רגע השיא של הפועל ירושלים מתקרב. אחרי הניצחון הדרמטי על טנריפה בחצי גמר הפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א, תפגוש מחר (ראשון, 21:00) ירושלים את טלקום בון הגרמנית בגמר של המפעל במלאגה. האדומים, מלווים באלפי אוהדים שעשו את הדרך לספרד, יקוו לזכות בתואר אירופי שני בתולדותיהם, וראשון זה 19 שנה.
המפעל חילק היום את פרסי מצטייני העונה. באירוע קיבל הסנטר זאק הנקינס כבוד גדול כשנבחר לחמישייה של העונה, בין היתר לצד כוכבה של בון טי ג'יי שורטס, שנבחר גם ל-MVP. תומאס איסלו, מאמנה של בון, נבחר למאמן העונה. פורוורד ירושלים ליוואי רנדולף נכלל בחמישייה השנייה של העונה.
3 צפייה בגלריה
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'
"יהיה קרב קשוח". דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שורטס
שורטס
MVP. שורטס
(צילום: FIBA PHOTOS)
אלכסנדר דז'יקיץ' - שהתבשר רגע לפני פיינל פור על מות אמו - נשאל במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת המשחק הגדול אם הפועל ירושלים היא הפייבוריטית לאחר שהדיחה את מחזיקת המפעל, ואמר: "אנחנו פייבוריטים? על בסיס מה? בון הייתה כל העונה ברצפים של ניצחונות, מי שחושב שאנחנו פייבוריטים לא מכיר את בון. הם ממשיכים להפתיע את כולם מאוקטובר, הגיע הזמן שמישהו יגיד שהם רציניים. יהיה קרב קשוח ואנחנו לא מתכוננים לפחות מזה".
"אני לא חושב שעונה טובה או רעה אומרת שאתה מאמן טוב או רע", המשיך דז'יקיץ', "הם עושים עבודה טובה כל העונה, אם הם יפסידו מחר זה לא אומר שהם לא מצליחים, אותו דבר גם להיפך. אני מסרב שישפטו אותי רק על בסיס המשחק האחרון. אני יודע שהעולם, התקשורת והאוהדים לא עובדים כך, אני מודע לחשיבות של תוצאות, אבל לפעמים יש מעבר לניצחונות".
דז'יקיץ' שיבח את מאמן היריבה תומאס איסלו: "התוצאות העונה אומרות הרבה על המאמן. אני מעריך את סגנון הכדורסל שלהם. הוא מצא את הדרך הטובה ביותר והתוצאות מעידות על אימון נכון. יש אלפי דרכים לאמן, הם עשו עבודה טובה".
3 צפייה בגלריה
האוהדים באדום חוגגים. יש להם סיבה טובה
האוהדים באדום חוגגים. יש להם סיבה טובה
הקהל הכי טוב המפעל?
(צילום: FIBA PHOTOS)
אור קורנליוס אמר: "בתחילת העונה כבר אמרתי שלדעתי יש לנו את הקהל הטוב במפעל. הם איתנו בכל מקום ואנחנו מאוד מעריכים את זה. יש משהו מיוחד בעונה הזו, עם המאמן הזה, עם החברים לקבוצה". על המצב בארץ: "אני מקווה שהכל יהיה בסדר בישראל, ושיהיה שלום. אנחנו חיים ככה כבר שנים, בכל משחק אנחנו מייצגים את ישראל ואני מקווה שנמשיך לעשות את זה בכבוד".
תומאס איסלו, מאמן בון שכאמור נבחר למאמן העונה של המפעל, שיבח את האדומים: "דז'יקיץ' מאמן ברמה גבוהה. עקבתי אחריו כמה שנים ודיברנו על זה בדרך לכאן. הקבוצה משחקת באינטנסיביות ופיזיות, התפקידים של השחקנים מוגדרים וזה מעיד על כך שהמאמן טוב. ירושלים יחידה מאוחדת, כמונו. אנחנו יודעים שלא נתמודד מול בודדים אלא מול קולקטיב חזק".