עידן חדש בהפועל ת"א - רק מה המשמעויות של זה? המועדון האדום הודיע היום (רביעי) רשמית על כניסתו של איש העסקים, עופר ינאי, שיחזיק כ-51 אחוז מהמניות ויזרים כ-30 מיליון שקל. זאת, כמובן, בכפוף לאישור חברי העמותה בישיבה שתתקיים בעוד כשלושה שבועות (ה-7 באוגוסט). על כוונתו של ינאי להצטרף לאדומים פורסם לראשונה ב-ynet. כעת מסביר היו"ר רמי כהן על הדרך בסופה הבשילה העסקה, ועל המשמעויות על עתיד המועדון וגורלם של האוהדים-בעלים במסגרת הדרך החדשה.
הקשר בין כהן לינאי נוצר לפני שנתיים, באמצעות שני שותפיו (שהם במקרה גם אוהדי הקבוצה) נדב טנא ושחר גרשון, כחלק מעסקת חסות. בעונה שחלפה החיבור התהדק וינאי אף תמך כספית בקבוצה, כשבמהלך החודשים האחרונים עלתה האפשרות שהוא ייצטרף כבעל שליטה במטרה להגדיל את תקציב המועדון. המהלך אמור להגדיל את התקציב השנתי של הפועל ת"א מ-18 מיליון שקל ל-25 מיליון.
3 צפייה בגלריה
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
"מכיר את חשיבות האוהדים". ינאי (צילום: עוז מועלם ורונן פדידה)
רמי, מה עומד מאחורי ההחלטה? "הניסיון לצרף אנשים להפועל ולגייס כספים הוא תהליך שהתרחש ומתרחש כל הזמן ובצורות שונות. ובנושא השותפות, חיפשנו אנשים שיתאימו גם ברמת הכסף וגם ברמת הבן אדם. זה התחיל כתרומה ואז הגיע הרצון להיכנס למהלך גדול יותר. לאט לאט התקדמנו כשהיעד היה להגיע לקיץ הזה כשזה חתום".

אין סיבה לוותר על הקשר עם הקהל

מדובר בצעד מאוד דרמטי וקיצוני עבור המועדון שעד כה היה בשליטת עמותת האוהדים, שנוסדה ב-2007 והקימה מחדש את המועדון בליגה א'. העמותה מונה כיום כ-2,300 חברים. במסגרת העסקה ינאי יהיה בעל השליטה במועדון ויחזיק כ-51 אחוז מהמניות, אבי זינדנברג יחזיק ב-30 ועמותת האוהדים תסתפק כעת ב-19 אחוז בלבד.
מה המשמעויות של המהלך מבחינת האוהדים? "ההחלטה ללכת עם עופר היא גם בגלל שהוא מעריך את מה שעשינו לאורך השנים, כשהחשיבות של הקהל עבור הפועל ת"א היא חלק מזה. הוא לא מחפש להזיז אותנו הצידה יותר מדי, אלא מחפש שנמשיך להיות בתוך האירוע. אני חושב שאנחנו עושים את זה טוב וגם עושים את זה בהתנדבות, וגם עם המון יתרונות שזה בעיקר הקשר עם הקהל. אין שום סיבה לוותר על זה. החלק השני היה להשאיר את העמותה רלוונטית כי בעצם הקמנו חברת בת לניהול הבוגרים, והעמותה תישאר גם במחלקת הנוער ותישאר רלוונטית. אנחנו לא רוצים לוותר על מה שיש אלא רק להגדיל ולשפר".
3 צפייה בגלריה
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן בדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן בדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
"לא רוצים לוותר על מה שיש". כהן
(צילום: נמרוד גליקמן)
הצעד הזה היה הכרחי לשאיפות של המועדון? "הרגשנו שכדי לעלות לרמות הגבוהות אנחנו צריכים סכומים אחרים, וסכומים אחרים דורשים גם ויתורים. לאורך כל החודשים האחרונים חשבנו אילו ויתורים אפשר לעשות ואילו לא, איך אנחנו בכל זאת מצליחים להכניס כסף גדול, ולא פוגעים במה שיש. הגענו למסקנה שאפשר לעשות גם וגם".

"עובדים ומחליטים ביחד"

בשורה התחתונה, לעופר תהיה את המילה האחרונה? "תמיד אומרים שלעבוד עם שותפים זאת עבודה. יצא שהחיים שלי עברו ככה שרוב הזמן הייתי עצמאי בעסקים שלי אבל אף פעם לא לבד, תמיד עם שותפים. צריך לדעת איך לעשות את זה. אני חושב שגם לאורך כל השנים האחרונות עם אבי (זידצנברג) וגם בשנה האחרונה יחד עם עופר, כבר עבדנו ככה - עובדים ומחליטים ביחד, וככה זה גם צריך להיות. ברור שיש לעופר מילה, ולא סתם מילה, את ה-מילה, אבל הרעיון הוא לעשות דברים ביחד ואני חושב שזה אפשרי".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
יש להם בעלים חדש. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
אז עכשיו כשנכנס למועדון סכום גדול של כ-30 מיליון ש״ח, מה המטרות שלו? "זאת המטרה העיקרית. המטרה הייתה בקיץ הזה להכניס כספים. מכרנו את כל המנויים, גייסנו חסויות חדשות, עכשיו אנחנו רוצים להכניס את עופר, ועד שזה לא עובר את אישור העמותה זה עוד לא קורה. אחרי שזה יקרה? מה שנשאר זה רק לברוח עם הכסף (צוחק). לאן אני בורח? אם אני אגלה, תמצאו אותי".