באיזה מקום אבדיה? אם ייבחר במקום הרביעי זה יבטיח לו קריירה טובה יותר מבחירה במקום השמיני? או ה-12? הרי הכל עניין של מזל ושל התאמה בין יכולותיך וסגנון המשחק שלך לבין הקבוצה.
לא סתם אבדיה חולם על גולדן סטייט. זה לא רק בגלל הרצון להיות בקבוצה שתתמודד על אליפות. זה נובע מהרצון להיות תחת מאמן טוב, חזק מנטלית, שלא מתרפס מול הכוכבים, שדוגל במשחק קבוצתי, ולכן כולם נוגעים בכדור.
4 צפייה בגלריה
סטיב קר עצבני
סטיב קר עצבני
סטיב קר. לא מתרפס מול הכוכבים
(צילום: AP)
אבדיה יודע שהוא כנראה לא יהפוך מיד לכוכב באף קבוצה, והוא יצטרך להוכיח את עצמו בעבודה קשה. אבל אם ישחק ליד רכז שלא מוסר, ולא חסרים כאלה, או בקבוצה שבה כמעט כל הכדורים הולכים לבידודים של הכוכבים, ולא חסרות כאלה, יהיו לו הרבה שנות תסכול. עמרי כספי סבל די הרבה שנים בקבוצות ששיחקו לא חכם. וכשהגיע כבר לגולדן סטייט, המקום הכי טוב לשחקן קבוצתי חכם, נפצע בטיימינג מצער. מזל, כבר אמרנו.
אז למה כן אפשר לצפות מאבדיה. אני מניח שייבחר פחות גבוה ממה שאומרים פה כל הזמן, אז נגיד 7-10. סביר להניח שעקיצת דראגן בנדר לא תורמת לרצון של קבוצות להמר על זרים.
איזו קריירה תהיה לו? גם כאן אפשר להשוות לזרים אחרים. הוא לא לוקה דונצ'יץ', לא ברמה ולא בתפקיד, אז לא יהיה מיד כוכב. שני הבוגדאנוביץ', בויאן ובוגדן, הגיעו בשלים בהרבה, כוכבים באירופה, ואפילו להם לקח זמן להפוך לשחקן השלישי או הרביעי בחשיבותו בקבוצות שלהם.
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'. אבדיה לא דומה לו
לוקה דונצ'יץ'. אבדיה לא דומה לו
לוקה דונצ'יץ'. אבדיה לא דומה לו
(צילום: AFP)
זה ממש לא אומר שצריך לזלזל באבדיה ובסיכוייו להצליח. הוא גבוה, חרוץ, כישרוני, מגוון, עם אופי טוב, והאגדה האמריקאית על זה שאין לו יד היא בדיחה. קליעה זה דבר שמשתפר עם הגיל, הקליעה שלו כבר לא רעה בכלל, הטכניקה שלה טובה, והרבה כוכבים יצאו מהקולג' אחרי שנה עם קליעה גרועה בהרבה - והצליחו נפלא.
אבל אולי כדאי להנמיך ציפיות כדי לא להתאכזב. סביר להניח שהכתרים שהנחנו על ראשו של אבדיה גדולים מדי. בפועל, אם תהיה לו קריירה כמו של כספי, או אפילו קצת יותר טובה, זה בהחלט יהיה הגיוני.
בכל מקרה, רע כמו בנדר הוא לא יהיה.