עיתונאי "באסקטניוז" דונאטס אורבונאס השמיע היום (שני) תחזית די מדאיגה לגבי מצבה של מכבי ת"א ביורוליג. כאשר לטענתו, יש גורמים ביורוליג שטוענים כי מכבי ת"א צריכה להיות מורחקת מהמפעל - כפי שהקבוצות הרוסיות הורחקו בפתיחת המלחמה באוקראינה.
"לא קלטתי את חומרת המצב בכל הקשור לעתידה של מכבי ת"א ביורוליג העונה", אמר אורבונאס, "יש סימני שאלה גדולה סביב זה. יש גורמים הטוענים כי יש להשעות את מכבי ת"א מהיורוליג כמו שצסק"א מוסקבה הושעתה ממנו. כי הם משתתפים במלחמה וזה מדליק נורות אדומות".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
לורנזו בראון עם בונזי קולסון. מכבי ת"א תורחק מהיורוליג?
(צילום: עוז מועלם)
"יש דאגה ענקית אצל חלק מקבוצות היורוליג, בעיקר מבחינת אבטחה. יש לחץ על קבוצות שאמורות לארח את מכבי ת"א, הן לא רוצות להפוך למטרה. יש שחקנים שלא רוצים לנסוע לישראל למרות שת"א רחוקה משדה הקרב. יש הרבה דאגות מהרבה כיוונים והיורוליג תצטרך לפתור את זה", אמר הליטאי.
אורבונאס סיכם: "מכבי ת"א מנסה להרגיע את היורוליג והיא אומרת שהיא תוכל לארח את משחקיה בעוד שבועיים-שלושה, כשהמצב יהיה הרבה יותר טוב. צריך להיות כנים, לישראל יש הרבה אויבים. במשחק בין פנאתינייקוס לבאיירן מינכן הונפו שלטי 'לשחרר את פלסטין'. יהיה מאוד מעניין לראות איך היורוליג תנהל את העניין הזה". יש לציין כי היורוליג ערכה דקת דומייה לזכר קורבנות הטרור בישראל לפני משחקי המחזור האחרון.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א מתאמנת בקפריסין בימים אלה בסגל מלא. המשחק שלה מול ארמאני מילאנו שהיה אמור להיערך בשבוע שעבר נדחה. ביום רביעי הצהובים ישחקו נגד ולנסיה בספרד, לאחר שהקבוצות החליפו ביתיות. ביום שישי מכבי ת"א אמורה לשחק מול פנאתינייקוס, גם כן במשחק חוץ. המחזורים הקרובים בליגת העל בכדורסל נדחו, כאשר שחקנים זרים רבים עזבו את הארץ - בינתיים לא ידוע מתי היא תחזור.
כאמור, מחרתיים מכבי ת"א תשחק מול ולנסיה בספרד. בעיתון הספרדי "אס" מדווחים כי המשחק הוגדר ב"סיכון גבוה". האבטחה תתוגבר ויינקטו אמצעי ביטחון מיוחדים. על פי הדיווח, מכבי ת"א תגיע עם אבטחה פרטית בעוד משטרת ספרד תיקח אחריות על האירוע.