הפועל ירושלים קרובה להשלים את הסגל הישראלי שלה לעונה הקרובה. הקבוצה הודיעה היום (ראשון) במסיבת עיתונאים באופן רשמי כי החתימה את יובל זוסמן (25, 2.02) לשלוש עונות, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. הפורוורד שמצטרף מאלבה ברלין ירוויח 1.2 מיליון דולר לכל התקופה. בנוסף, הודיעו האדומים על החתמתו של כריס ג'ונסון, ששיחק בשלוש השנים האחרונות בהפועל חולון וגם על הארכת חוזהו של ספידי סמית' בשנתיים נוספות. מעבר לכך, המועדון חתם על הסכם חסות חדש עם חברת נייק.
אחת המטרות המרכזיות של המועדון והצוות המקצועי הייתה להחתים שחקנים ישראלים בעלי ניסיון בארץ ובאירופה. השם הראשון שעלה בפנקס השמות הוא של זוסמן, ששיחק עם מכבי ת"א ביורוליג, וכאמור בשנתיים האחרונות במדי אלבה ברלין, לצד תמיר בלאט.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
הצהרת כוונות של הפועל ירושלים. יובל זוסמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זוסמן אמר לאחר החתימה: "אני מאוד שמח להצטרף להפועל. קורה כאן תהליך מיוחד ומרתק שמהר מאוד התחברתי אליו ורציתי להיות חלק ממנו. הרעיון של לעבוד עם המאמן דז'יקיץ', לשחק לצד שחקנים מצוינים שמחוייבים למסגרת הקבוצתית ולהיות חלק ממערכת מקצוענית כמו שיש כאן - זו סיטואציה מצוינת לכל שחקן. אני שמח לתת מהניסיון שלי ולעזור לקבוצה להגיע להישגים. אני כמובן מתרגש מאוד לקראת המפגש הראשון שלי עם האוהדים, חוויתי אותם ואת הארנה כשחקן יריב ויהיה כיף לדעת שעכשיו הם יהיו בצד שלי".
המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' הוסיף: "אחת המטרות שלנו בקיץ הזה היה לעשות את המיטב כדי לחזק את הסגל הישראלי. אחת המטרות הראשונות שלנו היה זוסמן. הוא בדיוק סוג השחקן שאנחנו רוצים בקבוצה שלנו: ורסטילי,אתלטי, מוכשר, לא אנוכי ועם שאיפות גבוהות".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן עם הבעלים מתן אדלסון, גבי צ'אצ'אשווילי
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן עם הבעלים מתן אדלסון, גבי צ'אצ'אשווילי
עם המדים החדשים. יובל זוסמן מוצג עם גבי צ'אצ'אשווילי, לצד הבעלים מתן אדלסון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שמו של זוסמן נכנס כבר לפני שנתיים לשמות המועמדים הפוטנציאליים לקבוצה מהבירה, מאחר שהמאמן דאז עודד קטש מאוד רצה לראותו משחק תחתיו. הצדדים אפילו נכנסו לשיחות על חוזה דומה, אבל אז הגיעה ההצעה של אלבה ברלין שטרפה את הקלפים, וזוסמן העדיף באותו זמן להמשיך לשחק ביורוליג ובנוסף לצאת לשחק באירופה כחלק מחוויה שרצה לעבור.
זוסמן גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א וזכה עם המועדון בארבע אליפויות רצופות (2021-1017), שני גביעי מדינה (2016 ו-2021) ושלוש פעמים בגביע ווינר (2016, 2018 ו-2021). קודם לכן הושאל לעירוני רעננה מהליגה הלאומית, ובין לבין הוביל את נבחרת העתודה לזכייה באליפות אירופה (2018) כשהוא נבחר ל-MVP של הטורניר. שנה קודם לכן סיים עם נבחרת העתודה במקום השני ביבשת.
באלבה ברלין סבל זוסמן מלא מעט פציעות כולל אחת משמעותית בעונה האחרונה בכתפו, ובנוסף לא הצליח להתרומם מקצועית למרות שכביכול נכנס לסיטואציה מאוד נוחה מקצועית ומנטלית בקבוצה ללא לחץ, בשונה ממכבי ת"א. בעונה האחרונה העמיד ממוצעים של 6.8 נקודות ו-2.9 ריבאונדים ביורוליג ובליגה הגרמנית רשם 8.8 נקודות לצד 3.7 ריבאונדים, מה שגרם לכך שלא קיבל בקיץ הנוכחי הצעות נוספות מעניינות מלבד זאת של הפועל ירושלים ובחר לחזור לארץ. זוסמן החזיק באופציה לעונה נוספת בקבוצה הגרמנית ולכן נאלץ לשלם סעיף יציאה (ביי-אאוט) של 200 אלף דולר, שיחולק חצי-חצי עם ירושלים.

ג'ונסון חוזר, סמית' נשאר

זוסמן מצטרף לסגל ישראלי שכולל את עוז בלייזר ונועם דוברת שממשיכים מהעונה שעברה, ואת גבי צ'אצ'אשווילי שחתם הקיץ על חוזה לשלוש עונות אחרי עונה אחת בבאמברג, והוצג גם היום במסיבת העיתונאים. קדין קרינגטון, שחתם על חוזה חדש, צפוי לקבל אזרחות ולהצטרף גם לנבחרת ישראל. מלבד הישראלים, מי שעוד כבר חתומים בקבוצה הם ליוואי רנדולף, זאק הנקינס, ספידי סמית' שכאמור חתם על חוזה חדש וכריס ג'ונסון שחוזר לקבוצה אחרי ששיחק בה כבר בעונת 2018/19.
ספידי סמית': "להישאר בהפועל היה בראש סדר העדיפויות שלי הקיץ הזה", אמר ספידי לאחר החתימה, "רציתי לחזור לשחק עבור המאמן, לצד האחים שלי באדום, ולמען האוהדים הכי טובים בישראל. והכי חשוב - לסיים את מה שהתחלנו".
ג'ונסון כאמור, שיחק בשלוש השנים האחרונות בהפועל חולון, עמה זכה באליפות בעונת 2021/22 ואף עלה עמה לפיינל פור של ליגת האלופות. בארבע עונותיו בליגת העל קלע 12.6 נקודות ו- 4.9 ריבאונדים בממוצע למשחק כאשר בעונה האחרונה קלע ב-36 אחוז מ-3.