יובל זוסמן בדרך לחתימה בהפועל ירושלים לשלוש עונות, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. הפורוורד 25, 2.02) נפרד היום (שני) מאלבה ברלין באמצעות הפעלת סעיף השחרור שלו כדי להצטרף למחזיקת הגביע.
אחת המטרות המרכזיות של הפועל ירושלים והצוות המקצועי היא לעבות את הסגל הישראלי ובנוסף להחתים שחקנים ישראלים בעלי ניסיון בארץ ובאירופה. השם הראשון שעלה בפנקס השמות הוא של זוסמן, ששיחק במכבי ת"א בליגה הישראלית וביורוליג, וכאמור בשנתיים האחרונות במדי אלבה ברלין, לצד תמיר בלאט. "תודה לך על שתי עונות ביחד ובהצלחה בעתיד", נכתב בציוץ של הקבוצה הגרמנית.
2 צפייה בגלריה
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יובל זוסמן. מצטרף לירושלים
(צילום: EPA)
יש לציין ששמו של זוסמן נכנס כבר לפני שנתיים לשמות המועמדים הפוטנציאליים לקבוצה מהבירה, מאחר שהמאמן דאז עודד קטש מאוד רצה לראותו משחק תחתיו. הצדדים אפילו נכנסו לשיחות על חוזה דומה, אבל אז הגיעה ההצעה של אלבה ברלין שטרפה את כל הקלפים, וזוסמן שהעדיף באותו זמן להמשיך לשחק ביורוליג ובנוסף לצאת לשחק באירופה כחלק מחוויה שהוא רצה לעבור.
זוסמן גדל במחלקת הנוער של מכבי ת״א וזכה עם המועדון בארבע אליפויות רצופות(2021-1017), שני גביעי מדינה (2016 ו-2021) ושלוש פעמים בגביע ווינר (2016, 2018 ו-2021). קודם לכן הושאל לעירוני רעננה מהליגה הלאומית, ובין לבין הוביל את נבחרת העתודה לזכייה באליפות אירופה (2018) כשהוא נבחר ל-MVP של הטורניר. שנה קודם לכן סיים עם נבחרת העתודה במקום השני ביבשת.
2 צפייה בגלריה
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'. ירושלים משדרגת את הסגל הישראלי
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ת"א רצו לראות את זוסמן ממשיך אך בעונתו האחרונה בצהוב הוא היה מאוד מתוסכל ממעמדו והרגיש שמגיע לויותר קרדיט כשקיבל בממוצע 13.5 דקות בהן רשם 2.6 נקודות לצד 1.5 ריבאונדים אך יש לציין שבאותה עונה עבר גם פציעה, לעומת זאת בעונה שלפני כן קיבל כמעט 18 דקות בהן רשם 5.4 נקודות ו-2.7 ריבאונדים.
המטרה המרכזית של זוסמן באלבה ברלין הייתה לעשות קפיצת מדרגה משמעותית בעיקר ביורוליג ולהפוך לשחקן לגיטימי במפעל אך הסווינגמן הישראלי סבל מלא מעט פציעות כולל פציעה משמעותית בעונה האחרונה בכתפו, ובנוסף לא הצליח להתרומם מקצועית למרות שכביכול נכנס לסיטואציה מאוד נוחה מקצועית ומנטלית בקבוצה ללא לחץ, בשונה ממכבי ת"א. הוא העמיד ממוצעים של 6.8 נקודות ו-2.9 ריבאונדים ביורוליג ובליגה הגרמנית רשם 8.8 נקודות לצד 3.7 ריבאונדים, מה שגרם לכך שלא קיבל בקיץ הנוכחי הצעות נוספות מעניינות מלבד זאת של הפועל ירושלים ובחר לחזור לארץ. זוסמן החזיק באופציה לעונה נוספת בקבוצה הגרמנית ולכן נאלץ לשלם ביי אאוט של 200 אלף דולר (שיחולק חצי-חצי עם ירושלים).
זוסמן עתיד להצטרף לסגל ישראלי שכולל את עוז בלייזר, נועם דוברת שחתומים מהעונה שעברה, קדין קרינגטון שחתם על חוזה חדש וצפוי לקבל אזרחות ולהצטרף גם לנבחרת ישראל, ואת גבי צ'אצ'אשווילי שחתם במועדון בחוזה ל-3 עונות אחרי עונה אחת בבאמברג. מלבד הישראלים מי שעוד כבר חתומים בקבוצה הם ליוואי רנדולף וזאק הנקינס, כמו גם ספידי סמית׳ שצפוי לחתום על חוזה חדש בימים הקרובים.