לאחר שאוהדי הפועל חיפה הותקפו אתמול (שבת) בצורה ברוטאלית על ידי אוהדי הפועל ת"א, תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר דורש היום להעניש את הפועל ת"א בארבעה משחקי רדיוס בפועל, להפעיל את עונש סגירת יציע האולטראס בדרבי הביתי הבא נגד מכבי ת"א והפחתה של ארבע נקודות על תנאי, במקרה שאירועים דומים יקרו בשנה הקרובה. הדיון יתקיים ביום חמישי ב-17:00.
"מעשי אוהדי הפועל ת"א עלולים היו להסתיים במותו של אותו אוהד", כתב ליפנר, "ברור לי כי התפרעויות אלה נעשות על ידי קומץ אוהדים, אולם אותו קומץ אוהדים משולל רסן, משחזר שוב ושוב את מעשיו. הדבר ניכר גם בעונה זו וגם בעונות קודמות".
"דומה כי הקבוצה לא עושה דבר על מנת לעצור את אותם אוהדים עבריינים ולהסגירם למשטרה", המשיך ליפנר, "היה ניתן לצפות כי הקבוצה למדה מאירועי העבר ותקפיד כי המשטרה וכוח הסדרנים לא יעזבו את האולם בטרם אחרון האוהדים עזב את האולם, אולם לא כך".
מתוך ארבעת משחקי הרדיוס, שניים הם הפעלת עונש על תנאי למרחק של 35 קילומטר, ושניים נוספים למרחק של 70 קילומטר. בהפועל ת"א, אגב, הודיעו כי הם יסגרו את יציע האולטראס מיוזמתם עד להודעה חדשה.
בהפועל חיפה עדיין מתקשים להירגע מהאירועים. מנכ"ל המועדון רון פלדהיים אמר: "ככל שאני חוזר ורואה את הסרטונים ומשחזר את האירועים הקשים בסיום המשחק, אני מבין שזה רק נס שהלינץ' הסתיים בפציעות בלבד. אפשר לראות את האוהד שלנו שוכב על הפרקט ולפחות עשרה מאוהדי הפועל ת"א מרביצים לו עם מקלות וחגורות מבלי שאף אחד מאנשי האבטחה והמשטרה, אם הייתה בכלל, התערבו. גם כשנדמה היה שהאירוע הסתיים, הגיע אוהד נוסף ובעט בו באכזריות בראשו כשהוא חסר ישע".
עוד אמר פלדהיים: "הפעם זה לא הסתיים ברצח, אבל כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו, חובה על כל הגורמים - שר התרבות והספורט, השר לביטחון פנים, משטרת ישראל, איגוד הכדורסל ומנהלת ליגת העל - להתייחס לאלימות הפושעת הזו כאילו מישהו נרצח, אחרת נחזור לראות את החוליגניזם הזה פעם אחר פעם, עוד העונה. רק ענישה קשה ומשמעותית כלפי כל מי שנטל חלק בלינץ' תוכל למגר את האלימות בכדורסל".
המילה שהשימוש בה הלך וחזר גם אתמול וגם היום היא "לינץ'". גם אוהד הקבוצה, שהצליח להימלט מאימת האוהדים התוקפים של הקבוצה היריבה השתמש במילה זו והוסיף: "זה נורא מה שקרה שם. זה היה ממש לינץ' באוהדים שלנו. איפה הייתה האבטחה? זה אירוע קשה מאוד ועכשיו מתברר שהאוהד שלהם שהמשטרה עצרה כבר נעצר בעבר על אלימות. זה מוציא את כל החשק לגמרי מהספורט, אף אחד לא סייע לנו".
פורסם לראשונה: 14:27, 24.03.24