שלושה ימים חלפו מאז הפרסום ב-ynet על כך שאימוני ליגות הנשים הנמוכות בכדורגל וכדורסל לא הורשו לחזור לפעילות, בניגוד לקבוצות הגברים - להן משרד הבריאות דווקא כן נתן אישור - והיום (שלישי) שונתה התקנה.
משרד התרבות והספורט פרסם כללים עדכניים בנוגע לקיום פעילות ספורט ושינה את סעיף 3.3 ה"בעייתי" מהחוזר שהוציא בשישי האחרון וגרם לסערה גדולה ברשתות החברתיות ואצל קבוצות הליגות הנמוכות לנשים.
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
הטעות תוקנה. חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)


4 צפייה בגלריה
הסעיף הרלוונטי לספורט הנשים
הסעיף הרלוונטי לספורט הנשים
הסעיף הרלוונטי המעודכן

4 צפייה בגלריה
(הסעיף כפי שהופיע בחוזר המקורי)
על פי הסעיף החדש: "כוונת המשרד הינה להחזיר את האימונים והליגות באופן מבוקר ואחראי. על כן, בשלב ראשון מתאפשרת חזרה לאימונים בליגות שהן מקור פרנסתם של הספורטאים/ות, ובתנאים מיוחדים. המשמעות: גם קבוצות הליגה הלאומית לנשים בכדורסל ובכדורגל יוכלו כעת לחזור לאימונים.
מאיגוד הכדורסל נמסר כי הוא "שמח לבשר, שאחרי דין ודברים מול משרדי הבריאות והספורט, גם הליגה הלאומית לנשים קיבלה אישור לחזור לאימונים. האיגוד מודה להילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים, שיחד עם ראשי האיגוד היו"ר עמירם הלוי והמנכ"ל יעקב בן שושן, ניהלו את המאבק החשוב הזה".
קניסטר בר-דוד, יו"ר מינהלת הנשים, הוסיפה: "אני שמחה שסוף סוף הצלחנו בשיח משותף לפתוח באופן שווה לפעילות את ענפי הספורט בכדורגל ובכדורסל לנשים ולגברים כאחד ובאופן שווה. אני רוצה לברך את שר הספורט חילי טרופר וצוותו על שיתוף הפעולה, לאחר שיח אינטנסיבי שהתנהל בימים האחרונים יחד עם מינהלת העל בענפי הכדור לנשים, איגוד הכדורסל ואירגון השחקניות. אני מקווה שנמשיך מפה יחד עם משרד התרבות והספורט בשיתוף פעולה גם בנושאים התקציביים ליצירת תקציב מגדרי מאוזן המאפשר לקדם את ענפי ספורט הנשים בישראל".
4 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר-דוד
הילה קניסטר בר-דוד
הילה קניסטר בר-דוד. "סוף סוף"
(צילום באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

הסערה ברשת: "חיים בעולם מעוות"

ההחלטה הראשונית של משרד הספורט, כאמור, גרמה בשבת האחרונה לסערה גדולה, בעיקר בקרב כדורסלניות המשחקות בליגת המשנה. הרשת גועשת בעקבות ההחלטה להחריג רק את הליגות הנמוכות לגברים ולא לנשים. "האם יש חוסר שוויון זועק לשמיים מזה?", כתבה שירי גולד, שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר. "מה עומד מאחורי החלטה ביזיונית כזו? כולי תקווה שזו טעות אנוש אשר תתוקן כי לא ברורים לי מה ההבדלים".
גלית מוסאי, מאמנת קבוצת הנשים של רמת השרון, פרסמה פוסט חריף בפייסבוק בעקבות העניין: "איך אני מספרת לילדה שלי, שהיא בכתה ו', ועוד לא בת 11, שהיא לא תקבל מה שאח שלה בן 8 יקבל? אתמול בערב קיבלתי הודעה שרק גברים יכולים לחזור להתאמן בספורט קבוצתי. למה? כי נשים לא מקצועניות? כי נשים מדבקות יותר בנגיף הקורונה? כי גברים מתפרנסים מזה? כי העולם מעוות! לי יש בוס שהוא יוצא דופן! והוא שמסתכל על כל ספורטאי וספורטאית בצורה שווה! אבל אני דואגת... כי כך נראה העולם שלנו".
משרד התרבות והספורט מסר: "אנו מבקשים להבהיר, כי המשרד בעל תפיסת עולם של שוויון מהותי בין מגוון הקולות בחברה הישראלית תוך נקיטתם של צעדים אקטיביים להנכחתן החיובית של נשים בציבוריות הישראלית, בתרבות, כמו גם בספורט. בתוך כך, ובסיכום עם איגוד הכדורסל וההתאחדות לכדורגל ,גם ליגות הנשים המשניות בענפים אלו, קיבלו אישור והן תוכלנה להתאמן תחת הנחיות משרד הבריאות ובהתאם למתווה הכולל. המשרד ימשיך לקדם את החזרת כלל הספורט הישראלי לפעילות בזהירות ובאחריות".