הפועל ת"א קיימה הערב (שני) אספת חברי עמותה בה הוצג ההסכם של המועדון עם הבעלים המיועד עופר ינאי - שעל כך שהוא מנהל מגעים לריכשת הקבוצה פורסם לראשונה ב-ynet - אשר יחזיק ב-51 מאחוזי הקבוצה בעוד אבי זינדברג ימשיך להחזיק ב-30 אחוז. ההצבעה לאישור המהלך תפתח מחר (רביעי) ותיסגר ביום שישי בבוקר.
לאספה שהתקיימה באולם בהדר יוסף הגיעו כ-350 אוהדים. בפתיחה, הסביר יו"ר הקבוצה רמי כהן באמצעות מצגת מפורטת את ההסכם - חלוקת האחוזים והכספים שיוכנסו למועדון (כ-30 מיליון שקלים באופן מידי). בנוסף, הסביר כהן כי במסגרת העסקה תוקם חברת בת, שעמותת הפועל אוסישקין תהיה חלק מהדירקטוריון שלה. מטעם האוהדים יהיו חמישה דירקטורים בחברה שתייצג את המועדון במוסדות איגוד הכדורסל, כמו גם תנהל ותפתח את מחלקת הנוער והנשים ותהיה אמונה על הפעילות החברתית של המועדון ועל הקשר מול הקהילה.
2 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
ההצבעה לאישור המהלך תפתח מחר. ינאי
(צילום: עוז מועלם ורונן פדידה)
בהפועל ת״א הסבירו שללא קשר לאחוזים - העמותה תחזיק רק ב-19 אחוזים - לעמותה תהיה זכות וטו על מספר דברים: שם הקבוצה, סמל, לבוש הקבוצה והחלטה על העברת משחקים להיכל מנורה מבטחים בעת הצורך. בנוסף כהן הסביר את התנאים הכלכליים והמגבלות על ההסכם, בדגש על זה שהעמותה לא תדולל באחוזים ולא תידרש להכניס כספים לפי חלקה היחסי אלא כפי יכולתה.
"אחד התפקידים שלי בהפועל זה לגייס משאבים ולראות שהדבר הזה ממשיך לרוץ ולעמוד על הרגליים", אמר כהן בפתיחת דבריו. "אני לא מאמין במקריות, אם עושים את הדברים נכון - הדברים קורים נכון וטוב, אבל לא במקרה. היו כל מיני הזדמנויות בקבוצה לאורך השנים והן לא היו נכונות. זו הזדמנות נכונה. עופר הגיע לכאן בעקבות שותפיו העסקיים. היו כמה פגישות והבנו שיש כאן שילוב של כל מיני דברים נכונים, בין היתר גם המשאבים שעופר מכניס לקבוצה.
"אני לא מסתכל על מה אין לנו אלא על מה יש לנו. ובניגוד לעסקאות אחרות של קבוצות בארץ ובעולם שבא בן אדם ושם כסף ובזה זה נגמר, כאן יש משהו אחר. ההבדל אצלנו זה שקיבלנו הרבה דברים בתוך ההסכם בניהול השוטף ובקידום של הקבוצה שגורמים לי להיות הרבה יותר שקט. עברנו דרך קשה וארוכה והגענו למקום הזה. אני חושב שזה דבר נכון, וכמובן זה דורש את אישור החברים כאן“.
2 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע
אבוקות ביציע
רוצים אולם חדש. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
גם ינאי עצמו דיבר אל האוהדים ואמר: "לכולנו ברור שבלי האנשים שפה איתי אני לא הייתי יכול להגיע. הם בנו את התשתית ועשו את הדרך הקשה, הסיזיפית והארוכה עם הרבה אכזבות והצלחות. כשפגשו אותי הכלי כבר היה בשל בשביל להתקדם. אני עופר ינאי, הבן של מרדכי וטוני, אבא של שירה, המייסד של נופר אנרגיה. באופי שלי ובאיך שאני עובד אני אדם של אנשים. אני מאמין גדול בעבודה קשה ואת כל מה שיש לי השגתי בעבודה קשה וביושר".
"הסיפור של הפועל, שהוא של האוהדים, הוא סיפור של התמודדות עם משברים וצמיחה למעלה, ולסיפור הזה התחברתי", המשיך ינאי. "בראייה שלי, מתווה העסקה נותן להפועל את הסיכוי הגדול ביותר להצליח. אני גדלתי במשפחה של שמונה ילדים ביבנה, ההורים שלי התעקשו לתת את החינוך הכי טוב שאפשר כדי לתת את הסיכוי להצליח. בראייה שלי, מתווה העסקה נותן להפועל את הסיכוי הטוב ביותר להצליח. אני מקווה שיהיו לנו הצלחות מדהימות השנה“.
לאחר ההסברים המפורטים, האוהדים העלו דברים שעל ליבם, חלק שאלו על הניהול השוטף, שאלות טכניות על ההסכם, תיארו את החיבור לקבוצה, סיפרו לינאי על הדרך שהמועדון הזה עבר לאורך השנים - ובעיקר העלו את הנושא העיקרי שעומד על הפרק: אולם חדש, מאחר והיכל קבוצת שלמה מונה רק כ-3500 מקומות ויש ביקוש רב למקומות נוספים.