התפרצות של שמחה ורגשות כמו שהייתה אתמול (שישי) כבר לא הייתה זמן רב אם בכלל בהפועל ירושלים, זאת אחרי שהקבוצה עלתה לגמר של ליגת האלופות של פיב"א עם ניצחון דרמטי במיוחד על טנריפה הספרדית 68:69. מחר (ראשון, 21:00) יפגשו האדומים את מוליכת הליגה הגרמנית טלקום בון בגמר האנדרדוגיות, ויקוו לזכות בתואר אירופי שני בתולדותיהם.
כ-3,200 אוהדי הפועל ירושלים עשו את דרכם למלאגה בכל טיסה אפשרית שהם הצליחו להשיג. בהתחלה היה חשש שבגלל שמדובר במשחק על אדמת ספרד אז אוהדים של טנריפה יהיו הרוב, אבל זה היה רחוק מאוד מהמציאות. האוהדים האדומים מילאו את כל היציע העליון ומהרגע בו נכנסו לאולם לא הפסיקו לעודד - מה שהעניק תוספת כוח משמעותית לשחקניו של אלכסנדר דז'יקיץ' גם ברגעים הקשים. החגיגות של האוהדים לא הסתיימו באולם והמשיכו אל תוך השעות הקטנות של הלילה במרכז הבילויים הראשי של מלאגה, שירים של הפועל נשמעו בכל פינה וכל הברים והמסעדות נצבעו באדום.
4 צפייה בגלריה
האוהדים באדום חוגגים. יש להם סיבה טובה
האוהדים באדום חוגגים. יש להם סיבה טובה
האוהדים באדום חוגגים. יש להם סיבה טובה
(צילום: FIBA PHOTOS)
4 צפייה בגלריה
ונה חוגג עם האוהדים
ונה חוגג עם האוהדים
ונה חוגג עם האוהדים
(צילום: FIBA PHOTOS)
מי שאירגנה את המטוס החכור של האוהדים, ויקטוריה גור אריה, הצליחה להשיג שני מטוסים נוספים שיצאו הערב מהארץ למלאגה, עליהם יהיו 500 אוהדים נוספים. "כשטנריפה ניסתה לקלוע את השלשה לקראת הסוף ולא הצליחה, כל האוהדים שעדיין בארץ התחילו לשלוח לי הודעות", מספרת גור אריה. "קיבלתי כבר מעל ל-1,500 הודעות מאוהדים שרוצים להגיע, אנחנו עושים הכל כדי להשיג עוד טיסות".
האדומים עלו לפרקט קצת בהלם, לא שיחקו את הכדורסל הרגיל שלהם, ההגנה החזקה שמאפיינת אותם לאורך כל העונה נעלמה לחלוטין והסדר שיש בדרך כלל על הפרקט פשוט לא היה. אבל אז ברבע השני, כשהלחץ כבר התחיל לרדת וגם מד ההתרגשות התאזן, ליוואי רנדולף וחבריו התחילו לחזור ליסודות שלהם עד שזה התפוצץ בדרך ל-15 הפרש ברבע השלישי. אחר כך הורידו האדומים את הרגל מהגז קצת מוקדם מדי ואפשרו לספרדים לחזור ואפילו לעלות ליתרון, והפרצופים המחויכים התחלפו במבטי אימה עד שסים סנדה ונה (15 נקודות) וקאדין קרינגטון (19 נקודות) דאגו לסיים עם הניצחון.
באותו הרגע של שריקת הסיום הכל פשוט התפוצץ. אם עד אותו רגע בהפועל ירושלים שמרו את עצמם מאופקים אז פתאום הכל השתחרר. המאמן הסרבי שקיבל הודעה על מות אמו ביום שהגיע למלאגה ובסוף החליט להישאר להדריך את הקבוצה על הקווים פרץ בבכי ונעלם לחדר הלבשה. השחקנים חגגו בטירוף על הפרקט ואנשי ההנהלה יצאו מגדרם.
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים טנריפה רנדולף
הפועל ירושלים טנריפה רנדולף
"לא שינה לי מי תהיה היריבה בגמר". רנדולף
(צילום: FIBA PHOTOS)
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים טנריפה דז'יקיץ'
הפועל ירושלים טנריפה דז'יקיץ'
האבא הרוחני. דז'יקיץ'
(צילום: FIBA PHOTOS)
אבל שלא תתבלבלו אפילו לרגע, בהפועל ירושלים לא שבעו רק מעצם ההגעה לגמר הפיינל פור, רגע אחרי המשחק כבר היה אפשר לשמוע כל שחקן או איש צוות אומר: "רק עוד משחק אחד". הרעב אפילו גדל, בטח אחרי שמלאגה המקומית נוצחה בחצי הגמר השני על ידי בון. "העבודה עוד לא נגמרה, אנחנו לא מסתפקים בזה, צריך עוד אחד", הצהיר עוז בלייזר בסיום. "אנשים לא מבינים את האהבה והערכה שיש לנו אל המאמן, הוא המנהיג והאבא הרוחני שלנו, כל כך רצינו את הניצחון הזה בעיקר בשבילו. היה מאוד עצוב כששמענו על הידיעה על אמו, חיבקנו אותו כולנו, היה לנו כל כך כואב בלב, ואין דבר שרצינו מלבד לעשות את זה בשבילו, כל כך מגיע לו".
ברנדון בראון שסיים עם 11 נקודות אמר בסיום: "אני כל כך שמח בשביל הקבוצה הזאת, קיבלנו אווירה מטורפת מהאוהדים שלנו, זה היה באמת מיוחד. אנחנו מאוד מתרגשים, אבל אנחנו גם זוכרים שהגענו לכאן במטרה מסוימת ועדיין לא סימנו, יש לנו עוד משחק אחד, אנחנו נהנים מהרגע הזה אבל בעיקר כבר בפוקוס על המשחק הבא. מה שעשינו היום זה מה שעשינו לאורך כל העונה, היו לנו הרבה משחקים צמודים אבל תמיד סמכנו אחד על השני, האמנו אחד בשני, וככה אנחנו מנצחים משחקים גדולים, אנחנו יכולים לעשות את זה״
רנדולף שסיים עם 12 נקודות הוסיף: "אנחנו קודם כל מעריכים את האוהדים שנסעו איתנו, זה עזר לנו המון הערב. האמת שלא שינה לי מי תהיה היריבה בגמר, אנחנו מתרכזים רק בעצמנו, נשאר רק עוד משחק אחד".
לקבוצה אין הרבה זמן לנוח או להוריד את מפלס ההתרגשות, כבר במהלך היום תתקיים מסיבת העיתונאים הרשמית לפני הגמר ומיד לאחריה טקס המצטיינים של פיב״א, ובשעות הערב המאוחרות תקיים הקבוצה אימון מסכם לפני הרגע הגדול.