שוב פארסה עם אליצור נתניה. מינהלת הליגה הודיעה אחר הצהריים (ראשון) כי העולה החדשה לא עמדה בדד-ליין שהוצב לה על ידי הבקרה להציג תקציב מינימום לעונה הקרובה של 6.5 מיליון שקל - ולכן לא תוכל לשחק בליגת העל.
כזכור, בשבוע שעבר שלחה נתניה מכתב ליו"ר המינהלת שמואל פרנקל בבקשה שיפעיל סעיף בתקנון שמאפשר לו לאשר לקבוצה לשחק בליגה הראשונה עם תקציב של 5.5 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
אליצור נתניה חוגגת
אליצור נתניה חוגגת
שחקני נתניה. כנראה שלא יהיו בליגת העל
(צילום: מישל פישמן)
המינהלת שלחה מנגד מכתב משלה לנתניה: "הסעיף בתקנון המאפשר ליו"ר המינהלת לאשר השתתפות בליגת העל בכדורסל בתקציב נמוך מ-6.5 מיליון שקלים נוצר לפני שנים רבות. הוא לא הופעל לפחות בעשור האחרון (ולא זכור לנו שהופעל מאז שהותקן), וגם לא נתבקשה הפעלתו בתקופה זו. נודע לנו (גם מהקבוצה עצמה) כי קבוצתכם הציגה לבקרה יכולת לעמוד בתקציב המינימום של 6.5 מיליון שקלים, ורק עתה, זמן רב אחר כך, מוצאת ומודיעה כי היא אינה יכולה לעמוד בו. מצב זה אינו מקובל".
עוד נמסר במכתב: "מצופה, כי עם שני מיליון שקלים מהמינהלת ועוד סכום נכבד של תקציב עירייה, תמיכות, ועוד, תדע הקבוצה לעמוד בתקציב המינימום הנדרש כפי שהציגה בתחילה לבקרה. כחודש לפני פתיחת העונה, הקבוצה טרם הודיעה על החתמת מאמן ושחקנים, טרם החלה להתאמן ולא ניכרת היערכות מספקת לעונת הכדורסל הקרובה בליגת העל. מינהלת הליגה לא משנה את תנאי ההשתתפות בליגה, המחייבים בין היתר כי קבוצה תקבל אישור הבקרה על עמידת הקבוצה בתקציב המינימום של 6.5 מיליון שקלים, ללא הפחתות".
2 צפייה בגלריה
ליאור אליהו עומרי כספי
ליאור אליהו עומרי כספי
פרנקל. המינהלת שלחה מכתב חריף לנתניה
(צילום: ראובן שוורץ)
כזכור, עוד קודם לכן היה קרב משפטי בין נתניה למינהלת, שהודיעה כי אולמה הביתי של הקבוצה בבית הספר ישורון בעיר אינו תקין, ומכיוון שלא הציגה תוכנית עם לו"ז מסודר לבניית אולם חדש, היא לא תוכל לשחק בליגת העל, גם לא באולם מחוץ לנתניה. העולה החדשה עתרה לבית הדין של האיגוד, שפסק כי המינהלת צריכה לאפשר לנתניה לשחק בליגה הראשונה עם הגבלות מסוימות.
בניגוד לפעם הקודמת, נתניה לא תערער הפעם לבית הדין, והשלימה עם רוע הגזרה. "המינהלת התישה אותנו", אמר יושב הראש שלה אבידן נגר. "איך שהבטחנו את העלייה כבר היו לנו ספונסרים ביד, אבל בגלל המאבק של המינהלת על האולם שלנו הם עזבו. גם עכשיו היינו במו"מ עם משקיעים מארה"ב, אבל זה לא הבשיל. חבל".