סערה בהפועל ת"א: ידידיה רפפורט, שהודח מתפקידיו הניהוליים במועדון הכדורסל, טוען כי חתימתו על הדוחות הכספיים של המועדון זויפה לכאורה. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
בין רפפורט, נציג הבעלים הפרטיים לשעבר של הפועל ת"א, לבין המועדון יש דם רע מאז הודח ביוני 2020 מתפקיד ניהולי, וכל סמכויותיו נלקחו ממנו. במועדון הציעו לרפפורט להישאר כחבר דירקטוריון ללא השפעה מעשית, אך הוא סירב ועזב בטענה שאינו מוכן להשקיע כספים מבלי להיות מעורב בקבלת ההחלטות.
3 צפייה בגלריה
רמי כהן לצד ידידיה רפפורט
רמי כהן לצד ידידיה רפפורט
כהן ורפפורט בימים יפים יותר
(צילום: ראובן שוורץ)
לאחרונה הגיש רפפורט, באמצעות עורכי דינו רועי סלוקי ושירלי רובינשטיין ממשרד סלוקי קוסובר ושות', תביעה נגד המועדון לבית המשפט המחוזי בת"א בגובה חמישה מיליון שקלים. במסגרת התביעה טוען רפפורט שלא הוחזרו לו כספים שנתן להפועל ת"א כהלוואה - טענה שהמועדון מכחיש.
לדברי עורכי דינו של רפפורט, במסגרת תגובתם לתביעה הגישו נציגי הפועל ת"א העתקים של הדוחות הכספיים של המועדון מעונות 2017/18 ו-2018/19, שהועברו בזמנו לבקרת התקציבים באיגוד הכדורסל, ועליהם מתנוססת חתימתו של רפפורט. לטענת רפפורט, הוא מעולם לא חתם על הדוחות, מאחר שאסור לו לחתום על מסמכים כאלה מבחינה משפטית, כנציג הבעלים הפרטיים.
3 צפייה בגלריה
המכתב ששלחו עורכי דינו של רפפורט לבקרה התקציבית
המכתב ששלחו עורכי דינו של רפפורט לבקרה התקציבית
המכתב ששלחו עורכי דינו של רפפורט לבקרה התקציבית
עורכי דינו הגישו מכתב בנושא לרשם העמותות, למינהלת הליגה בכדורסל וכן לבקרה, ובו העלו טענות חמורות. "עיון בדוחות מגלה כי אכן מופיעה בהם חתימה הנחזית להיות חתימתו של מר רפפורט, אולם הוא מעולם לא חתם על הדוחות. לשון אחר, ככל שהחתימה על הדוחות מתיימרת להיחשב כחתימתו של מר רפפורט, הרי שהיא מזויפת", נטען במכתב. "קיים חשש כבד כי מדובר בדוחות שנערכו אגב עבירות על החוק, ובכלל כך לצד זיוף חתימתו של מר רפפורט, ביצוע רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה וכיוצא באלה פעולות הונאה חמורות". רפפורט אף דורש מהבקרה לא להשתמש בבטוחות הכספיות שהעמיד לרשות הקבוצה, במידה שהפועל ת"א תרצה לממשן.

"מצער שמי שתרם לקבוצה מנסה לפגוע בה"

מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "בעשור האחרון ניהל ידידיה את כל העניינים הכספיים בהפועל ת"א, שממנה לא יצא ולו מסמך אחד לבקרה התקציבית או לכל גורם אחר ללא ידיעתו ואישורו. מצער שמי שבעבר תרם לא מעט לקבוצה החליט לנסות לפגוע בה בכל דרך אפשרית רק בגלל גאווה פגועה".
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א
(צילום: שרון צור)
רפפורט הגיע להפועל ת"א ב-2012. תחילה רכש חמישה אחוזים מזכויות הניהול ב-250 אלף שקל, ולאחר מכן הגדיל את חלקו ל-15 אחוז תמורת חצי מיליון שקל נוספים. בתביעה הוא טוען כי לאורך השנים לווה מבנקים עבור המועדון סכומים המוערכים במיליוני שקלים על מנת לאפשר מימון הוצאות שוטפות, וכי מאז הודח מתפקידיו החלה הפועל ת"א להפר את התחייבויותיה כלפיו בכל מה שקשור לפירעון ההלוואות. הפועל ת"א טוענת מצידה שמדובר בתרומות ולא בהלוואות, והיו"ר כהן אמר בנושא כי "להפועל ת"א אין חובות לרפפורט ואין גם שום הלוואות".