הפועל ת"א בכדורסל תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שמתמודדת במשחק רשמי מאז פרוץ המלחמה בעזה. לזכר קורבנות המלחמה, שחקני האדומים יעלו מחר (שלישי, 21:00) עם סרטים שחורים למשחק נגד ונציה במסגרת המחזור השלישי ביורוקאפ, זאת לאחר שראשי המפעל החליפו את הביתיות.
בתחילת המלחמה עוד קיימה הפועל ת"א אימונים משותפים בדרייב אין עד שבקבוצה החליטו לשלוח את השחקנים הזרים ליוון, שם הם לקחו חלק באימונים של א.א.ק אתונה. בסוף השבוע האחרון הקבוצה התאחדה באיטליה. "אנחנו בסיטואציה מאוד לא שגרתית", סיפר המאמן דני פרנקו. "אנחנו מנסים לגרום לקבוצה להתרכז בכדורסל אבל זה מאוד קשה בימים כאלה. באופן טבעי הכדורסל לא בראש של השחקנים, אבל אנחנו יודעים שיש משחק ואנחנו עושים מאמץ גדול כדי לחבר את הכל ביחד ולייצר יש מאין בתקופה הקצרה שאנחנו באיטליה".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א באימון באיטליה
שחקני הפועל ת"א באימון באיטליה
חוזרים לפרקט. שחקני הפועל ת"א באימון באיטליה
(צילום: הפועל ת"א)
"הלב, הראש והמחשבות של כולנו עם מדינת ישראל וקהילת הפועל ת"א שאיבדה את טובי בניה ובנותיה במתקפה האכזרית, עם הפצועים, כמו גם עם המפונים מבתיהם", המשיך המאמן. "אנו מייחלים לבשורות טובות. הכדורסל הוא משני כרגע, אבל נרצה להעניק מעט נחת לאוהדי הקבוצה שבימים האלה גורמים לנו להבין יותר מתמיד כמה הפועל משמעותית בעיניהם. התאמנו בצורה טובה בימים האחרונים באיטליה. לא שיחקנו תקופה די ממושכת וזה לא בריא לקבוצה תחרותית אבל עשינו את המיטב בימים האחרונים מאז שהקבוצה חזרה לאימונים יחדיו".
קפטן הקבוצה בר טימור הוסיף: "למרות הבשורות הקשות והלב הדואב, יש לנו משחק מחר וננסה לשים בצד את המחשבות על הטרגדיה הגדולה שהעם והאוהדים שלנו חווים כדי לייצר ארבעים דקות של ביחד במטרה להשיג ניצחון חוץ חשוב. נסמוך על הגיבוש שנוצר כאן בימים האחרונים ועל התמיכה הגדולה והמרגשת מישראל".
2 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
"ננסה לשים בצד את המחשבות על הטרגדיה". טימור
(צילום: עוז מועלם)
להפועל ת"א משחק חסר ביורוקאפ אחרי שההתמודדות מול וולבס וילנה נדחתה מהשבוע שעבר. במשחק הראשון האדומים הביסו בביתם את אולימפיה ליובליאנה 73:100. ונציה, שאשתקד הפסידה להפועל ת"א בשמינית הגמר ביורוקאפ, הפסידה בשני משחקיה עד כה במפעל – לפריז 81:75ו לקרמונה 79:76.