בשורה נהדרת לאליצור נתניה. נשיא בית הדין העליון של איגוד הכדורסל, השופט בדימוס עודד מודריק, אישר הבוקר (חמישי) כי הקבוצה עמדה בדרישות ממנה בנוגע להקמת אולם בעיר - ולכן היא רשאית לשחק בליגת העל.
כזכור, מינהלת הליגה לא אישרה לנתניה לשחק בליגת העל מכיוון שלא הציגה מבחינתה אישורים מהותיים להקמת האולם, אך בקבוצה ערערו לבית הדין של האיגוד.
3 צפייה בגלריה
אליצור נתניה חוגגת
אליצור נתניה חוגגת
נתניה. עוד צעד בדרך לליגת העל
(צילום: מישל פישמן)
בפסיקה של מודריק ושני הדיינים הנוספים ביום שלישי האחרון, נקבע כי אם הקבוצה תציג מסמך חתום בידי מהנדס העיר והיועץ המשפטי של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנוגע להקמת אולם, זה יספק את בית הדין.
הבוקר הקבוצה סיפקה את האישורים הנחוצים, ולכן תוכל לשחק בליגה הראשונה בזמן שהיא בונה את אולמה בעיר. ב-2021/22 תשחק נתניה באולם החדש בחדרה.
3 צפייה בגלריה
השופט מודריק בדיון המשמעתי
השופט מודריק בדיון המשמעתי
השופט מודריק (במרכז)
(צילום: ברק חקלאי)
לצד זה, נתניה עוד צריכה לעבור סופית את הבקרה התקציבית. הקבוצה אמנם קיבלה אישור עקרוני מהבקרה על המסמכים ששלחה, אך בבקרה ממשיכים לבדוק את הדברים. במידה שתקבל אישור סופי היא תשחק בליגת העל.

תגובת המינהלת: "מכבדים את החלטת בית הדין"

לאחר ההחלטה של בית הדין, מינהלת הליגה הוציאה הודעה: "המינהלת מכבדת את החלטת בית הדין ומברכת את אליצור נתניה על עלייתה לליגת העל, בכפוף כמובן לאישור הבקרה התקציבית. טובת הכדורסל הישראלי והליגה עומדות לנגד עיניה של המינהלת בכל עת ולכן הוצגו הדרישות והתנאים אל מול ראשי אליצור נתניה. אנו שמחים שגם בית הדין הבין את חשיבותו של האולם הביתי עבור קבוצה שמשחקת בליגת העל והתנה את הישארותה של נתניה בליגה בהתקדמות בניית אולם חדש בעיר".
"עבור מינהלת הליגה מדובר בהישג גדול, זה לא סוד שאחת המטרות העיקריות של יו"ר המינהלת שמואל פרנקל, היא הקמת אולמות ראויים לקבוצות הכדורסל בליגה ואנו שמחים שעמידתה של המינהלת על העיקרון החשוב של אירוח באולם ביתי ראוי, נענה בנכונות של ראשת העיר מרים פיירברג להקים אולם כדורסל חדש בנתניה".
3 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(צילום: ראובן שוורץ)
בנוסף, אנו מאמינים כי בעקבות הדרישות של המינהלת והחלטת בית הדין, כל אחת מקבוצות הליגה הלאומית שרואה עצמה כמועמדת להגיע לליגת העל, תדאג טרם ההעפלה לליגה להקים אולם ביתי ראוי".
פרנקל הוסיף: "בירכתי את ראשת העיר של נתניה מרים פיירברג על ההחלטתה להקמת ההיכל החדש בעיר ואני בטוח שהיא תדחוף את הקמתו על מנת שיעמוד לרשות הקבוצה בהקדם".