מינהלת ליגת העל בכדורסל החליטה לקנוס את מכבי תל אביב ב-30 אלף שקל לאחר סערת הכנסת האוהדים אתמול (חמישי) בדרבי שהסתיים בניצחון 68:83 לזכות הצהובים.
"בעקבות העובדה כי משחקי הפיינל פור יהיו בניהולה הבלעדי של מינהלת הליגה ובשל אירועי המשחקים האחרונים של הפלייאוף, החליטה המינהלת להחמיר את הפיקוח על כניסת בעלי תפקידים בלבד למשחקי חצי הגמר וגמר הפיינל פור", נכתב בהודעה. "המינהלת קיימה הבוקר ישיבת עבודה עם הנהלת היכל מנורה מבטחים ומנהל האירוע מטעם ההיכל לקראת משחקי הפיינל פור. בישיבה זו הוסקו מסקנות לאור האירועים האחרונים והמינהלת תתגבר את כוחות האבטחה והשיטור במשחקים ועוד לפני כן, תוודא את זהות הנרשמים למשחקים ותאכוף זאת בהקפדה יתרה".
2 צפייה בגלריה
אנשי מכבי ת"א ביציע
אנשי מכבי ת"א ביציע
אנשי מכבי ת"א ביציע
(צילום: ליאב פישל)
"בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי אמש והכנסת חמישה אוהדים שלא היו רשומים ברשימות על ידי מכבי תל אביב, זאת בניגוד מוחלט להנחיות שקיבלו כל קבוצות הליגה עם חזרת הליגה לפעילות, החליטה המינהלת להשית היטל על הקבוצה בסך 25 אלף ש"ח והיטל נוסף של 5,000 ש"ח על גרימת נזק תדמיתי לליגה מול משרד הספורט, משרד הבריאות, משטרת ישראל והציבור הרחב".
הבוקר, יו"ר של אחת הקבוצות בליגה תקף את האלופה: "אנשים נלחמו כאן זמן רב כדי שתהיה כאן ליגה, קיבלנו את כל ההנחיות שאמרו לנו במשרד הבריאות ומינהלת הליגה, הכנסנו את כל השחקנים לבידוד למרות כל הקושי, כל הקבוצות נמצאות בדיוק באותה הסיטואציה אבל מכבי ת"א מחליטה שהיא עושה מה שהיא רוצה במפגן שערורייתי שיכול לפגוע בכל מה שבנינו כאן במשך חודשיים, כשראיתי את כמות האוהדים ההיסטרית הזאת, שזה אסור בתכלית האיסור, חשכו עיניי, למה שבמשרד הבריאות יסמכו עלינו שוב גם בעונה הבאה?"
נעשה סדר. כל קבוצה יכולה להכניס 47 עובדים ובעלי תפקידים בהתאם לרשימות אותן יש להעביר מראש למינהלת הליגה. כך שכולל שחקנים ואנשי צוות יהיו כ-260 איש במגרש. במכבי ת"א, שהבינו את חשיבות המשחק והלחץ שהקבוצה והשחקנים נתונים בהם החליטו לאפשר ל-20 אוהדים המזוהים עם ארגון גייט 11 (היציע המעודד) להיכנס למשחק. איך זה אפשרי? בתוך הרשימות הכניסה מכבי ת"א את אותם אוהדים ובכך אפשרה את כניסתם למשחק. אף אחד מהם אינו עובד המועדון או בעל תפקיד בקבוצה.
כוחות האבטחה התחילו לבדוק לפי הרשימות למי אין אישור כניסה וגילו שלרובם יש (כאמור, בכסות של בעלי תפקידים), חוץ מלחמישה אוהדים שלא נמצאו ברשימות והוצאו מהאולם. לפי גורמים שונים שהיו בסביבת האירוע, שאר האוהדים שכן היו רשומים קיבלו תגים שנלקחו מעובדי מועדון, ההנהלה והצוות על מנת שהמאבטחים לא יוכלו להוציאם. אם זה לא מספיק, בסיום המשחק ניקולה וויצ׳יץ' הלך לכיוון אותם אוהדים, אמר להם תודה וצילם אותם בעצמו עם השלט ההעפלה לפיינל פור, ייתכן שהמעשה היה תגובה להודעה החריפה שהוציאה מינהלת הליגה קודם לכן: "חבל שמכבי ת"א מסכנת את קיומו של הפיינל פור. מינהלת הליגה אישרה לקבוצות להכניס בעלי תפקיד וחברי הנהלה בלבד וחשבה שהקבוצות יהיו אחראיות מספיק לעמוד בכך. מכבי תל אביב הכניסה אוהדים הערב והמינהלת תערוך עימה בירור על כך. יש לציין שלמרות כניסת האוהדים אין חריגה מכמות הנוכחים באולם שאושרה על ידי משרד הבריאות".
במהלך המשחק הגיעה ניידת משטרה אל ההיכל אחרי שנודע להם על המקרה, אך השוטרים עזבו כשהבינו כי אין חריגה מהמכסה הכוללת באולם, העומדת על 260 איש. כאמורבמינהלת הליגה החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים ולתגבר את האבטחה בפיינל פור כך שיובטח כי רק בעלי תפקידים יוכלו להיכנס.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב ביציע
אוהדי מכבי תל אביב ביציע
אוהדים במקום אנשי צוות
(צילום: עוז מועלם)
במכבי תל אביב הגיבו: "לא חרגנו מהכמות, וגם המינהלת אמרה כך בהודעתה. אנחנו עומדים בהקצאות". בתשובה לשאלה האם מכבי ת"א הכניסה לאולם עשרות אוהדים בכסות של בעלי תפקידים, אמרו: "מכבי עומדת בהקצאות ובכמויות שהיא קיבלה להכניס למשחק הזה כפי שנכתב בהודעת מינהלת הליגה".
בשיחות סגורות הסבירו במכבי כי במשחק השני בסדרת רבע הגמר שהתקיים בדרייב אין הם הופתעו לראות מספר רב של אוהדי הפועל ת"א ולאחר ששאלו על כך קיבלו תשובה שהעיקר שלא עוברים את מכסת האנשים המותרת, ולכן החליטו לעשות את אותו הדבר במשחק שלאחר מכן.
פורסם לראשונה: 07:37, 24.07.20