הבלם הצרפתי ז'אן-קלר טודיבו התבקש על ידי ועדת האתיקה של התאחדות הכדורגל הצרפתית להסביר את עצמו לאחר שצולם צוחק במהלך דקת דומייה לזכר קורבנות המלחמה בין ישראל לחמאס, כך דווח היום (שני) בצרפת. דקת הדומייה, שגם הייתה לכבוד מורה צרפתי שנרצח, נערכה לפני הניצחון של צרפת על הולנד 1:2 ביום שישי במסגרת מוקדמות יורו 2024.
ב"ל'אקיפ" נטען גוף האתיקה כתב לשחקן ניס כדי לבקש ממנו להסביר את עצמו. "אנו מבקשים רשמית ממר טודיבו הסברים על הגישה הבלתי מובנת שלו במהלך דקת הדומייה", צוטט פטריק אנטון, נשיא ועדת האתיקה. "אם הם לא מספקים, נעביר את המקרה שלו לוועדת המשמעת של הפדרציה הצרפתית".
2 צפייה בגלריה
ז'אן-קלר טודיבו
ז'אן-קלר טודיבו
ועדת האתיקה של ההתאחדות תתחקר את האירוע. טודיבו
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
עקבות ההתפתחויות, טודיבו סיפק הבהרה לתקשורת: "רציתי להסביר את עצמי. הפרשנות לסיטואציה די מטורפת, אני לא חושב שאני חסר כבוד כשזה נוגע לדברים כאלה. היינו קרובים ליציע, חלק מהאוהדים התבדחו והצחוק הזה יצא. אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע, זה נוגד את החינוך שאמי נתנה לי ולא משקף את מי שאני, לכן אני מוטרד מזה".
מי שהגן על חברו לנבחרת הוא קשר ריאל מדריד וסגנית אלופת העולם אדוארדו קמאבינגה: "לא ממש עקבתי אחרי כל האירוע, אבל אתם חייבים לדעת שז'אן-קלר הוא אדם טוב. זה פשוט התפרש בצורה לא נכונה".
טודיבו, שקיבל זימון מאוחר על ידי מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן בעקבות פציעתו של בלם ארסנל וויליאם סאליבה, לא שיחק מול הולנד. טודיבו בן ה-23, שגדל בטולוז, שיחק בעבר בין היתר בברצלונה, לפני שהצטרף בקיץ 2021 לניס, במדיה הוא משחק עד היום. עד כה יש לו הופעה אחת במדים הלאומיים, במשחק ידידות שבו הפסידה צרפת לגרמניה 2:1.
בצרפת גם דווח היום כי התובע בניס פתח בחקירה נגד יוסף עטאל, מגנה הימני של ניס ושחקן נבחרת אלג'יריה, בגין "תמיכה בטרור והסתה פומבית לשנאה או לאלימות על בסיס דת מסוימת".
באחד הפוסטים שלו פרסם עטאל הסתה ברורה, כששיתף נאום של מטיף פלסטיני שאמר כי "הגיע זמננו לגרום ליהודים ליום שחור". הפוסט צבר אלפי צפיות לפני שנמחק כעבור כמה שעות. אתמול עטאל בן ה-27 פרסם הבהרבה: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
2 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
חקירה נפתחה. עטאל
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
מההתאחדות נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לאתיקה של הספורט שלנו ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה וטוב שהמועצה הלאומית לאתיקה התייחסה לעניין".
פורסם לראשונה: 16:52, 16.10.23