חדר ההלבשה של מכבי ת"א, שהיה כל-כך שמח וגועש ביום שלישי האחרון, התחלף אתמול בפרצופים מאוכזבים אחרי ההפסד 86:74 למונאקו, שקבע שוויון 1:1 בסדרת רבע גמר היורוליג בין שתי הקבצות.
האווירה הייתה שונה לחלוטין. אם במשחק הראשון 700 האוהדים הצהובים עשו את ההבדל באולם סטל גסטון מדיסין, הפעם המארחת שינתה את כל הגישה. קודם כל הכרוז לא הפסיק להטריף את השחקנים, נשמעה מוזיקת עידוד שהכניסה את כולם לקצב וגם הקהל המקומי נתן את הטון. לא היו קרחות ביציעים והאוהדים היו מאוד אקטיביים, בטח לעומת הפעם הקודמת, עם תופים, מחיאות כפיים ועידוד לאורך כל המשחק.
4 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
סורקין מנסה לקלוע עוד שתי נקודות
(צילום: Valery HACHE / AFP)
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"במשחק אגרסיבי לשיפוט יש תפקיד מכריע". קטש
(צילום: Valery HACHE / AFP)
למען האמת ההפסד עצמו היה פחות מה שהעסיק את הצהובים, אלא יותר תצוגת השיפוט. 6 עבירות טכניות נשרקו לחובת הצהובים, ארבע מתוכן ברבע האחרון. כמו כן, ווייד בולדווין ודארן היליארד הורחקו. בולדווין נשלח לחדר ההלבשה אחרי שנשרקה לו עבירה והוא סימן עם היד "תנועה של כסף" לעבר השופטים. במכבי הדגישו שבשני המשחקים האחרונים נשרקו במצטבר 57 עבירות לחובת הקבוצה לעומת 37 למונאקו. בקבוצה מודעים לכך שבשני המשחקים השחקנים הגיעו מאוד אגרסיביים ואינטנסיביים, אבל רואים בשיפוט משהו חריג מאוד. "הרגו אותנו עם השיפוט", אמר גורם במועדון. "כשצמצמנו כבר ל-8 הפרש ברבע האחרון והמומנטום היה אצלנו, פתאום הגיעה עוד שריקה הזויה שהרסה את הכל. זה קרה ככה בכל פעם".
המאמן עודד קטש, שגם קיבל עבירה טכנית, התייחס לכך: "היה משחק מאוד אגרסיבי עם המון אמוציות, ובמשחק אגרסיבי לשיפוט יש תפקיד מכריע. הייתה מן הרגשה שלנו מאפשרים להיות פחות אגרסיביים, ובגלל שאני תמיד מעדיף להגיד את האמת, אז עדיף שאני אעצור כאן לגבי השיפוט". רק שאז הוא המשיך. "זאת לא תחושה נעימה לא לקבל את אותן השריקות בשני הצדדים, זאת לא תחושה נעימה בכלל". הכוכב הגדול של מונאקו, מייק ג'יימס, לעומת זאת, עקץ את קטש ומכבי כשצייץ: "יש לי רק דבר אחד להגיד - תנצחו בקלאס, תפסידו בקלאס".
"יש לי רק דבר אחד להגיד - תנצחו בקלאס, תפסידו בקלאס": הציוץ של מייק ג'יימס

"צריכים ללמוד מהמשחק הזה"

היכולת של שחקני מכבי ת"א, יש לציין, לא הזכירה את זו ממשחק מספר 1 בסדרה. ועדיין, קטש דאג להחמיא: "אני מאוד גאה בשחקנים על המאמץ והרצון. אני חושב שהגבנו טוב. זה לא פשוט לשחק אחרי 48 שעות עוד משחק כזה אינטנסיבי. לא קל לצפות לתפקוד מקסימלי במצבים האלה. אהבתי את איך שהשחקנים הגיבו - טראש טוק ואמוציות זה חלק מהמשחק, בטח באווירה כזאת".
4 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין יואן מקונדו
ווייד בולדווין יואן מקונדו
היה עצבני בסיום. בולדווין
(צילום: Valery HACHE / AFP)
בולדווין, שהיה מאוד עצבני בסיום, הוסיף: "אם מישהו חשב שאנחנו נגיע למונאקו לשני משחקים ויהיה לנו בהם קל, אז הוא חי בפנטזיה. אנחנו צריכים להתמקד עכשיו במשחק השלישי, אנחנו רוצים לשמור על המאזן הטוב שיש לנו בהיכל".
בונזי קולסון סיכם: "אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה ולהמשיך לצמוח בתוך הסיטואציה. היה משהו מנטלי הפעם, דיברנו על הדברים האלה. היינו צריכים להתחיל את המשחק בצורה טובה יותר ולהיות חזקים יותר מנטלית".
4 צפייה בגלריה
מרטין
מרטין
מרטין מתקשה מול ההגנה הצרפתית
(צילום: Valery HACHE / AFP)
בקבוצה רוצים לשים כמה שיותר מהר את המשחק הזה מאחוריהם, אבל גם מצד שני לתעל את האנרגיה שאיתה הם יצאו כדי להוציא את כל העצבים והתסכול במשחק השלישי בסדרה - כבר ביום שלישי - ולעשות עוד צעד לכיוון הפיינל פור. במכבי בטוחים, למרות הכבוד שהם רוחשים למונאקו, ששני המשחקים הבאים לעיני אולם מלא תלויים רק בהם. הקבוצה כבר המריאה ארצה בלילה שבין חמישי לשישי, השחקנים אמורים לקבל היום חופש ומיד לאחר מכן לחזור לאימונים.