במהלך כל הדרמה שהתרחשה אתמול (חמישי) בכדורסל הישראלי, כשהפועל ת"א החליטה לא לעלות לשחק בדרבי מול מכבי במסגרת חצי גמר גביע ווינר, הצהובים - שצפו ממול במתרחש - דאגו לא לקחת חלק בתוך כל הבלגן. מאידך, הם גם עשו פעולות שנראו מנותקות מהדרמה שהתרחשה מחוץ לאולם.
עוד על סערת ביטול הדרבי התל אביבי
ב-20:05 בערב, אחרי שכבר היו שמועות ולחשושים על כך שהפועל ת"א לא תעלה לשחק, סגנית האלופה הוציאה הודעה רשמית על כך, אבל אצל היריבה העירונית לא ממש התרגשו. ב-20:30, השעה שבה השחקנים היו צריכים לעלות על הפרקט בשביל החימום, נשלח סרטון בחשבון הטלגרם של המועדון בו הם נראים יוצאים מחדר ההלבשה לכיוון הפרקט עם הכיתוב: "בואו, עולים למגרש". כמה שניות לאחר מכן עלה עוד סרטון, בעמוד הטוויטר הרשמי, עם הכיתוב: "קפטן, תוביל את הדרך".
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א עלו לפרק
שחקני מכבי ת"א עלו לפרק
"בואו, עולים למגרש". שחקני מכבי ת"א על הפרקט בהיכל קבוצת שלמה
(צילום: יאיר שגיא )
האדומים לא ממש אהבו את זה, בלשון המעטה. "בטח הם דואגים להראות שהם עושים הכל לפי הספר כדי שיוכלו להצדיק את זה שהם קיבלו ניצחון טכני", אמרו אצל היריבה העירונית.
לאחר מכן, כשמכבי ת"א הבינה שהשחקנים של הפועל אפילו לא עולים להתחמם, שחקניה פשוט התחילו לערוך אימון מול קהל האוהדים שלהם שכבר נכנס פנימה לאולם. "לא הבנתי איך הם פלשו לנו פתאום לאולם", אמר גורם במועדון האדום. יש לציין שדקות ספורות מהרגע שהצהובים החלו לערוך אימון כרגיל, האורות בהיכל קבוצת שלמה פשוט כבו. מקרי? ממש לא.
תגובות לאירועי הדרבי התל אביבי
(צילום: באדיבות ONE)
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
לא רצו להיות צד בתוך סיפור ביטול המשחק. מכבי ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
במכבי ת"א לא רצו להיות צד בתוך סיפור ביטול המשחק. מטעם המועדון לא יצאה הודעה בנושא, ובקבוצה בקושי דיברו על המצב. אחרי שהאורות כבו באולם, שחקני האלופה ירדו לחדר הלבשה, החליפו לבגדים הרגילים ויצאו אחד אחרי השני לכיוון האוטובוס של הקבוצה בדממה.
לאחר פרסום הכתבה, מכבי ת"א הגיבה לראשונה על אירועי אמש: "בניגוד לכתוב בכתבה, מכבי ת"א לא עקצה אף אחד. הקבוצה מתכוננת למשחק לפי התרגולת הקבועה עד שצוות השופטים מנחה אחרת. הקבוצה לא פועלת לפי הודעות הקבוצה היריבה או כי 'כולם ידעו שלא יהיה משחק', אלא לפי הנחיות המארגנים. בתוך כך חשוב לומר שלא כך רצינו לעלות לגמר גביע ווינר. מכבי תמיד רוצה לנצח על הפרקט ועדיף מול ההרכב החזק ביותר שהיריבה שמולנו יכולה להציב למשחק".

ארגון אוהדי מכבי ת"א: "לא נגיע לגמר גביע ווינר"

עוד מישהו שהגיב היה "הגייט" -ארגון אוהדי מכבי ת"א. "אנחנו מבינים את הביקורת וחשוב לנו להסביר את המצב. כשהתחלנו להיכנס לא בדקו לנו ת.ז והיינו עסוקים בכניסת ציוד ואנשים. כשכבר היינו בפנים לא היינו מחוברים למה שקורה בחוץ והתעסקנו בהכנות למשחק ותפאורה. השירים שהיו ביציע היו מהתרגשות של פתיחת עונה ודרבי. לא חגגנו ניצחון טכני ולא את זה שאוהדי הפועל בחוץ. אנחנו מבינים שזה לא הצטייר טוב בטלוויזיה. בדיעבד, אחרי שאנחנו יודעים את כל הפרטים, אנחנו מצטערים על הצורה שזה יצא".
"אנחנו קוראים למינהלת לקיים את משחק חצי הגמר שוב, הפעם עם יחס הוגן לאוהדים שיאפשר כניסה של שני הקהלים. למשחק גמר שאליו הגענו בצורה הזאת - אנחנו לא נגיע. ואנחנו קוראים גם לקבוצה להצטרף אלינו".