מספר קבוצות בליגת העל כבר שלחו את שחקניהן הזרים לארצות מולדתם בעקבות המלחמה בה נמצאת מדינת ישראל. שחקני הפועל ירושלים טסו אתמול (ראשון) ליוון, בעוד שחקני מכבי ת"א, הפועל חולון בני הרצליה ועירוני קריית אתא טסו הלילה לקפריסין.
למרות שאתמול השחקנים הזרים של חולון הרגישו בטוחים במרחבים המוגנים, ואף הקבוצה קיימה אימון בשעות אחה"צ, במועדון הבינו שאי אפשר להמשיך בצורה הקיימת. "כולם הגיעו לאימון, הכל בסדר, אבל רואים שהשחקנים לא פה. לא מרוכזים, שואלים שאלות, מודאגים. זה לא קשור לאזעקות. מדינה זרה, המינימום שאפשר זה לדאוג להם", הסבירו בקבוצה.
1 צפייה בגלריה
יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
בהפועל חולון הבינו שאי אפשר להמשיך בצורה הקיימת. איתן לנציאנו
(צילום: עוז מועלם)
היעד נבחר משום שהוא הקרוב ביותר שיש לישראל, בהנחה שהליגה תתחדש בקרוב וכך השחקנים לא יצטרכו לעבור "מסעות", אם למשל היו חוזרים לארצות הברית. מצד שני, אף אחד עדיין לא יודע לאן וכמה זמן תימשך המלחמה, לכן הוחלט לדאוג להוציא את השחקנים הזרים ומשפחותיהם, שיטוסו בלי נציג מטעם הסגולים, מישראל תוך כדי שבקבוצה כן דואגים להם למלון והסעות.
הזר היחיד של הקבוצה שהעדיף להישאר בארץ הוא דרו קרופורד, שנשוי לישראלית. הפורוורד שחתם הקיץ בחולון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל היא כמו בית שני בשבילי. אני עומד לצידה, מתאבל על אלה שנרצחו ומתפלל שהנחטפים יחזרו הביתה בשלום. מתקפות הטרור הללו הן טרגיות ובלתי אנושיות. אני מקווה שהכל ייגמר בהקדם".
בקבוצה משערים שגם אם העניינים יירגעו עד סוף השבוע, המחזור השני, במסגרתו היא הייתה אמורה לשחק בארנה נגד הפועל ירושלים, לא יתקיים.
כאמור, גם שחקני בני הרצליה המריאו לקפריסין הלילה. המנהל המקצועי, זופר אבדיה, התייחס למצב: "הייתי לפני 30 שנה במלחמת המפרץ, אני נשארתי עד הסוף, אבל אי אפשר לצפות מאנשים שלא במדינה שלהם ולא מרגישים בטוח - להישאר. אם הם רוצים לעזוב אי אפשר להגיד לא. מה שהיה בשבת זה משהו אחר. כל שעה משהו משתנה. גם אין ליגה, אז מה הזרים המסכנים יכולים לעשות? הם לא מבינים בזה, לא חיים פה. נעזור להם במה שיצטרכו, אלה שחקנים שלנו".
פורסם לראשונה: 07:02, 09.10.23