בתחילת המשחק אמש (חמישי) בין באסקוניה למכבי תל אביב היה נראה שיאניס ספרופולוס לא למד שום דבר מפתיחת העונה הנוראית של קבוצתו ביורוליג. המאמן היווני עלה בחמישייה מוזרה מאוד עם עוז בלייזר בשלוש, דראגן בנדר בארבע ואנטה ז'יז'יץ' בחמש. הגבוהים של הספרדים בראשות יוספה פול (14 נקודות) ואצ'ילה פולונרה (15 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) אמרו תודה בדרך ליתרון 9:18.
ספרופולוס הבין שהוא חייב לגרום לבאסקוניה לצאת מהתבנית שלה, אז הוא הכניס את אותלו האנטר, אנג'לו קלויארו וגם את יובל זוסמן לבכורה העונה ביורוליג, ודברים החלו להשתנות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי ת"א. ניצחון ענק
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
4 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו, יאניס ספרופולוס
אנג'לו קלויארו, יאניס ספרופולוס
ספרופולוס מכניס את קלויארו למשחק
(צילום: EPA)
אם את הרבע הראשון סיימה מכבי עם 8 נקודות בלבד במדד האיכות לעומת 33 של המקומיים, ברבע השני הצהובים צברו 37 נקודות לעומת 8 של היריבה. התוספת של זוסמן, וגם של עומרי כספי, שאמנם לא היה ביום גדול, אבל עדיין משך אליו הרבה אש, הופכת את מכבי ת"א להרבה יותר איכותית ועמוקה (אתמול לראשונה שיחקו 12 השחקנים הבכירים של הקבוצה). זאת גם הייתה הפעם הראשונה שמכבי מצליחה לרשום רצף של שני ניצחונות ביורוליג.
מכבי ידעה לפני המשחק שהמפתח מבחינתה הוא ההגנה, והיא עשתה עבודה פשוט נהדרת בנושא הזה. קחו למשל את אחוזי הקליעה לשלוש של הספרדים, שעמדו ערב המשחק על ממוצע של 39 אחוז (מקום שני ביורוליג), ובהתמודדות הם קלעו 5 שלשות בלבד מ-27 זריקות (18 אחוזים). מכבי הורידה את אלק פטרס, הקלע הבולט של המארחת ל-4 נקודות בלבד (0 מ-4 לשלוש), וכן את רוקאס גדרייטיס, עוד שחקן מפתח, ל-4 נקודות (0 מ-4 לשלוש).
4 צפייה בגלריה
זוסמן שומר על פולונרה
זוסמן שומר על פולונרה
זוסמן עוצר את פולונרה
(צילום: EPA)
שישה משחקים העונה מכבי ת"א הפסידה בדקה האחרונה בגלל טעויות שביצעה, הפעם הצהובים הצליחו לעצור את פרייה הנרי בהתקפה החשובה במשחק, פחות מדקה לסיום כשלוח התוצאות הראה 63:65 לאורחים. כוכב באסקוניה נתקע עם שעון ה-24, זרק זריקה קשה שלא פגעה בכלל בטבעת. "אם נשחק ככה בהגנה ננצח בעוד הרבה משחקים", אמרו במועדון.
האנטר, שהיה מצוין עם 12 נקודות (5 מ-6 מהשדה) ו-5 ריבאונדים ב-22 דקות, סיכם: "אני מרגיש טוב, שיחקנו הגנה טובה וחזרנו לשחק את הכדורסל של מכבי. כולם נלחמו עבור הניצחון וזה מה שחשוב. הפסדנו משחקים עד עכשיו ואנחנו רוצים לנצח, ולכן כולם ידעו שאנחנו מגיעים לכאן כדי להילחם. יש לנו קבוצה מצוינת אז פשוט עשינו מה שהיינו צריכים לעשות".
4 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
דורסי. הצגה שלו במאני טיים
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
טיילר דורסי (15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים), שניפק את משחקו הטוב ביותר בתוקפה האחרונה, אחרי שבארבעת המחזורים הקודמים קלע בממוצע 3.7 נקודות בלבד, הוסיף: "אני חושב שהעצירות שהשגנו בהגנה היו המפתח עבורנו. הייתה לנו תוכנית משחק ברורה, הם קבוצה שטובה בהתקפת המעבר, שקולעת הרבה. לגבי יוספה פול, אנחנו יודעים שהוא 'גדול' והוא קלע לא מעט נקודות הערב אבל היינו בשליטה על כל האחרים וזה מה שהביא לנו את הניצחון".
מכבי ת"א תצא ביום ראשון לרוממה למשחק במסגרת שמינית גמר גביע המדינה מול הפועל חיפה, ולאחר מכן תתפנה לשבוע יורוליג עמוס עם שני משחקי חוץ לא פשוטים בכלל ברביעי נגד וילרבאן הצרפתית, שנראית לא רע בכלל לאחרונה, ובשישי מול מוליכת היורוליג ברצלונה. אם שחקניו של ספרופולוס יצליחו להשיג לפחות ניצחון אחד מתוך שני המשחקים, מצבם יהיה בסדר, שני הפסדים ימחקו למעשה את התוצאה הגדולה מאתמול.