ב-22 ביולי - בזמן שהפועל ת״א בנתה את סגל השחקנים שלה לעונה הקרובה - בהנהלה והצוות המקצועי החליטו לעשות מהלך משמעותי מבחינתם והאריכו את החוזה של ג׳יימס יאנג שנחשב היה לאחד מהשחקנים הבולטים במועדון, אחרי שבעונה שעברה העמיד ממוצעים של 16.9 נקודות ו-6.5 ריבאונדים. אז איך מעמדה כזו הוא הפך לשחקן שבכלל לא מתלבש למשחקים?
כזכור, בסוף חודש מארס 2021, יאנג נפצע במהלך משחק מול הפועל ירושלים, הוא סבל מקרע מלא במפשעה ולמעשה גמר את העונה. בעונה שעברה במהלך חודש מאי, רגע לפני הישורת האחרונה של העונה, הוא נפצע, כשבפעם ההיא סבל מקרע ברצועות הקרסול. כאמור, בזמן שהוא נמצא בתהליך החלמה, בהפועל ת״א בחרו להחתימו לעונה נוספת. ואז, במהלך טורניר קדם העונה באילת, הפורוורד נפצע שוב. הפעם באזור המפשעה.
1 צפייה בגלריה
ג'יימס יאנג
ג'יימס יאנג
נפצע שוב ושוב. יאנג
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שנבדק על ידי רופא הקבוצה, נאמר ליאנג שעדיף שמומלץ לו לעבור ניתוח. יאנג הלך לייעוץ רפואי נוסף אצל הרופא שלו בארה״ב, שם התברר לו שהוא לא חייב לעבור את הניתוח ושתוך חודש הוא יוכל לחזור לכשירות מלאה. וכך קרה. הבעיה היא שבהפועל ת״א הסתכלו רק על האבחנה הראשונית ובזמן הזה החתימו כבר שחקן במקומו - ג׳ורדן מקריי.
המצב של היום לא טוב לשני הצדדים. עבור הקבוצה מדובר על הוצאה של 15,000 דולר בחודש על החוזה שלו, ועבור סאקה מדובר כמובן בסיטואציה בכלל לא פשוטה, כשהוא מגיע לכל האימונים אבל לא באמת לוקח חלק משמעותי בהם, אלא רק מתאמן בצד עם המאמן כושר. למשחקים הוא כלל לא מתלבש. יאנג לא שיחק מאז העונה שעברה, כך שגם קבוצות אחרות לא בטוח ירצו לקחת אותו.
אחרי החתמתו של מקריי, בהנהלה ניסו לשחרר את יאנג עם הסכם פיצוי מסוים, אבל לא הגיעו לעמק השווה משום שההצעה הייתה רחוקה משמעותית מהחוזה המקורי שלו. בינתיים, בהפועל ת״א כבר צירפו בשבוע שעבר זר שמיני עם החתמתו של צי׳נאנו אונואקו. צעד לא בדיוק אופייני עבור המועדון שמחזיק בשחקנים ישראלים בכירים רבים. נכון לעכשיו, יאנג לא מוכן להתפשר כלכלית על חוזה שמובטח לו, ומעדיף להמשיך לחפש קבוצה שתוכל לעמוד בחוזה המקורי שלו. אם לא, אז בהפועל ת״א יצטרכו לשאת את כל שכרו עד לסיום העונה מבלי להשתמש בו כלל.