מכבי ת"א טיילה היום (שישי) לגמר הפלייאוף, אליו חזרה אחרי שנת היעדרות, אחרי 85:112 מהדהד על האלופה (היוצאת) הפועל חולון שקבע 0:2 בסדרה, במשחק שבו שברה את שיא המועדון למשחק פלייאוף עם 18 שלשות (מ-34 ניסיונות). בונזי קולסון הצטיין עם 23 נקודות (9 מ-12 מהשדה, 5 מ-6 מחוץ לקשת), אחרי שבמשחק הראשון קלע 17 נקודות לצד 12 ריבאונדים. ווייד בולדווין הוסיף דאבל דאבל של 10 נקודות ו-10 אסיסטים לצד איבוד אחד בלבד.
כעת תמתין מכבי ת"א לזהות היריבה שתהיה הפועל ת"א או הפועל ירושלים, מה שמבטיח גמר מסקרן בין שתי יריבות ותיקות וגדולות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מודים לאוהדים
שחקני מכבי ת"א מודים לאוהדים
עלו לגמר. שחקני מכבי ת"א מודים לאוהדים
(צילום: עוז מועלם )
"אהבתי מאוד איך שהתחלנו את המשחק עם האנרגיות ותמיד עוזר אם קולעים טוב", אמר מאמן הצהובים עודד קטש בסיום. "היינו מרוכזים גם הגנתית ואני מאוד מרוצה מאיך שבאנו למשחק היום".
על שיא המועדון של 18 שלשות: "אי אפשר לתכנן את זה, אבל אפשר לתכנן את הדרך שבה משחקים. אני יוצא מהסדרה בתחושה יותר טובה, חזרו לנו האנרגיות, היה קשה להרים את עצמנו ועכשיו יש לנו אנרגיות. מרגישים את הסוף, אבל יש לנו עוד שני ניצחונות".
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"לא טוב לנו להרגיש פייבוריטים". קטש
(צילום: עוז מועלם )
לקראת סדרת הגמר שתחל בחמישי הבא: "הצוות המקצועי מחכה לדעת לאן להתכונן. להפועל ירושלים הפסדנו בגביע ובליגה, גם להפועל תל אביב הפסדנו ותמיד המשחקים צמודים. זה לא טוב לנו להרגיש פייבוריטים, יש לנו את יתרון הביתיות, אבל בסדרה קצרה צריך להיות 100% מרוכזים. מרגישים את הסוף, אנחנו שני משחקים מתואר ומלעשות עונה מצוינת מבחינתנו. מודעים לאיכות היריבה, מי שזאת לא תהיה. לא חושב שצריך להסביר לשחקנים יותר שזה לא הולך להיות פשוט ושצריכים להיות במיטבנו".
קולסון הוסיף: "אני מנסה לשחק חזק, לעשות כל דבר בשביל לעזור לקבוצה לנצח, לזרוק ולשמור בביטחון. דברים הולכים לי טוב אבל זה מאמץ קבוצתי, כולם משחקים במסגרת השיטה ועושים את העבודה שלהם. המאמן תמיד אומר לנו לשחק בשטף, להניע את הכדור ולרווח. אנחנו צריכים להמשיך ולהיות עקביים. את מי עדיף לנו לקבל בגמר? מתרכזים בעצמנו".
4 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
5 מ-6 מחוץ לקשת. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
כריס ג'ונסון וג'ו רגלנד הובילו מנגד עם 17 ו-16 נקודות בהתאמה, אך זה היה רחוק מלהספיק. חולון הפסידה בחמשת משחקיה העונה נגד מכבי ת"א. בנוסף, חולון קלעה היום רק 5 מ-15 מהקו, שיא שלישי בפלייאוף הישראלי בכל הזמנים.
המאמן המפסיד גיא גודס אמר: "אמרתי להם בחדר ההלבשה שהכי הייתי מאוכזב ברבע הרביעי שבו הרמנו דגל לבן, זה לא צריך להסתיים ככה עם שחקנים בוגרים ומקצוענים. מצד שני אני יכול להבין כי זה סוף עונה והמשחק גמור, זה חלק מהעסק. היה לנו קשה מאוד איתם כל השנה בפיזיות ובאגרסיביות".
4 צפייה בגלריה
 גודס
 גודס
"מה שאני רוצה זה לצאת לחופש". גודס
(צילום: עוז מועלם )
על האם היה אפשר לעשות משהו אחרת: "רק להכניס את כולם למיטת מתיחה ולמתוח אותם לגובה. ניסינו לשחק את הסגנון שלנו, לפעמים זה עבד ולפעמים זה פגע בנו. כמעט בכל משחק נגדם אלה דברים שקרו לנו, היה לנו מאוד קשה כי יש לנו סגנון מובהק עם המון ריצות ופיק אנד רולים. אני חושב שההרכב הנמוך דווקא הביא לנו את האליפות בשנה שעברה".
על עתידו אמר לסיום: "היכן אהיה בעונה הבאה? אולי אעבוד כפרשן, נחשוב מה נעשה. אם אני רוצה להישאר בהפועל חולון? נשב ונעשה סיכומים, עכשיו מה שאני רוצה זה לצאת לחופש".