"יום שחור לכדורסל האירופי": מהומת הענק בדקות הסיום אתמול (חמישי) של המשחק השני בסדרת רבע גמר היורוליג בין ריאל מדריד לפרטיזן בלגרד היממה את היבשת. מחזות כאלו לא נראו שנים, אם בכלל, במפעל האירופי הבכיר וגם השופטים החליטו בעקבות כך לשרוק לסיום ולהשאיר את תוצאת המשחק על כנה: 80:95 לפרטיזן, שסוגרת שני ניצחונות חוץ מדהימים על ריאל מדריד ועולה ל-0:2 בסדרה.
הכאוס החל, קצת פחות משתי לסיום, כאשר סרחיו יוי מריאל ביצע עבירה גסה על קווין פאנטר מפרטיזן, שהגיב בזעם, דחף את הספרדי ואיים עליו באגרוף. מכאן, העימות התפתח למהומת ענק על הפרקט בהשתתפות שחקני שתי הקבוצות. האירוע המכוער באמת: גרשון יאבוסלה שהטיח את דנטה אקסום על הרצפה, תוך שהוא פוצע אותו ברגלו. עד כדי כך היו חריגים האירועים, עד ששוטרים שנכחו באולם נכנסו לפרקט והחלו להפריד בין שחקני הקבוצות. אגב, לא פחות מ-21 שחקנים ואנשי צוות הורחקו על-ידי השופטים וצפויים לעמוד לדין משמעתי.
3 צפייה בגלריה
פאנטר ויוי
פאנטר ויוי
פאנטר ויוי עם אגרופים שלופים
(צילום: EPA/Juan Carlos Hidalgo)
3 צפייה בגלריה
המהומה על הפרקט
המהומה על הפרקט
המהומה על הפרקט
(צילום: EPA/Juan Carlos Hidalgo)
3 צפייה בגלריה
פאנטר ומוסה
פאנטר ומוסה
פאנטר מנסה להכות את מוסה
(צילום: EPA/Juan Carlos Hidalgo)
ביורוליג הוציאו הודעה חריפה בעקבות האירועים: "אנחנו מגנים בכל תוקף את האירועים שקרו בסיום המשחק. אירועים כאלה אינם מייצגים את ערכי הכבוד שהליגה ומועדוניה מקדמים ושהספורט והכדורסל מכוונים לשם". בתקשורת הספרדית והסרבית, כצפוי, היו בהלם. "יום שחור לכדורסל", נכתב ב"מוצארט". ב"אס" ציינו כי "זה לא היה משחק כדורסל, אלא יותר כמו קרב ג'ודו".
מאמן פרטיזן, ז'ליקו אוברדוביץ', ניסה במסיבת העיתונאים להרגיע את העניינים: "מה שקרה לא טוב לתדמית של ריאל, פרטיזן והכדורסל. זה לא אמור לקרות לעולם. ועדיין, אנחנו מדברים על רגשות כן, לשחקנים יש רגשות וזה קרה. מצד שני, אחרי המשחק הם בירכו אחד את השני. מרגע זה והלאה אני הולך לנסות להרגיע את כל האנשים בבלגרד. למה? כי יש לי כאן חברים. ריאל זה מועדון נהדר. אני רוצה שאנשים ידברו על כדורסל, ולא על האירועים הללו".
"זה לא היה משחק כדורסל, אלא יותר כמו קרב ג'ודו": שער ה"אס"
"לא התחלתי שום דבר, תסתמו את הפה": הציוץ של קווין פאנטר
לא ברור אם אקסום כלל יהיה כשיר להמשך הסדרה. הוא נצפה עוזב את האולם עם קביים ורופא פרטיזן, מומה יאקובלייביץ', סיפר כי זה היה אפילו יכול היה להיות גרוע יותר: "הגיד שלו נקרע. זו פציעה חמורה. נטוס לבלגרד ונעבור צילום. הדרך שבה יאבוסלה זרק אותו כמו בג'ודו. הוא צריך ללכת על זה לכלא, או להשעותו לכל החיים. כשיאבוסלה זרק אותו, אקסום יכול היה לשבור את עמוד השדרה או להיפצע קשה בראשו ולסיים את הקריירה. זה היה נורא, בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה". אגב, פאנטר, שהיה מאלו שפתחו במהומה, צייץ אחרי הקטטה: "לא התחלתי שום דבר, תסתמו את הפה".
רודי פרננדס מריאל מדריד היה מבויש ואמר: "אחרי מה שחווינו, אנחנו צריכים להגיד סליחה לאוהדים שלנו בפרט ולכל אוהדי הכדורסל בכלל. כשחקנים יש לנו רגשות ואנחנו עושים טעויות. היום היה אחד הימים הללו. זה חייב להיעצר עכשיו".
גם סרחיו יוי, שהחל בקטטה, סיכם: "מה שקרה על המגרש לא אמור לקרות לעולם. אני לוקח אחריות על העבירה הקשה שעשיתי שהובילה לאסון הזה. התנצלותי בפני אוהדי הכדורסל".