שני מחזורים כבר שוחקו ביורופקאפ, אך בשניהם לא שיחקו הקבוצות הישראליות - עירוני נס ציונה, הפועל גליל עליון ובני הרצליה - בגלל מלחמת "חרבות ברזל". היום (שישי) הוחלט כי שלוש הקבוצות הישראליות ימשיכו במפעל, ויארחו את משחקיהן בקפריסין.
עם פרוץ המלחמה, הזרים של נס ציונה היו הראשונים לעזוב את ישראל ליוון, שם המשיכו להתאמן בידיעה שהקבוצה משתתפת במפעל האירופי (כזכור הכתומים הודחו ממוקדמות ליגת האלופות). למחרת, גם הזרים של בני הרצליה עזבו ובהמשך השבוע, כאשר הצפון החל להתפנות בעקבות פתיחת החזית מול חיזבאללה, גם הזרים של הפועל גליל עליון עברו להתאמן בחו"ל, בנפרד מהישראלים.
1 צפייה בגלריה
שחקני עירוני נס ציונה
שחקני עירוני נס ציונה
שחקני עירוני נס ציונה
(חגי מיכאלי, ONE)
ביום רביעי ייערך המחזור השלישי במפעל. לאור ההחלטה לפיה הקבוצות ימשיכו, הזרים בהיכון לחזור. "פיב"א נמצאת בקשר קבוע עם יריבותיהן של שלוש הקבוצות הישראליות ורוצה להביע את הערכתה על הסולידריות והאיגודים השונים כדי לאפשר את השתתפותן של הישראליות", נכתב בהודעה רשמית מטעם פיב"א.
אצל גליל עליון המצב יותר מורכב, משום שלה אין אולם ביתי להתאמן בו, מאחר שהיכל בכפר בלום סגור לפעילות. הישראלים שלה כרגע מתאמנים באולם חליפי בקיבוץ גבת וקבוצה מחפשים אולם במרכז להמשך הדרך.
ביום חמישי שעבר, כאשר משחקיהן של הישראליות במסגרת המחזור השני של המפעל נדחו גם הם, קיימו ראשי הקבוצות שיחה ובה הוחלט לשחרר את הזרים לבתיהם בארה"ב. העלות הכלכלית של החזקת חצי קבוצה במדינה אחרת, בנוסף לאי הוודאות עשו את שלהם, וכבר בשבוע שעבר הביעו הקבוצות דאגה מכך שהדחה שלהן מהמשך דרכם במפעל נמצאת על הפרק, מה שבסוף לא קרה.
בניגוד לקבוצות הגברים, קבוצות הנשים לא ישחקו השנה במפעל אירופי. אחרי דרישתה של רמה"ש, פיב"א הודיעה הערב כי כל משחקיה של אליצור רמלה אצלה בשלב הבתים של היורוקאפ מבוטלים והיא למעשה הוצאה מהמפעל.