במכבי ת"א יצאו אתמול (רביעי) מהיכל מנורה מבטחים עם חיוך ענקי על הפנים, אחרי ה-81:90 על פרטיזן בלגרד. הניצחון לא רק העלה את הצהובים אל המקום השמיני בטבלה (מאזן 8:10), אלא גם "מחק" את ההפסד בסרביה לפני כחודשיים ב-8 הפרש, אם וכאשר יזדקקו שתי הקבוצות לבית פנימי.
מי שקיבל את מירב המחמאות היה כמובן בונזי קולסון, שהראה עד כמה הוא אוהב לשחק מול פרטיזן. בהפסד בסרביה הוא קלע 17 וגם אתמול נתן הצגה כבר מהדקה הראשונה, כשרשם שיא עונתי ביורוליג עם 19 נקודות.
4 צפייה בגלריה
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד
מדר מיובש על הספסל של פרטיזן, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד עם יאניס פפאפטרו, ג'יימס נאנלי, זאק לידיי
ים מדר שחקן פרטיזן בלגרד עם יאניס פפאפטרו, ג'יימס נאנלי, זאק לידיי
אוהדי מכבי עשו לו כבוד. מדר, בזמן המועט שהיה על הפרקט
(צילום: עוז מועלם)
בתוך כל השמחה הזאת, מי שהיה נראה קצת מאוכזב הוא ים מדר, שזכה להרבה אהבה מאוהדי מכבי, אבל מול כל המשפחה והחברים שישבו ביציע הוא נאלץ לראות את רוב המשחק מהספסל. ז'ליקו אוברדוביץ' פתח בחמישייה עם הרכז הישראלי אבל אחרי שלוש דקות החליט להוריד אותו לספסל ולא החזירו עד לסיום. כשנשאל בסיום מה הייתה הסיבה, הוא רק ענה: "החלטת מאמן".
מאמן מכבי, עודד קטש, התייחס לסיטואציה במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, כשאמר: "אני לא אעביר ביקורת, ים מבין שזה חלק מהתהליך לשחק אצל ז'ליקו, זה יכול לקרות אצל כל מאמן. זה חלק מהעניין כשאתה משחק ביורוליג, יש סגל רחב. הוא עשה שיפור משמעותי, אני מאוד נהנה לראות אותו והוא הפך לגארד יורוליג לגיטימי. הדרך הנכונה היא להמשיך לעבוד ולהיות מרוכז. בטוח שהשמיים הם הגבול מבחינתו".
4 צפייה בגלריה
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א
בונזי קולסון שחקן מכבי ת"א
שיא עונתי ביורוליג. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
ובחזרה למכבי. אחרי היעדרות של חודש בעקבות פציעה, ווייד בולדווין חזר לסגל באירופה. בקבוצה בהתחלה חששו מההשתלבות שלו בחזרה אחרי שהקבוצה כבר גיבשה לעצמה רוטציה בלעדיו, אבל נראה שהוא הצליח לחזור בצורה חלקה. הוא אמנם עדיין תחת מגבלת דקות כשאפשר היה לשים לב שכל בערך 3 דקות הוא יורד למנוחה על הספסל, אבל את הערב סיים עם 8 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. נכון שזו לא היכולת הרגילה והידועה שלו, אבל במכבי בטוחים שלאט-לאט הוא יצליח להיכנס לקצב בחזרה. מה שכן, הוא חזר די חלוד, בעיקר מחוץ לקשת, וסיים עם 0 מ-7 לשלוש.
מי שעוד מקבל לא מעט מחמאות בתקופה האחרונה הוא ג'רל מרטין, שלקח את ההזדמנות אחרי הפציעה של אלכס פוית'רס שגמר בשתי הידיים והצליח לעשות את ההתאמות הנדרשות ליורוליג. זאת אחרי שהגיע למכבי בקיץ עם אפס ניסיון באירופה. "אני מנסה לעזור בכל דרך שאני יכול כדי שהקבוצה תנצח", אמר מרטין אחרי שסיים עם 13 נקודות, 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-3 חטיפות. "אנחנו משחקים כדורסל נהדר והכימיה טובה. אני מקבל זריקות גם ברגעים המכריעים. אני תמיד חיובי, נשאר עם ביטחון כדי שאוכל לעזור לקבוצה שלי לנצח משחקים. האוהדים האלה הם חלק משמעותי בניצחונות שלנו, בלתי אפשרי לא להשאיר הכל על המגרש עבורם".
4 צפייה בגלריה
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א עם אוסטין הולינס, ג'רל מרטין
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א עם אוסטין הולינס, ג'רל מרטין
מרטין והחברים נהנים מהחיים, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
לצהובים אין יותר מדי זמן לשמוח או לנוח, כבר היום (חמישי) אחר הצהריים הם ימריאו לאתונה לקראת המשחק בשישי מול פנאתינייקוס. לאחר מכן יחזרו ארצה, כשכבר ביום שני מחכה להם בני הרצליה במסגרת רבע גמר גביע המדינה.