אחרי המהפכה הדרמטית במבנה הבעלות על הפועל ת"א, איש העסקים עופר ינאי - שנכנס כשותף העיקרי במועדון ויחזיק ב-51 אחוז מהמניות - אישר גם הוא את הידיעה, שנחשפה לראשונה ב-ynet - בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו.
"אני מצטרף היום (בכפוף לאישור סופי של חברי העמותה) למשפחה נוספת מעבר למשפחה הרגילה ומשפחת נופר אנרגיה, משפחת הפועל ת"א", כתב ינאי.
2 צפייה בגלריה
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
יחזיק במרבית המניות של המועדון. איש העסקים עופר ינאי
"כמי שחי צמוד למנהלים אוהדי הפועל ידעתי שמדובר בתופעה מיוחדת, אבל השנה האחרונה שבה הייתי מעורב מאחורי הקלעים והחודשים האחרונים של המו"מ גרמו לי להבין עד כמה. הפועל, עבור אוהדיה, היא הדבר הכי יקר שיש, כמו בן משפחה כמו תינוק שרק לומד ללכת".
"המעורבות שלי בשנה האחרונה הייתה מאחורי הקלעים בשביל ללמוד את המערכת וההחלטה להכנס מבטאת את הכבוד וההערכה שלי לקהילה של הפועל. מתווה העסקה הנוכחי הוא גם אות הכבוד שלי למסע שהאוהדים עשו עם הקבוצה עד היום בכוחות עצמם. כמישהו שעשה את כל מה שיש לו בעבודה קשה מאפס אני מתחבר ומעריך את זה. מעבר לכך כבן למשפחה של שמונה ילדים מעיירת פיתוח עם זוג הורים אנשי חינוך ששמו אותי ואת אחיי בחינוך איכותי שהיה יקר כל כך עבורם - רק בשביל לתת לנו את הסיכוי להצליח. מתווה העסקה הנוכחי מאפשר בדיוק את זה - סיכוי להצליח".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
בעלים חדש להפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"אני רוצה להודות לאנשי גליל עליון שנתתי להם חסות בשלוש השנים האחרונות. את המעט שאני מבין בכדורסל ישראלי למדתי שם".

מהלך דרמטי

המהלך יביא לשינוי משמעותי באופן שבו התנהלה הפועל ת"א עד כה - כקבוצת אוהדים. עמותת האוהדים נוסדה בשנת 2007 והקימה מחדש את המועדון בליגה א', במקום גלגולה הקודם של הפועל ת"א, שקרסה כספית והתפרקה. כיום מונה העמותה כ-2,300 חברים ומחזיקה ב-51 אחוז מקבוצת הכדורסל הבוגרת וכן בבעלות מלאה על מחלקת הנוער. כעת היא צפויה לעבור לידיו של ינאי כבעל השליטה, ואילו אבי זידנברג יחזיק ב-30 אחוז מהמניות ולעמותת האוהדים יישארו 19 אחוז בלבד. המשמעות היא שהפועל ת"א זונחת למעשה את מודל קבוצת האוהדים ועוברת לניהול בידיים פרטיות.
ינאי (48) הוא היו"ר, המייסד ובעל השליטה של חברת "נופר אנרגיה", העוסקת בייזום, השקעה, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. בשנים האחרונות החברה משמשת כנותנת החסות הראשית של קבוצת הכדורסל הפועל גליל-עליון, שמשחקת גם היא בליגת העל. ההסכם בינו לבין הפועל ת"א כפוף לאישור חברי העמותה, באספה שצפויה להתקיים ב-7 באוגוסט.
בשנים האחרונות, בזמן שהפועל ת"א עשתה קפיצה משמעותית מבחינה מקצועית וניהולית, מי שנכנס מאחורי הקלעים והיה אחראי על חלק משמעותי מהתקציב הוא אבי זינדברג. המהלך הזה הוביל את המועדון לחשיבה מחודשת על האופן שבו אפשר לצרף גם אנשים מבחוץ שישקיעו כספים - והתוצאה היא כניסתו של ינאי.
בהודעה מטעם המועדון נכתב: "בחודשים האחרונים התנהלו שיחות בין עופר ינאי, אבי זידנברג ויו"ר העמותה רמי כהן במטרה לגבש מתווה שיאפשר את המשך הצמיחה של המועדון בהתבסס על שיתוף הפעולה המוצלח שהתקיים לאורך תקופה ארוכה. לשמחתנו, השיחות הבשילו ובישיבת הוועד המנהל שנערכה אתמול (שלישי) הוצג לחברי הוועד מתווה להסדרת יחסי הגומלין בין עופר ינאי, אבי זידנברג והעמותה".
בקבוצה הסבירו כי "לאחר השינוי, הפעילות השוטפת של המועדון תנוהל ללא שינוי, העמותה תהיה חלק מדירקטוריון חברת הבת ותייצג את המועדון במוסדות הכדורסל, כמו גם תנהל ותפתח את מחלקת הנוער והנשים ותהיה אחראית על הקשר מול הקהילה והפעילות החברתית".