לפעמים האירוניה לא צריכה לעשות מאמץ גדול, אלא פשוט נוכחת בסיטואציה. ארבע שנים שבמכבי ת"א שברו את הראש איך לא להיות תלויים במאה אחוז ביכולת של שחקן אחד ולבנות סגל בריא ומצליח יותר. זה לא קרה, למרות קיץ אחר קיץ של מהפכים. השנה הגיע המהפך הגדול מכולם, עם שינוי משמעותי בצוות המקצועי והחתמת עשרה שמות חדשים. מה יצא מזה? מכבי ת"א שוב תלויה בשחקן אחד - רק שהפעם זה לורנזו בראון - בעוד האיש הקודם בתפקיד המושיע, סקוטי ווילבקין, עלה מהצד השני במדי פנרבחצ'ה והיה אחד המצטיינים בניצחון של הטורקים, בו נראה משוחרר ושמח.
ווילבקין המתין למשחק נגד האקסית בדריכות. עוד בחימום ראו עליו שהמחויבות שלו לקבוצתו החדשה ולמאמנה דימיטריס איטודיס גדולה העונה פי כמה. הוא מצא שפה משותפת עם ניק קלאתס - רכז ברמה שמעולם לא ראה לצידו במכבי - והם ביחד הפעילו בצורה מצוינת את הסרבי מרקו גודוריץ'. אפשר היה לראות אחרי כל סל שקלע וכל אסיסט שמסר שהוא מרוצה מהנקודה בה הוא נמצא.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בכדורסל לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א בכדורסל לורנזו בראון
מכבי ת"א שוב תלויה בשחקן אחד. בראון
(צילום: Burak Saltik, Fenerbahche photographer)
גם פנר עשתה הקיץ שינויים, אבל למרות שהיא עדיין רחוקה מתיאום וזה לא היה המשחק מי יודע מה שלה, היא מספיק גדולה על מכבי ת"א הנוכחית. הסגל הנוכחי שלה טוב בהרבה, והטורקים מסרו 20 אסיסטים לעומת 14 ושלטו לחלוטין מתחת לסל עם 37:46 בריבאונדים. אם ההגנה החלשה של מכבי ספגה 83 נקודות מז'לגיריס, אז בטח שלפנר לא היה קשה להשיג 86.
עדיין מוקדם לקבוע אם המאמן החדש עודד קטש ויו"ר הוועדה המקצועית דייויד בלאט ישנו דברים מהעונות האחרונות, וייאלצו לערוך שינויים מהירים בסגל שממילא עבר חריש עמוק, אבל ישנם דברים שכבר ברורים. כמו שאמרתי בפתיחה, בראון שחקן נהדר, ובניגוד לתקופה של ווילבקין במכבי לא כופה את עצמו על המשחק, אבל הקבוצה לא מתפקדת כשהוא לא על המגרש וזקוקה לרכז מחליף איכותי יותר מאלו שבסגל; אי היציבות וההתפרקות בשלבים שונים של המשחק חזרו על עצמן. זה אומר דרשני כשאתה מסיים מחצית בפיגור 14 נקודות ומרגיש שיצאת בזול; יש צורך לפעול טוב יותר לטובת השחקנים בעמדות 5-4, וטוב שהפעם רומן סורקין קיבל דקות רציניות והוכיח שהוא ראוי; בזמן שדארון היליארד מחלים מפציעה מכבי נואשת לעוד אופציית קליעה, וצריך לתת מעט יותר קרדיט לרפי מנקו שיודע לעשות נקודות.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עדיין מוקדם לקבוע אם ישנה דברים מהעונות האחרונות. קטש
(צילום: טל שחר)
עכשיו מגיעה תקופה מרתקת: שלושה משחקי בית רצופים מול יריבות נוחות בדמות מונאקו, וילרבאן ופנאתינייקוס. מוגזם לבקש מקבוצה שעדיין בהרצה לסיים את השבוע וחצי האלה עם 0:3, אבל זה לא בשמיים ויכול להיות קריטי לחיבור ולביטחון. אפילו הפסד אחד יכול לערער את הסגל בצורה שלא יהיה פשוט להתאושש ממנה, בטח כאשר מכבי ת"א הנוכחית מתקשה מאוד לנצח בחוץ ולא יכולה להרשות לעצמה לאבד בבית משחקים כאלה כשהראש מכוון לפלייאוף בעוד מספר חודשים. זו תוכנית משחקים שבנויה עבור שיפור החיבור והיכולת. בקבוצה משוכנעים כי אם יעברו בהצלחה את שלושת המשחקים, זו תהיה תחילתה של ריצה שליריבות יהיה קשה לעצור אותה. אבל גם הסוחרים בבזאר באיסטנבול היו משוכנעים שיעשו קופה מאלפי אוהדים מישראל בעקבות חידשו התיירות וזה לא קרה.