הפועל ת״א הספיקה לארח משחק אחד בארץ במסגרת היורוקאפ, כשניצחה 73:100 את לובליאנה בהיכל קבוצת שלמה ב-3 באוקטובר, ארבעה ימים בדיוק לפני מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. המלחמה שפרצה שלחה את האדומים למסע באירופה שהתחיל באתונה, עבר לוונציה ונמצא בעיצומו כשכל הקבוצה כבר נמצאת בגרמניה לקראת המשחק הערב (שלישי, 20:30) מול המבורג במסגרת המחזור הרביעי של המפעל.
בריאיון מיוחד ל-ynet ספורט, הקפטן, בר טימור, מספר על התקופה המורכבת מהצד של שחקן כדורסל, המעבר מארץ לארץ וגם מעביר מסר לכל האוהדים.
3 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
"תקופה מאתגרת". טימור
(צילום: עוז מועלם)
"יש תחושות מעורבות", אומר טימור. "מצד אחד אנחנו רחוקים מהבית, ומצד שני חלקנו לפחות עם המשפחה הקרובה. אנחנו דואגים להתעדכן כל הזמן עם כל מה שקורה בארץ. זאת סיטואציה באמת מוזרה, כי אתה מרגיש שאתה מנותק אבל אתה לא באמת מנותק. זה מצב מורכב כי אתה לא באמת רוצה לגמרי להתנתק, גם אי אפשר באמת להתנתק, אין מצב שאתה לא יודע מה קרה בכל יום בישראל. אנחנו לא יודעים מה יקרה בהמשך, איפה נשחק, מתי נשחק, מתי תיפתח הליגה בארץ, אם בכלל. כל הדברים האלה ואי הוודאות האישית משפיעים".
האדומים נמצאים כבר מעל לשבוע ביחד כקבוצה במשלחת של מעל ל-40 אנשים, כולל משפחות השחקנים. נכון לעכשיו במועדון לא יודעים מה אמור להיות היעד הבא שלהם מאחר שהמשחק הבא, ב-1 בנומבר, אמור היה להתקיים בהיכל קבוצת שלמה מול לונדון ליונס, וביורוקאפ עדיין לא החזירו תשובה לראשי המועדון האם לבסוף יוכלו להחליף ביתיות גם הפעם או שהם ייאלצו למצוא בסיס אם לאימונים ולמשחקים ושם לארח את משחקי הבית עד להודעה חדשה.
איך מסתדרים עם כל הסיטואציה של נדידה מארץ לארץ? "באמת שמגיעה מילה טובה להפועל ת"א, הם דואגים לנו כאן להכל. אנחנו עם המשפחה הקרובה, ומי שרצה, קיבל את האפשרות גם להביא איתו יותר מבנאדם אחד. זה לא קל לחיות על מזוודות, אבל אני חושב שכולנו בפרופורציה הנכונה של הדברים, אנחנו מבינים שזו תקופה מאתגרת. אנחנו לא מרגישים הכי בנוח להתפנק על התנאים בזמן שיש מלחמה בארץ, זה מכניס אותנו לאיזושהי הבנה שהתנאים שלנו הם טובים מאוד ואנחנו בסדר, מכניס לסוג של פרופורציה".
3 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
"אי הוודאות האישית משפיעה"
(צילום: עוז מועלם)
מה אתה שומע מהשחקנים הזרים? אתם מנסים להסביר להם את המצב? "אני מאמין שהאמת חזקה מהכל, אנחנו מספרים להם את המצב בדיוק כמו שהוא. אפשר להבין את החשש והפחד שלהם, הם גם מאוד מבינים אותנו ומבינים את המדינה ואת כל מה שאנחנו עוברים. אני לא מאמין בליפות את המציאות או קצת להרגיע, אני גם חושב שאחרי מה שקרה להגיד משפטים כמו 'הכל בסדר ואל תדאגו' או 'לא יקרה כלום' זה כבר נמחק מהלקסיקון. אנחנו מנסים להראות להם את התמונה שהישראלים כן יחזרו לארץ בין לבין הטיסות כי אנחנו גם עם יותר זיקה מהם וזה בסדר, וגם זה הבית שלנו בסופו של דבר, אבל אני באמת מבין אותם שהם פחות בעניין של זה כרגע. אני גם מאמין שככל שהזמן יעבור והמצב יותר ירגע אז גם הם יחזרו".
הראש בכלל מצליח להתמקד בכדורסל? "אני חושב שדווקא באימונים ובמשחק אחד שעברנו זה היה זמן טוב לניתוק הזה, כי אתה מרוכז מאוד במשהו אחר, זה נותן לנו שעתיים ביום להתעסק בכדורסל".
