המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (שני) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
20:53: ארגון אוהדי מכבי ת"א בכדורסל, "הגייט", פרסם סרטון ובו חבריו שגויסו ביקשו מהקבוצה להילחם ולהביא ניצחונות למענם. ביום רביעי היא תתארח בוולנסיה, במשחק שבמקור היה אמור להתקיים ביד אליהו, ובשישי תשחק באתונה מול פנאתינייקוס.
16:51: העיתונאי הבכיר של אתר "באסקטניוז", דונאטס אורבונאס, טען בפודקאסט שלו כי גורמים מסוימים במפעל טוענים שהצהובים צריכים להיות מושעים מהמשך העונה הנוכחית. "יש הטוענים שמכבי צריכה להיות מושעית מהיורוליג מאותן סיבות שצסק"א מוסקבה הושעתה אז. כי הם משתתפים במלחמה וזה מדליק נורות אדומות", אמר הליטאי. לידיעה המלאה
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי
שחקני מכבי
"יש הטוענים שמכבי צריכה להיות מושעית מהיורוליג". שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
14:00: מינהלת הליגות הגרמניות, שאחראית על הבונדסליגה הראשונה והשנייה, והתאחדות הכדורגל הגרמנית - שתחתיה נמצאים כלל הליגות הנמוכות, ליגות הנשים והנבחרת הלאומית - הודיעו כי כל המשחקים בשלושת ליגות הגברים הבכירות, וכן ליגות הנשים שישחקו בסוף השבוע ייפתחו בדקת דומיה לזכר הקורבנות של מתקפת ההחמאס. "למתקפת הטרור של חמאס נגד ישראל היתה השפעה עמוקה גם על הכדורגל בגרמניה", נכתב בהודעה המשותפת של שני הארגונים.
13:33: יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, שחוגג היום יום הולדת 84, אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אנחנו נחושים, אנחנו חזקים, ונעשה כל מה שאפשר כדי לנצח. אני רוצה לשלוח תנחומים ולהשתתף בצער משפחות הנרצחים ומשפחות חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון וההצלה שנפלו. אבקש לחזק את משפחות הנעדרים והשבויים ולחזק את חיילי צה"ל ואנשי הביטחון וההצלה. עם ישראל חי!".
5 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים חוזרים לאימונים
שחקני בית"ר ירושלים חוזרים לאימונים
שחקני בית"ר ירושלים חוזרים לאימונים
(צילום: באדיבות המועדון)
13:20: בית"ר ירושלים חזרה לאימונים במתחם בית וגן. "אני בטוח שכל אחד מאיתנו חווה קושי מאוד גדול עם כל מה שהמדינה שלנו עוברת", אמר המאמן יוסי אבוקסיס. "אני בטוח שכל אחד מכיר מישהו שהאירועים האחרונים פגעו בו. זה כואב מאוד. קשה מאוד לעסוק בכדורגל בתקופה הזאת אבל נצטרך לאסוף את עצמנו, ואני מקווה שיהיו לנו בשורות טובות בהמשך".
11:30: הסערה שעורר נוסייר מזראווי, שחקנה של באיירן מינכן, כשפרסם פוסט שבו הביע תמיכה בפלסטין, הגיעה עד לבונדסטאג (בית הנבחרים הגרמני). יוהאנס שטייניגר, חבר הבונדסטאג, ביקר את הכדורגלן בחשבון הטוויטר שלו: "המועדון של קורט לנדאואר, שנקרא 'המועדון היהודי' על ידי הנאצים, לא יכול להשאיר את המצב כמו שהוא. באיירן היקרה, אנא מכם סלקו אותו מיידית. בנוסף, צריכים לגרש אותו מגרמניה". מזראווי אמנם פרסם סוג של התנצלות אתמול, אך גם היא לא ממש הרשימה את שטייניגר.
5 צפייה בגלריה
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
11:15: במכבי חיפה הודיעו היום לאופ"א כי יפסיקו את השתתפותם בליגת האלופות לנוער. "ההחלטה התקבלה בעקבות מצב המלחמה בישראל", נכתב בהודעה. "זאת החלטה לא קלה, אך המצב של הקבוצה, עליה נמנים גם חיילים המשרתים את המדינה, אינו מאפשר יציאה לתחרויות בחו"ל".
9:50: בעקבות המצב הביטחוני בארץ והמלחמה שעדיין מתנהלת, מכבי חיפה ומכבי ת"א, בתמיכת ההתאחדות לכדורגל, שלחו לאגף התחרויות באופ"א בקשה דחופה לדחיית משחקי הקבוצה במסגרת המחזור הקרוב בליגה האירופית - בחמישי הבא בספרד מול ויאריאל - ובקונפרנס ליג (מול זוריה).
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
המשחק מול ויאריאל יידחה? שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
במכתב ששיגר מנכ"ל מכבי חיפה, איציק עובדיה, נכתב, בין השאר: "בעקבות האירועים הנוראים, הקשים מנשוא שאירעו החל משבת בבוקר ה-7 באוקטובר, הרינו להגיש בקשת דחייה עבור המחזור הקרוב למועד אחר בחודש הבא". לידיעה המלאה
6:00: כוכב מיאמי דולפינס, טואה טאגואילואה, התבקש בסיום הניצחון הגדול של קבוצתו 21:42 על קרוליינה פנת'רס ב-NFL, להתייחס ליכולת הנהדרת שלו ושל קבוצתו. במקום זאת, בתחילת מסיבת העיתונאים, הפתיע את כלי התקשורת כשביקש להגיד כמה מילים על קורבנות מתקפת הטרור של חמאס בישראל בסוף השבוע שעבר.
5 צפייה בגלריה
טואה טאגואילואה
טואה טאגואילואה
טואה טאגואילואה במהלך מסיבת העיתונאים
(צילום: AP Photo/Wilfredo Lee)
"אני רוצה להסב את תשומת הלב של כולכם", אמר והוסיף: "לא ממש הבנתי כמה המצב בישראל גרוע. רק רציתי ליידע, למי שלא בהכרח מכיר את המצב, שזה באמת רע. אם אתה נכנס לגוגל, מסתכל, מחפש וקורא על מה שקורה - אתה מבין שהעולם הזה צריך תפילה".
"אני לא יודע לאן הגענו, אבל המחשבות והתפילות שלי, הן עם האנשים האלה בישראל. אני יודע שגם מלחמת אוקראינה ורוסיה עדיין נמשכת, ורק רציתי להביא לידיעתכם שלמרות שיש לנו את החופש לשחק פוטבול, צריך גם להראות מה המציאות האמיתית במקומות אחרים בעולם".
2:00: שחקנים מוסלמים ברחבי העולם ממשיכים להביע תמיכה בפלסטין. חאמזה צ'ודהורי, קשרה האנגלי של לסטר מהצ'מפיונשיפ, העלה ציוץ ובו דגלי פלסטין, וזכה לתגובות אוהדות מלא מעט אוהדים.
00:00: אחרי לא מעט ביקורות שנשמעו לעברו על כך שהוא לא מביע את עמדתו בנוגע לתגובת ישראל בעזה, במצרים מדווחים כעת כי כוכב ליברפול, מוחמד סלאח, שינה גישה. במדינתו טוענים כי "בצעד של סולידריות עם הפלסטינים", הכוכב תרם כסף לצלב האדום, המעביר סיוע הומניטרי לעזה. עוד מוסיפים בדיווח כי החלוץ מעוניין לבצע מהלכים מעשיים על מנת לתמוך בעם הפלסטיני.
פורסם לראשונה: 06:00, 16.10.23