עדיין לא ידוע איך תראה שנת 2021 עבור מכבי ת״א, אבל את ערב השנה החדשה היא סיימה עם הניצחון הקליל 80:101 על הפועל ירושלים וטיפסה על חשבונה למקום הראשון בטבלת הליגה.
מצד אחד, הפועל ירושלים הגיעה אחרי ההפסד הראשון שלה בליגה לעירוני נס ציונה, אבל הציגה בעיקר את אותה נרפות הגנתית וחוסר אנרגיות, מה שהתבטא בעיקר בסטטיסטיקה בכמות הריבאונדים: 24 לעומת 50 ריבאונדים של הצהובים. מהצד השני, מכבי ת״א הגיעה אחרי ההפסד הביתי לזניט במסגרת היורוליג ובאה באנרגיות שיא על מנת להשאיר את ההפסד הזה מאחוריה לקראת השנה החדשה.
5 צפייה בגלריה
דראגן בנדר, סקוטי ווילבקין
דראגן בנדר, סקוטי ווילבקין
עם הפנים לגביע. בנדר ו-ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
הצטיין
(צילום: עוז מועלם)
רוב המחמאות הופנו לעברו של סקוטי ווילבקין שסיים את הערב עם 29 נקודות, 3 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, עם 8 שלשות. ״אני מנסה לעשות את הכי טוב שלי״, אמר ווילבקין, ״ועושה את מה שהקבוצה שלי צריכה שאעשה״. מי שהיה בתקופה פחות טובה התקפית זה אנטה ז׳יז׳יץ׳, שגם ירד בכמות הדקות ביורוליג לאור היכולת. הפעם הוא קיבל מעל ל-28 דקות והחזיר למאמנו עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים.
לצהובים אין הרבה זמן למנוחה או לחגיגות לכבוד השנה חדשה, מאחר וכבר ביום ראשון יפגשו את הפועל ת״א בהיכל מנורה מבטחים במסגרת רבע גמר גביע המדינה. ״עוד גביע, בדיוק זכינו באחד (גביע ווינר), נגיע לנצח״.
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס ואנג'לו קלויארו
יאניס ספרופולוס ואנג'לו קלויארו
"צריכים להגיע אגרסיביים"
(צילום: עוז מועלם)
עוז בלייזר סיכם את הערב: ״אנחנו צריכים לבוא מול כל קבוצה בסופר אגרסיביות, אנחנו שמים על זה דגש, נגד זניט היינו שטוחים באנרגיה וזה בדיוק מה שהיה חסר לנו. יש לכל שחקן תקופות שהכדור לא נכנס, אבל אני ממשיך לעבוד קשה כל אימון ומשחק, אני מאמין שבסוף הכדורים ייכנסו לי, החבר׳ה בקבוצה תומכים בי ורואים כמה קשה אני עובד, אחרי שקלעתי את השלשה (1/3) כמעט עשיתי אווירון אבל פחדתי לקבל טכנית״.
לקראת משחק הגביע אמר בלייזר: ״אנחנו מתרכזים בעצמנו בכל משחק, לא משנה מי מולנו, בגלל שמדובר במשחק אחד על עלייה לחצי גמר אנחנו צריכים לבוא סופר מוכנים, זה לא הולך להיות משחק קל״.
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
תמיר בלאט שרוע על הפרקט
(צילום: עוז מועלם)
מהצד השני, בהפועל ירושלים יצאו מאוד מאוכזבים מההפסד אך אחרי שהמשחק הסתיים לא יכלו להרשות לעצמם להתעסק בו מאחר והתעוררה להם בעיה חדשה - הפציעה של תמיר בלאט. הרכז הצעיר סובב את הברך כשנותרה חצי דקה לסיום, ונאלץ לרדת לחדר ההלבשה כשהוא נעזר בשני חבריו לקבוצה בזמן שהוא לא מצליח לדרוך על הרגל.
בקבוצה סיפרו שלאחר רבע שעה הוא כבר התהלך בחדר ההלבשה והצליח לדרוך על הרגל אך עם כאבים, במהלך היום הוא יעבור בדיקות כדי לשלול פציעה חמורה ורק אז יתברר אם יוכל לקחת חלק במשחק הבא ביום שני הקרוב מול גלבוע/גליל במסגרת גביע המדינה. חוץ מבלאט מי שעדיין נמצא בספק הוא ג׳ייקובן בראון שלא לקח חלק בשני המשחקים האחרונים בגלל פציעתו בכתף.
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
חומרת הפציעה תתברר בהמשך
(צילום: עוז מועלם)
"חשש תמיד קיים", הודה עודד קטש בסיום לקראת המשחק מול גלבוע/גליל. "גם אם היינו באים בתקופה אחרת החשש בגביע היה קיים כי בגביע הכול יכול לקרות, בטח כשמדובר בקבוצה איכותית כמו גלבוע, הדרך לנצח זה לקחת את המשחקים האלה ולהתחייב שאנחנו עושים דברים יותר טוב, אנחנו צריכים לשחק טוב יותר בהגנה".

עירוני נס ציונה: אוריאל טרוצקי חתם

עירוני נס ציונה החתימה את הפורוורד הישראלי-אורוגוואי אוריאל טרוצקי (24, 2.01 מטר) שפתח את העונה בהפועל חולון והצטרף לכתומים בהשאלה.
היו"ר יניב מזרחי אמר על ההחתמה: "אנחנו שמחים מאד שאוריאל מצטרף אלינו. אנחנו מתמודדים לאחרונה עם סגל קצר ועם פציעות בקו הקדמי, אוריאל יתן לנו קשיחות ואופי שיעזרו לנו".