מכבי תל אביב העפילה הערב (חמישי) לגמר גביע המדינה אחרי קאמבק ענק וניצחון 85:87 בהארכה, במשחק שבו היא יצאה מפיגור 17 נקודות במהלך הרבע האחרון.
המאמן המנצח יאניס ספרופולוס אמר בסיום: "כל השחקנים עשו עבודה מצוינת במהלך הקאמבק והצלחנו לעצור את חולון אחרי שהיו לה דקות שבהן כל זריקה נכנסה לה. אני מרוצה מזה שלא ויתרנו כשהמשחק לא הלך טוב, המשכנו להילחם, זה היה חשוב מאוד שב-12 הדקות האחרונות נתנו מאמץ עילאי, שינינו את המומנטום, גרמנו להם לבצע הרבה איבודי כדור, היה לנו הזדמנות לנצח בזמן הרגיל. כמו שנלחמנו בסיום זה היה הירואי, ואני רוצה לברך את השחקנים.
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
"זה היה קריטי שנקלע אחרי שהקליעות מבחוץ לא נכנסו ברבע השלישי, נלחצנו ולא שיחקנו הגנה טובה. הם קלעו זריקות טובות, שינינו הגנה ובגלל זה אני גאה באיך שנלחמנו עד לסיום ואיך שהשחקנים שיחקו עד הסוף. אני רוצה להודות לאוהדים שהגיעו לכאן, זו הייתה הפתעה נעימה, הקול שלהם תמיד היה באוזניים שלנו. אנחנו מתגעגעים לקהל של מכבי, ושמחים שהבאנו להם את הניצחון הזה".
על היכולת המצויינת של עוז בלייזר אמר המאמן: "אני סומך על בלייזר, הבאנו אותו בגלל שהוא לוחם, שיש לו את האיכות ואת הלב לשחק במשחקים גדולים".
4 צפייה בגלריה
עוז בלייזר בטירוף
עוז בלייזר בטירוף
עוז בלייזר בטירוף. מחמאות מהמאמן
(צילום: אורן אהרוני)

המאמן הקפיד להחמיא ליריבה "הם משחקים את הכדורסל הכי טוב אחרינו בליגה, ניסינו לתקוף לבפנים, במחצית השנייה ניסינו לעשות אותו הדבר, אבל הם קלעו קליעות קשות, שינינו 3-4 הגנות, שום דבר לא עבד, אז החלטתי לעבור להרכב גבוה כדי לתקוף יותר פנימה. השתמשנו בסוף בהרכב נמוך כדי ליצור בלאגן, כי רק ככה יכולנו לחזור בזמן כל כך קצר. ככה חזרנו, ובסוף הם עשו הרבה טעויות. חולון משחקת בהרכב שונה מהרגיל, ואם אין הגנה טובה מאוד, קשה לעצור אותם. ידענו שזה משחק קשה, לא זלזלנו בהם, לא באנו שטוחים מדי כמו במשחקים הקודמים נגדם. המשחק היה טוב, החלק החלש שלנו היה הרבע השלישי שלנו, מסוף הרבע הזה התחלנו לחזור".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
בצד המפסיד, גיא פניני שסיפק משחק נהדר וקלע 17 נקודות שלא עזרו לקבוצה שלו, אמר בסיום: "עשינו כל טעות אפשרית וכשאתה עושה את זה מול קבוצה ברמה של מכבי אתה משלם ביוקר. זה חבל, כי לא בכל יום אפשר לתפוס אותם במצב כזה, עם יתרון 17 נקודות במהלך הרבע הרביעי, אבל כל הכבוד להם על הקאמבק".
4 צפייה בגלריה
פניני מופתע
פניני מופתע
פניני בהלם
(צילום: אורן אהרוני)