בהפועל ירושלים לא הופתעו מההפסד אתמול (ראשון) לבני הרצליה 75:64 בחוץ, שהשווה ל-1:1 את סדרת רבע גמר הפלייאוף. "הגיע לנו לחטוף את הסטירה הזו אחרי הפיינל פור במלאגה, יש כאלה שחושבים שישר נדלג לחצי הגמר מול הפועל ת"א", אמרו בקבוצה.
אלכסנדר דז'יקיץ' עמד על הקווים, למרות שרק שעה לפני המשחק נכתב שלא יגיע משום שחש ברע לאחרונה. המאמן עובר תקופה קשה לאור מות אימו, ובקבוצה ציינו שמכבדים ומחבקים אותו גם אם הדבר גורם לאי יציבות מסוימת במערכת. כזכור, הסרבי טס ישירות ממלאגה להלוויית אימו בבלגרד ונחת ישירות אל משחק מספר 1.
4 צפייה בגלריה
אור קורנליוס מאוכזב
אור קורנליוס מאוכזב
אור קורנליוס מאוכזב
(חגי מיכאלי, one)
4 צפייה בגלריה
הגיע למרות הכל
הגיע למרות הכל
הגיע למרות הכל
(חגי מיכאלי, one)
פניו של דז'יקיץ' היו חיוורות, וניתן היה לראות כי אינו במיטבו. הוא לא צעק הפעם, לא התרגז כמו במשחקים רבים. למסיבת העיתונאים הגיע עוזרו שי אולארצ'וק, שאמר: "מהדקה הראשונה של המשחק לא היינו בקצב שלנו. הרצליה הכתיבו את הקצב של המשחק, את האינטנסיביות. כשכבר רצינו טיפה יותר וניסינו לחזור זה היה מאוחר מדי. אני מאמין שלקראת המשחק הבא נסיק את המסקנות ונפתח את המשחק אחרת".
זאק הנקינס, שקלע 10 נקודות, הוסיף: "ידענו שהרצליה קבוצה מוכשרת ולמה היא מסוגלת. הם ניצחו אותנו כאן בתחילת העונה. הם קבוצה מסוכנת כשמגיעים למשחקים נגד קבוצות גדולות. אני מרגיש שאנחנו עדיין באופוריה מהפיינל פור, אבל אין תירוצים. אי אפשר להיות בהנגאובר לנצח. קשה עם שתי מסגרות שביחד, אבל אחת נגמרה וצריך להתגבר על זה ולנצח. לא באנו לנצח הלילה, ואנחנו נחזור לכאן שוב ונקווה שזה יהיה סוף הסדרה. אם אני מופתע מההגעה של דז'יקיץ'? כן. הוא מקריב כל כך הרבה, גם כשהוא חולה".
משחק מספר שלוש יערך ביום רביעי (21:00) ולמרות השעה המאוחרת בירושלים מצפים לתמיכה מצד הקהל. "זה פלייאוף וכמו שהאוהדים מצפים מהשחקנים להתעלות, כך גם השחקנים מצפים מהאוהדים לבוא ולתמוך", אמרו במועדון. "ממש כמו שעשו 150 האוהדים שהצליחו להשיג כרטיס למשחק. אנחנו צריכים את כולם עד סוף העונה, אין יותר תירוצים".
4 צפייה בגלריה
שחקני בני הרצליה חוגגים
שחקני בני הרצליה חוגגים
שחקני בני הרצליה חוגגים
(חגי מיכאלי)

"אנחנו קבוצה יותר טובה מירושלים"

בצד המנצח, הרבה חיוכים נראו על פניהם של שחקני הרצליה. חניכיו של אורן אהרוני פתחו חזק בדיוק כמו המשחק הראשון בארנה, רק שהפעם הם ידעו גם לשמור על ההובלה עד שריקת הסיום ולא הורידו רגל מהגז ולו לרגע, גם כשירושלים (זו שלקחה לה את תואר מחזיקת הגביע) עשתה קולות של חזרה והורידה את ההפרש עד כחמש נקודות.
בהיעדרו של סנדי כהן סיים העונה, שני הישראלים שנותרו בסגל, יאיר קרביץ ועודד ברנדוויין, הציגו יכולת נפלאה בחלוקת דקות המשחק בניהם, כאשר הראשון עם משחק יוצא מן הכלל בו הוביל את הקלעים בכחול עם 14 נקודות (4 מ-4 מחוץ לקשת), מה שהפתיע את האורחים שהודו כי לא התכוננו אליו כמו שצריך. "אנחנו קבוצה יותר טובה מירושלים, מאמינים בעצמנו", אמרו במועדון במחצית וחזרו על כך עם פרסום מועד משחק מספר ארבע שיחזור לאולם היובל בשבת (20:45).
4 צפייה בגלריה
"משחק פנטסטי שלנו". ג'וליאן גמבל חוגג
"משחק פנטסטי שלנו". ג'וליאן גמבל חוגג
"משחק פנטסטי שלנו". ג'וליאן גמבל חוגג
(חגי מיכאלי, one)
ג'וליאן גמבל, שקלע 13 נקודות, שלא הסתיר את מצב רוחו המרומם וכינה את הערב כ"משחק של וטרנים", מאחר ורב הסגל של הרצליה מעל גיל 27, אמר: "משחק פנטסטי שלנו. הייתה לנו הזדמנות אחרי ההפסד במשחק הראשון להגן על הביתיות שלנו ולהעניק לאוהדים שלנו את העונג לראות ניצחון בשלב הזה. הם תמכו בנו כל העונה. היו לנו כמה רגעים במשחק הקודם שהבנו שצריך להפוך ולהשתפר. ירושלים היא קבוצה מאוד פיזית, העומק שלהם נלחם בשלנו, אבל הארגון שלנו הוא לב ולחימה. זה ניצחון גדול בשבילינו וננסה לעשות זאת שוב ביום רביעי".
אהרוני הוסיף: "היה משחק פלייאוף טיפוסי. מגיע כל הקרדיט לשחקנים שלנו שלמרות הסגל הקצר והעובדה ששיחקנו לפני שלושה ימים באו והראו לב גדול פה על המגרש. הם עשו הגנה יוצאת מן הכלל בחלק גדול מהמשחק. ביצענו את הדברים שרצינו לתקן מהמשחק בירושלים גם בהגנה על ספידי סמית'. היום החבר'ה היו מרוכזים והשאירו הכל על הרצפה".