בית הדין של איגוד הכדורסל העניש היום (שלישי) כי הפועל ת"א בארבעה משחקי רדיוס עם קהל בנוסף להפחתת שלוש נקודות על תנאי לאחר שאוהדיה תקפו בצורה ברוטלית את אוהדי הפועל חיפה בשבת האחרונה, באירוע שזעזע את עולם הספורט הישראלי.
האדומים ישחקו את שני משחקי הבית הראשונים שלהם במסגרת העונש באולם המרוחק 75 ק"מ מהיכל קבוצת שלמה, ואת השניים הנוספים במרחק של 35 ק"מ. כמו כן, המועדון חוייב בהכנת תוכנית לגבי אבטחת המשחקים.
2 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בית הדין קיבל באופן חלקי את דרישתו של תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר, שדרש ארבעה משחקי רדיוס בפועל, בנוסף להפעלת עונש סגירת יציע האולטראס בדרבי הביתי הבא נגד מכבי ת"א והפחתה של ארבע נקודות על תנאי. בסופו של דבר, כאמור, הוחלט על הפחתה של שלוש נקודות, בעוד הדרישה לסגירת היציע לא התקבלה. המשטרה בכל מקרה החליטה ביום שני האחרון לסגור את היכל קבוצת שלמה ל-30 הימים הקרובים ולא לאפשר קיום משחקי כדורסל במקום.
"מעשי אוהדי הפועל ת"א עלולים היו להסתיים במותו של אותו אוהד", כתב ליפנר בכתב התביעה שהגיע, "ברור לי כי התפרעויות אלה נעשות על ידי קומץ אוהדים, אולם אותו קומץ אוהדים משולל רסן, משחזר שוב ושוב את מעשיו. הדבר ניכר גם בעונה זו וגם בעונות קודמות".
"דומה כי הקבוצה לא עושה דבר על מנת לעצור את אותם אוהדים עבריינים ולהסגירם למשטרה", המשיך ליפנר, "היה ניתן לצפות כי הקבוצה למדה מאירועי העבר ותקפיד כי המשטרה וכוח הסדרנים לא יעזבו את האולם בטרם אחרון האוהדים עזב את האולם, אולם לא כך".