פחות מ-48 שעות אחרי שאוהדי הפועל חיפה הותקפו בצורה ברוטאלית על-ידי אלו מהפועל ת"א, מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, חתם היום (שני) על צו סגירה למשך 30 ימים להיכל קבוצת שלמה, האולם הביתי של האדומים.
בניגוד לפרסומים שונים, במשטרה הבהירו כי בהתאם לצו הסגירה שהוצא, הוא תקף רק לגבי המשחקים והאימונים של הפועל ת"א בכדורסל, ולא יפגע בקיומו של גמר גביע המדינה בכדוריד ביום שישי הקרוב בהיכל קבוצת שלמה. בגמר הגברים ייפגשו הפועל ראשל"צ ו-א.ס רמה"ש, ואילו בגמר הנשים ישחקו הפועל ראשל"צ ו-מ.כ חולון.
4 צפייה בגלריה
צו סגירה לחודש. היכל קבוצת שלמה
צו סגירה לחודש. היכל קבוצת שלמה
צו סגירה לחודש. היכל קבוצת שלמה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
צו הסגירה להיכל קבוצת שלמה, היום
צו הסגירה להיכל קבוצת שלמה, היום
צו הסגירה בכניסה להיכל, היום
(צילום: דוברות המשטרה)
בהודעת המשטרה נכתב בין השאר: "במהלך האירוע שתועד, נצפו בתום המשחק מספר אוהדים, מכים באלימות קשה אוהדים מהקבוצה היריבה, תוך שימוש במקלות, כסאות, חגורת, וחפצים שונים. במהלך האירוע פונה מהמקום אוהד שנפצע בראשו ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים. האירוע אשר נוהל על ידי ניהול אזרחי וחברת אבטחה שנכחה במקום, לא נתנו מענה הולם לאירוע ולא מנעו את האלימות שהתרחשה במקום".
"אירוע זה מצטרף לאירועי אלימות נוספים שהתרחשו במקום, לאור זאת ולאחר כלל השיקולים המשפטיים ובכדי לשמור על בטחונו ושלומו של הציבור, הוחלט על סגירת המקום לאלתר. לצערנו מגרשי הספורט הפכו בתקופה האחרונה לשדה קרב וחלק מהאוהדים מגיעים למלחמה ולא לצפות במשחקי ספורט. משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהוא ותפעל למצות את הדין עם פורעי החוק".
יש לציין כי בכל מקרה הקבוצה צפויה לעונש כבד של כמה משחקי רדיוס על-ידי בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל (תובע האיגוד דורש ארבעה), כך ש"הסגירה" לא באמת תגרום להעברת משחקי הקבוצה. מה שכן, סגירתו חלה גם על אימונים.
4 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
התקרית האלימה בהיכל קבוצת שלמה, שלשום

המינהלת ואיגוד הכדורסל דורשים דיון דחוף

יו"ר מינהלת הליגה ארי שטיינברג ומנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן, שלחו מכתב חריף ובו הם דורשים דיון דחוף בנושא אלימות בספורט.
המכתב נשלח לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מנהל בתי המשפט השופט צחי עוזיאל ופרקליט המדינה עו"ד עמית אייסמן.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"אבקש דיון דחוף בנושא אלימות אוהדים בספורט בכלל ובכדורסל בפרט. בימים האחרונים עברנו אירוע מצער שכמעט הגיע למוות של אוהד. אנו, כמי שממונים על הכדורסל בישראל לא מוכנים ולא ניתן יד יותר להפקרות זו", נכתב במכתב.
עוד נכתב: "איגוד הכדורסל יכול ומעמיד את הקבוצות לדין משמעתי ובתי הדין של איגוד הכדורסל נותנים ענישות בהתאם לחוק הספורט ולתקנון איגוד הכדורסל. הענישה מתבטאת אך ורק בפגיעה בקבוצה. אנו סבורים כי במידה ולא תתחיל להתקיים ענישה פרסונלית של אוהדים הכוללים ישיבה בכלא, הרחקות ממגרשים וקנסות גבוהים לא יהיה ניתן למגר את התופעה".
כזכור, אתמול דרש תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר להעניש את הפועל ת"א בארבעה משחקי רדיוס בפועל, להפעיל את עונש סגירת יציע האולטראס בדרבי הביתי הבא נגד מכבי ת"א והפחתה של ארבע נקודות על תנאי, במקרה שאירועים דומים יקרו בשנה הקרובה.
מתוך ארבעת משחקי הרדיוס, שניים הם הפעלת עונש על תנאי למרחק של 35 קילומטר, ושניים נוספים למרחק של 70 קילומטר. בהפועל ת"א, אגב, הודיעו אתמול כי הם יסגרו את יציע האולטראס מיוזמתם עד להודעה חדשה.