נציג הבעלים הפרטיים לשעבר בהפועל תל אביב, ידידיה רפפורט, שהודח מתפקידו במהלך השנה האחרונה בעקבות ארגון מחדש, תובע מהאדומים לא פחות מ-5.1 מיליון שקלים באמצעות עורכי דינו רועי סלוקי, עידו קוסובר ושירלי רובינשטיין.
בכתב תביעה שמתפרס על פני 17 עמודים, מגולל רפפורט את מערכת היחסים שלו עם המועדון, ההלוואות שלקח עבורו לאורך שמונה שנים מבנק הפועלים, בנק מזרחי ובנק דיסקונט, שחלקן לא הוחזרו לו - ובעקבות כך הוא תובע את הפועל ת"א.
3 צפייה בגלריה
הבעלים של הפועל תל אביב ידידיה רפפורט
הבעלים של הפועל תל אביב ידידיה רפפורט
רפפורט. דורש הרבה כסף בחזרה
(צילום: ראובן שוורץ)
רפפורט הגיע למועדון ב-2012, אחרי שלטענתו יו"ר הפועל ת"א רמי כהן פנה אליו בבקשה שיצטרף. תחילה רכש 5 אחוזים מזכויות הניהול של האדומים עבור 250 אלף שקלים, ולאחר מכן הוא הגדיל את חלקו ל-15 אחוזים תמורת חצי מיליון שקל נוספים לבקשת המועדון שנקלע לפי כתב התביעה לקשיים כלכליים. בתמורה התחייב לשלם את הערך היחסי לאחוזיו בזכויות הניהול במידה שהפועל ת"א תיכנס למצב גרעוני.
במקביל טוען רפפורט כי לאורך שמונה השנים שלו במועדון, הוא לווה עבור הפועל ת"א סכומים רבים המוערכים במיליוני שקלים מבנקים על מנת לאפשר להפועל ת"א מימון הוצאות שוטפות. בין השאר הוא גם היה ערב לחוזי שכר הדירה של השחקנים, לחוזים עם סוכני שחקנים וכו'.
3 צפייה בגלריה
רמי כהן מגיע לישיבה
רמי כהן מגיע לישיבה
כהן. האשמות קשות
(צילום: יאיר שגיא)
לטענתו, בחודשים האחרונים מאז שהודח למעשה מתפקידיו הניהוליים, הפועל ת"א החלה להפר את התחייבויותיה כלפיו בכל מה שקשור לפרעון ההלוואות שסיפק לה, זאת מבלי שטרחה להודיע לו על כך. כשפנה למזכיר הפועל ת"א אלון פורת בנושא, זה אמר לו שנאסר עליו לשוחח איתו ושהוא צריך לפנות לכהן. רפפורט עשה כך, אולם יו"ר הפועל ת"א לא ענה לו לטענתו.
לכתב התביעה צירף רפפורט את ההודעות ששלח לכהן: "לא מבין את ההתעלמות ממני, אלון הודיע לי שהוא לא רשאי לדבר איתי ואתה לא עונה לטלפון ולא להודעות. בנק פועלים הודיע לי שביטלתם את הוראת הקבע לכיסוי הלוואה שלקחתי עבור המועדון. התשלום הוא בסך 14,705 שקלים ואני מקווה שסכום זה יועבר מחשבון המועדון לחשבון שלי".
3 צפייה בגלריה
רפפורט וכהן יחד באיגוד הכדורסל
רפפורט וכהן יחד באיגוד הכדורסל
רפפורט וכהן יחד באיגוד הכדורסל
(צילום: יאיר שגיא)
עוד כתב רפפורט לכהן: "חבר שלך כנראה לא אהיה (כנראה אתה גם לא שלי), אבל לא ברור לי למה אתה מחפש נקודות מריבה נוספות, בטח על דברים שסוכמו והתנהלו בצורה מסודרת כ"כ הרבה זמן".
כשראה שהוא לא מקבל תשובה, שלח רפפורט באמצעות עורכי דינו מכתב בנושא להפועל ת"א ב-12 בנובמבר. כעבור שלושה שבועות התקבלה התשובה, כפי שהיא מוצגת בחלקה בכתב התביעה ובמרכזה הטענה שהכספים שלווה רפפורט להפועל ת"א הם תרומות ולא הלוואות. "מרשך לא ציפה להשבת התרומות הללו, לא הוסכם כי אלה יוחזרו", נכתב במכתב מהפועל ת"א לרפפורט.
תגובת רמי כהן יו"ר הפועל ת"א: "כשיגיע כתב התביעה אלינו נלמד אותו. בלי קשר, להפועל ת"א אין חובות לידידיה רפפורט ואין גם שום הלוואות".