לקראת מוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, שייערכו בחודש הבא, נבחרת ישראל הבוגרת ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן החדש אריאל בית הלחמי וקפטן הנבחרת תומר גינת.
"אני מאוד נרגש, זה הקמפיין הראשון שלי ואני כבר מחכה להתחיל, בטירוף מה שנקרא", אמר המאמן בפתח דבריו.
1 צפייה בגלריה
"אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה במקום הראשון". בית הלחמי
"אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה במקום הראשון". בית הלחמי
"אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה במקום הראשון". בית הלחמי
(חגי מיכאלי, one)
על נועם יעקב ודניאל וולף, שני המצטיינים של נבחרת העתודה: "את נועם הזמנו כבר לסגל, הוא יצטרך להילחם על המקום שלו כי הסגל מונה הרבה גארדים. דניאל באמת הוא היה הפתעה, מאוד התרשמתי מהטורניר שהוא עשה. אנחנו רוצים להזמין אותו, יש קצת בעיה עם האוניברסיטה שלו. הוא צריך לחזור הביתה כדי לסגר את הדברים, אבל הוא בהחלט שווה את הצ׳אנס. להגיד אם הוא יהיה בסגל הסופי זה עוד קצת מוקדם".
על שחקנים שלא הגיעו: "אני דווקא רוצה להתייחס לשחקנים שכן נמצאים, שהוכיחו את המחויבות שלהם. לא קל לוותר על הקיץ והחופש, והשחקנים שפה צריכים לקבל את כל הפוקוס והערכה. לגבי השחקנים שלא באו, לכל אחד יש הסיבות שלו".
על המטרות לקמפיין: "אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה במקום הראשון. הטורניר הזה הוא לא פשוט ונבחרת אחת עולה מתוך שמונה. אנחנו רוצים לגבש את הסגל הזה, לראות כדורסל טוב ומחויב. הסגל די חדש, וזה אחד מהסגלים הצעירים שראינו בשנים האחרונות".
על דני אבדיה: "מהיום הראשון הוא התחייב להיות כאן. יש לו פציעה שדי מדאיגה את וושינגטון וכרגע הוא לא כשיר להיות איתנו באימונים. הרופא שלו מארה"ב הגיע לכאן כדי לערוך לו בדיקות, מקווה שהפציעה לא רצינית ונוכל לקבל אותו. הוא עשה הכל על מנת להיות פה".
הקפטן תומר גינת הוסיף: "תמיד כיף להגיע לנבחרת ישראל, בטח בתחילת קמפיין וקיץ שכולנו מגיעים עם מטרה מסוימת. זה פרק חדש עם אריאל, לי כבר יצא לעבוד איתו מספר פעמים. אני רוצה לדבר על נבחרת העתודה שעשתה דברים מדהימים, הביאו הרבה כבוד לנו ולכדורסל הישראלי. אנחנו מקווים גם לעשות קיץ טוב ולהתקדם ביחד".
טורניר טרום המוקדמות לפריז 2024 יתקיים בטאלין שבאסטוניה, שם הנבחרת תפגוש את מקדוניה, צ'כיה ואסטוניה. שתי הראשונות בבית הזה ייצאו לפולין לחצי הגמר והגמר מול הבית המקביל שכולל את פולין, בוסניה, פורטוגל ובולגריה. מנצחת הטורניר תעלה לטורניר המוקדמות האולימפי שיתקיים בקיץ 2024. איתי שגב שעבר ניתוח בעינו, אינו כשיר לקמפיין הנבחרת ושוחרר.
סגל הנבחרת המלא: תומר גינת, ים מדר, דני אבדיה, יפתח זיו, איתי שגב, גיל בני, רומן סורקין, רועי הובר, עוז בלייזר, נועם אביבי, נתנאל ארצי, עידן זלמנסון, בר טימור, רועי פריצקי, יאיר קרביץ, נועם יעקב, רז אדם, נמרוד לוי, גבי צ'אצ'אשווילי.