היה לך איזשהו רגע שאיבדת את הריכוז הזה? "בסוף המשחק מול ונציה, היה לי רגע של התפרקות עם עצמי ועם אשתי שכאן איתי. הייתי עדיין על המגרש ופשוט ישר התקשרתי להורים, פתאום הרגשתי מן צורך כזה לדבר ולראות אותם, זה באמת דבר שאני לא עושה בדרך כלל. ממש הרגשתי שאני צריך את השיחה הזאת".
יש סיכוי שתארחו משחקי בית בחוץ, מה אתה חושב על זה? "אנחנו עדיין בתוך ההתמודדות הזאת, ברור לנו שזה יקשה עלינו. אנחנו מקבלים הרבה כוחות מהאוהדים שלנו, גם אם זה מרחוק. יש אוהדים שמגיעים למשחקים שזה בכלל מדהים, גם הפעם אני מבין שיהיו כמה אוהדים. אנחנו מקבלים המון הודעות, זה פשוט מטורף לחשוב שהם מצליחים לחזק אותנו, זה אנשים שנמצאים במילואים, והם אלה שאומרים לנו שאנחנו עושים להם טוב ושאנחנו משמחים אותם, זה נותן משמעות אחרת. מצד אחד זאת סיטואציה כל כך חזקה וקשה אבל מצד שני גם מאוד מחזקת".
3 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
"לפני המשחק מול ונציה רק אמרתי להם 'חבר׳ה אנחנו עולים להילחם' - וזה היה נראה לי המשפט הכי מדויק"
(צילום: עוז מועלם)
כל הקבוצות הישראליות שנמצאות באירופה מלוות עם אבטחה מאוד כבדה, מצד אחד זה משרה תחושת ביטחון אבל מצד שני גם יכול להיות מאוד מלחיץ. "אנחנו מרגישים בטוחים ותודה לאל, לא היה לנו איזשהו אירוע לא נעים. יש הרגשה מוזרה, כי מרגישים שצריך יותר להיזהר, צריך טיפה יותר להסתיר את הזהות שלך. גם קיבלנו הוראות לא להסתובב עם סממנים ישראלים ולא לדבר עברית ועוד דברים כאלה. זה מאוד לא נעים, אבל מצד שני אני גם מבין את האחריות והבטיחות שכולנו צריכים לעמוד בה. זה גם לפעמים טיפה מלחיץ, לרוב אנחנו נמצאים במלון תחת אבטחה, אנחנו פשוט הרבה ביחד עם כל הקבוצה, וזה גם מייצר משהו מאוד נחמד ומגבש".
מה המסר שלך לאנשים בבית? "שנהיה מאוחדים, נהיה כל אחד בשביל השני, כל אחד בדרכו ועם מה שהוא יכול לתרום ולהירתם. גם אנחנו כשחקנים, אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות שהוא מעבר לשחק ולשמח, אז אנחנו כמובן רוצים לעשות אותו".
בצד המקצועי, הפועל ת"א מדורגת במקום הרביעי בטבלה עם שני ניצחונות רצופים ועם משחק אחד חסר שנדחה בעקבות פרוץ המלחמה, מהצד השני המבורג מדורגת במקום העשירי והאחרון עם מאזן של שלושה הפסדים. "המבורג באמת עשתה תוצאות קצת פחות טובות עד עכשיו, אבל היא כן קבוצה טובה שמשחקת בקצב גבוה. יש לנו כל מיני מטרות ומפתחות גם למשחק הזה וגם להמשך שלנו כקבוצה. זה לא קל אף פעם לשחק בחוץ ביורוקאפ, אבל זה כרגע האתגר, אנחנו פשוט מחכים למשחקים, שזה דבר טוב שקרה אצלנו בזמן האחרון".
בתור הקפטן, מה אמרת לשחקנים לפני המשחק הראשון בוונציה? "אני בדרך כלל לא מדבר יותר מדי, אבל הפעם היה לי כל מיני דברים שרציתי להגיד - ולא היה צורך. דיברו איתנו כל כך הרבה מהקבוצה, הראו לנו סרטונים מהארץ, לוויות של אוהדים, והיה לנו כל כך הרבה מוטיבציה כבר שכבר לא הרגשתי איזשהו צורך להגיד משהו נוסף, רק אמרתי להם 'חבר׳ה אנחנו עולים להילחם' - וזה היה נראה לי המשפט הכי מדויק. אני באמת שמח שניצחנו אחרי שלא שיחקנו הרבה זמן, מה שעזר לנו זה באמת הביחד שלנו".