אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ביניהם אחד ביורוליג על ז'לגיריס קובנה, מכבי ת"א הפסידה לראשונה העונה במשחק רשמי - 86:71 באיסטנבול לפרבחצ'ה.
זה היה משחק בשליטה כמעט מוחלטת של הטורקים. פנר הצליחה לעלות כבר ל-20 הפרש במהלך הרבע השלישי, שחקניו של עודד קטש צימקו עד מינוס שבע בהמשך, אבל הכל היה תלוי בידיים של המארחת, וברגע שניק קלאתס (13 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים) חזר לפרקט הסיפור כבר היה גמור.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בכדורסל ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א בכדורסל ווייד בולדווין
הפסד ראשון העונה. בולדווין
(צילום: Burak Saltik, Fenerbahche photographer)
מי שהיה במוקד ההתמודדות הוא כמובן האקס, סקוטי ווילבקין, שאחרי 4 שנים בהן לבש את המדים הצהובים הוא החליט לעבור לפנרבחצ'ה. ווילבקין אמנם לא רשם משחק שיא, אבל סיים את הערב עם 12 נקודות לצד 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים והראה ניצוצות.
נקודת החולשה של הצהובים הייתה ללא ספק מבחינה הגנתית. 19 ריבאונדים בהגנה לעומת 28 של המארחת (46 ריבאונדים בכללי לעומת 37). אבל גם התקפית לא היה מדובר בערב טוב מצד שחקניו של קטש עם 21 מ-53 ל-2 ו-5 מ-11 מהקו. מי שלא נכנסו לקצב התקפית הפעם היו אלה ג'רל מרטין שסיים עם 5 נקודות בלבד, כמו גם בונזי קולסון שסבל מערב קליעה חלש (1 מ-7 מהשדה). חוץ מההגנה הרכה, מה שהדאיג את אנשי מכבי זו התלות של הקבוצה בלורנזו בראון. את המחצית הראשונה הוא סיים עם 10 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל בהחצי השני הוסיף שלוש נקודות והיה פושר.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
ההתקפה סבירה, אבל מה עם משחק ההגנה?
(צילום: Burak Saltik, Fenerbahche photographer)
רומן סורקין, שלא שותף כלל מול ז'לגיריס קובנה, קיבל הפעם מקטש 14 דקות ותרם 8 נקודות ו-7 ריבאונדים. "אני חושב שנאבקנו לאורך כל המשחק", אמר סורקין בסיום. "ראינו את האיכות של פנרבחצ׳ה, הם פשוט הצליחו לשבש את המשחק שלנו. לא ויתרנו וברבע האחרון התקרבנו עד ל-7 הפרש עם כדור אצלנו ביד. הם יצאו לריצה נוספת וזה היה כבר יותר מדי".
מי שקיבל לראשונה דקות בצהוב היה אוסטין הולינס. ההחלטה לשלב אותו הגיעה רק לאחר שדארן היליארד נפצע וייעדר כשלושה שבועות. מי שכבר סיכם את תנאיו הוא אקס הפועל ירושלים, ג'יילן אדאמס, שצפוי לחתום עד לסוף העונה הנוכחית ולהצטרף לקבוצה כבר בשבוע הבא. הולינס ימשיך ללבוש את המדים הצהובים לפחות בזמן הקרוב עד שהיליארד יחזור מהפציעה ולאחר מכן צפוי לקבל הודעת שחרור או לעבור לקבוצה אחרת.
3 צפייה בגלריה
ג'יילן אדאמס
ג'יילן אדאמס
בדרך לצהובים. אדאמס
(צילום: FIBA PHOTOS)
מכבי ת"א נכנסת לשבוע חשוב מבחינתה עם שני משחקי בית בהיכל מנורה מבטחים: מול מונאקו (שלישי) ו-וילרבאן (חמישי). לאחר מכן יפגשו ב-23 באוקטובר בהיכל האנרבוקס בחדרה את הפועל ת"א לדרבי חם במיוחד במסגרת גמר גביע ווינר.