אין הרבה שחקנים שהעזו להגיד "לא" למכבי ת"א – רק כי הם מזוהים עם היריבה הגדולה. בדיוק לפני עשרה חודשים קיבל תומר גינת הצעה, שכאמור בדרך כלל אי־אפשר לסרב לה, אך הוא בחר ללכת עם הלב ולחזור להפועל ת"א, ממנה יצא לפריז לבלואה. "אהבה לעולם לא נכשלת", כתב אז הפורוורד והעיר את שוק השחקנים המקומי המנומנם עם סיפור פיקנטי מתובל ברומנטיקה. הרי מדובר בישראלי הבכיר בליגה, שמחליט לקדש את סמל המועדון ולא את סמל הדולר – כאשר הצהובים הציעו לו חוזה בסכום כפול.
גינת הוא ווינר בנשמה, אבל לא בטוח שאפילו הוא תיאר לעצמו שבשלב הזה של העונה הקבוצה שלו תהיה מדורגת במקום השני בליגה ובמרחק שלושה משחקים מזכייה ביורוקאפ.
3 צפייה בגלריה
תומר גינת שחקן הפועל ת"א
תומר גינת שחקן הפועל ת"א
חובנטוד מחכה לו. גינת
(צילום: עוז מועלם)
כדי להתקרב לחלום הגדול, גינת והאדומים יצטרכו לנצח הערב (21.00) ברבע הגמר בספרד את אחת הקבוצות החזקות במפעל – חובנטוד בדאלונה – המדורגת במקום השישי בליגה שלה, כך שמדובר במשימה מאתגרת במיוחד.

"נהנה להגיע לעבודה כל יום"

אגב, כבר שנתיים ברציפות שגינת מגיע למעמד שמונה האחרונות במפעל (עשה זאת גם עם קבוצתו הקודמת), והוא להוט לשבור את המחסום הזה. "הפעם אני מרגיש שאפשר לעשות את זה", מצהיר הפורוורד, ומדבר על הקשר החזק עם הקבוצה שלו: "גם אם הדברים היו הולכים פחות טוב, ברגע שקיבלתי את ההחלטה ידעתי שעשיתי טוב שהגעתי הנה. אני מרגיש במקום שבו אני צריך להיות, מרגיש שלם. אני מאושר, כיף לי להגיע לעבודה כל יום".
"עברתי קיץ מטורף. הגעתי עם לחץ וציפיות גבוהות מעצמי, וגם מהסביבה. לפעמים הצלחתי להתמודד עם זה קצת יותר טוב ולפעמים קצת פחות, אבל עשיתי כל מה שאני יכול ויודע"
לא מעט אנשים הופתעו כשגינת החליט לוותר על הקריירה האירופית ולשוב לארץ אחרי שנתיים בצרפת, שם העמיד ממוצעים של 8.9 נקודות לצד 4.7 ריבאונדים ב־24 דקות ביורוקאפ. אחרי הרעש שיצרה החתימה שלו בהפועל ת"א, גם רף הציפיות ממנו הרקיע שחקים. היו כאלה שחשבו שהוא לא יצליח לעמוד בלחץ, אבל גינת הוא אחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה, כולל באירופה, עם תרומה מכובדת יחסית למפעל שבו אין הגבלה על שיתוף זרים – 10.1 נקודות ו־5.4 ריבאונדים ב־23.5 דקות.
3 צפייה בגלריה
פרנקו
פרנקו
"תומר חצה מחסום מאוד משמעותי". פרנקו
(צילום: עוז מועלם)

פרנקו: "תומר מביא גם רגש וגם יכולת"

אבל לא מדובר רק בסטטיסטיקה, אלא בעיקר במנהיגות ובנוכחות שלו על הפרקט ובחדר ההלבשה. "אני חושב שאני בעונה טובה", ממשיך גינת. "להגיע להפועל ת"א אחרי מהפכה גדולה עם כל כך הרבה שחקנים ונשקים – זו לא אותה קבוצה מהקדנציה הקודמת שלי. להיות חלק מסגל עמוק ומוכשר זו זכות גדולה ומשהו שצריך להתרגל אליו. היו לי תקופות פחות טובות אבל הצלחתי לשמור על יציבות. עברתי קיץ מטורף, הגעתי עם לחץ וציפיות גבוהות מעצמי, וגם מהסביבה. לפעמים הצלחתי להתמודד עם זה קצת יותר טוב ולפעמים קצת פחות, אבל עשיתי כל מה שאני יכול ויודע".
למאמן שלו דני פרנקו אין תלונות: "תומר חצה מחסום מאוד משמעותי, הוא הצליח גם לרגש וגם להביא יכולת. הצדיק את המהלך גם מקצועית וגם ערכית למועדון. חזר מהדלת הראשית, והראה להרבה מאוד שחקנים שאפשר גם לחזור בקול תרועה רמה וגם להיות שחקן מאוד משפיע, וזה לא דבר שבהכרח שחקנים מצליחים לעשות. מבחינה מקצועית, רואים את ההתקדמות שלו, הוא קולע באחוזים גבוהים יותר מהשדה, מתאים את עצמו לכדורסל המודרני גם ברמה הפיזית וגם ברמת הקליעה, ובוודאי בניסיון ובהבנת המשחק".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א בכדורסל
אוהדי הפועל ת"א בכדורסל
2,000 אדומים עשו את הדרך לבדאלונה
(צילום: יאיר שגיא)
גינת וחבריו בטח לא הולכים ללקק דבש הערב מול אחת הקבוצות הפיזיות במפעל, שנהנית מארבעה גבוהים איכותיים. הפורוורד הישראלי לא נחשב לשחקן הגנתי גדול, ובהפועל בונים על הקליעה מחוץ לקשת, על ריבאונד ההתקפה ובעיקר על חוכמת המשחק שלו.
גינת והחברים שלו יזכו הערב לתמיכה של כ־2,000 אדומים שעשו את הדרך לבדאלונה.